Tijd om nog eens enkele foto's van het Opeltje te tonen.
De vrij heldere ruitjes blijven me een blik in het spartaanse interieurtje gunnen, en daar ben ik best blij om, want ik wou deze bouwen met gesloten deurtjes. Het bestuurdersportier is niet volledig dicht, dit geeft net iets meer 'lijn' in de linkerkant van de body. De rechterdeur heb ik dicht gedaan.
Alles past per-fect, dit moet gezegd van Bronco ! Ook de ruitjes leveren geen gezooi op, je kan ze heerlijk clean verwerken omdat ze gevat zitten tussen enerzijds de deur zelf, en anderzijds de deurbekleding van het interieur.
De voorruit dien ik nog verder te bewerken, maar ik wil goed bekijken hoe ik de whipe risicoloos kan namaken, want ik wil bij het verwijderen van tape geen brokken maken. De ruitenwissers heb ik daarom nog niet geassembleerd. Het buitenspiegeltje heb ik ook verwijderd want dit zat erg in de weg bij het schilderwerk.
De nummerplaten wou ik eerst voorzien van SS decals, maar uiteindelijk werden het Wehrmacht Luftwaffe (WL) exemplaren. Het gaat hier om oude Tamiya decals van de Krüpp-Protze kit. Met wat Set en Sol strekten ze zich strak uit, iets wat niet voor de hand ligt bij oude, soms dikke decals.
De nummerborden zijn etsmateriaal, alsmede de beugels om ze mee op te hangen aan het koetswerk.
Uit referentiefoto's blijkt dat vele mogelijkheden kunnen, tot provisorisch vastgesjorde platen toe !
Het interieur brengt trouwens best wat kleur in het eerder saai aandoende grijs van de wagen.
Nog te doen :
- zonverbleking door middel van een simpel olieverftechniekje : aanbrengen van een laagje white spirit op een paneel, daarna met een tandenstoker kleine dotjes olieverf leggen in geschikte kleuren en met een vochtig penseel uiteenwrijven tot er zachte overgangen ontstaan),
- chipping daar waar steenslag schade kan aanrichten, alsook een klein beetje schade veroorzaakt door de gebruikers van het voertuig,
- slijtage ter hoogte van klinken, wat bloot metaal,
- de wielkasten heel subtiel van wat vuil voorzien,
- voorruit afwerken met stoflaag, andere ruiten voorzien van een weinig vuil/stof,
- wat stof op de body onderaan,
- een eenzaam plekje roest,
- de wielen/banden afwerken en oplijmen,
- enkele accesoires (?) : ketting, schop...
- spiegel monteren...
Nog wel wat werk maar ik ga niet plat op de bek nu ik de pigmentenfixeer heb aangeschaft (én ik ga dit zeer zeker eerst even uittesten op een oud modelletje !).
Groeten van GUnit.