Hoofdsponsor

1/35 German mortier groep 1/35

J

Jip

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben een klein vignette begonnen een poosje geleden. De basis is een houten blokje die ik op een beurs voor een prikje kocht en de figuren zijn van Soga Miniatures. Het blokje wat je hieronder zit is het uiteindelijk niet geworden, daarvoor in plaats een vierkant stukje hout.
Mortierteam0.jpg


De foto is niet heel duidelijk, maar in het vervolg van dit verslag gaat het beter worden ;)
Nadat ik de figuren schoongemaakt had en in elkaar gezet heb ik met de kwast twee sterk verdunde lagen zwarte primer van Vallejo aangebracht.
Mortierteam1.jpg

Mortierteam2.jpg

Mortierteam21.jpg


De primer droogt snel en in principe kun je na een uurtje wel verder verven, toch doe ik dat niet omdat ik wel eens de primer eraf haalde en met die ervaring laat ik het meestal een nacht drogen.
De primer droogt semi mat op en dat is een goede basis voor het vervolg. Eerst ben ik begonnen met het aanbrengen van de kleur van het jasje. Daarvoor heb ik een mix gemaakt van German Fieldgrey en Olive Grey, beide kleuren zijn van Vallejo Model Color.

De eerste basislaag:
mortiergroep3.jpg


Vervolgens nog een laagje aangebracht om het goed te laten dekken en daarna de rest van de kleuren aangebracht. Broek is met Olive Grey met minder German Fieldgrey. De rest van de kleuren komen allemaal uit het arsenaal van Vallejo Model Color.
mortiergroep4.jpg

mortiergroep5.jpg

Daarna de kleur op de handen en hoofden aangebracht. Ik had wel de basiskleur aangebracht en de verdere uitwerking heb ik gedaan nadat de de uniformen en uitrusting in de basislaag stonden.
mortiergroep6.jpg


Nu alle basiswerk gedaan is, ben ik bezig gegaan met de highlights. Hiervoor gebruik ik Pastel Green en Dark Sand en ik combineer het zo dat er toch wat verschil komt in de uniformen. Nadeel is wel dat het niet helemaal lekker op de foto's zichtbaar wordt. Hetzelfde heb ik gedaan bij de broeken.
Mortiergroep7.jpg
Mortiergroep8.jpg

Mortiergroep9.jpg


Hier ben ik een aantal dagen mee zoet geweest en nadat het verven afgerond was, heb ik de basis voorzien van een kleine verhoging met een stukje foam. Dat met houtlijm vastgezet en na een paar uur zit dat muurvast. Daarna een mix gemaakt van Tamiya Groundwork Dark Soil, wat zand en water en dat heb ik met een oude kwast op de basis aangebracht. Op de natte grond wat gras aangebracht en op de verhoging zonnebloemen die van een ander traject kwamen wat ik niet afgerond heb en op een andere manier ingevuld heb.
Mortiergroep10.jpg


Ondertussen zijn de figuren geplaatst en heb ik de eerste stapjes gemaakt om de figuren met de ondergrond te integreren. Dat proces is nog gaande.
Mortiergroep11.jpg

Mortiergroep12.jpg


Het is nog niet klaar, nieuwe updates zullen tzt volgen, benieuwd wat jullie er van vinden en vragen zijn welkom ;)
Groet
 
Ziet er al goed uit Jip en mooie figuren ook zo te zien.
 
Jip, de figuren zien er uitstekend uit van kwaliteit, maar natuurlijk ook kleuren van hun uniformen en uitrustig ,prachtig werk hoor :)
Tevens een klein ,maar o zo fijn ondergrondje ,netjes met die zonnebloemen erbij ;) , een passend plaatje.
 
Ja, Johanna dit ziet er geweldig uit. De zonnebloemen geven een extra dimensie aan het vingnette.
grtz
Koen
 
Ziet er zeker een sterk vingnette uit deze jongens zitten midden in de strijd...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan