Hoofdsponsor

1/10 Gargantua tafel (3D geprint)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Burglar

Sponsor
Registered
Lid geworden
18 jan 2011
Berichten
1.273
Dag medebouwers,

vandaag kom ik een ongewoon project voorstellen. Het bedrijf waarvoor ik werk bestaat 10 jaar en daarom geeft de eigenaar een feest. Als geschenk vanwege het personeel voor deze verjaardag kwamen we op het idee om het icoon van ons bedrijf, een Gargantua tafel, in 3D te laten printen waarna ik het zou schilderen.

In totaal heb ik hier een kleine 20 uur werk aan gehad. Het materiaal waaruit de 3D print bestaat is erg lastig om mee te werken (schuurt helemaal niet) dus heb ik slechts beperkt het reliëf van het oppervlak kunnen wegnemen - althans in de tijdspanne die mij gegeven was (maandag meegekregen, vandaag, zaterdag, af te geven).

gid5BxB.jpg

eerst een laagje primer gespoten (acryl primer Ammo of Mig, zwart)

SVym01c.jpg

De volgende stap is het metalen frame. Hiervoor heb ik de nieuwe pigment poeders van Ushi van der Rosten gebruikt. Heel mooi spul, alleen jammer dat het oppervlak van mijn model niet vlak was, anders zou het metaal effect nog beter geweest zijn. Eerst komt een laagje glansvernis en dan smeer je gewoon het oppervlak in met het poeder en een wattenstaafje.

KwPWc8O.jpg
MAMRvOg.jpg

De poten zien er vrij donker uit op alle foto's, maar dat komt eerder door de lichtinval. Dit is een mooi voorbeeld van hoe die er eigenlijk uitzien:

nhrBhUp.jpg

Dan volgde het werk van alle houten onderdelen te schilderen en reeds een aparte kleur te geven aan elk onderdeel apart om de originele tafel te immiteren.

paS17mH.jpg

Hierna heb ik de nerven van het hout geschilderd. Hierbij heb ik een hoop verschillende kleuren gebruikt (alles valejo acryl):
basiskleur nr 70874 usa tan-earth
oranje kleur werd gekregen door verschillende laagjes verdunde nr 981 orange brown - kleur werd ook gebruikt in mengeling met 70847 dark sand om nerven te trekken
donkere nerven nr 70941 burnt umber
lichtere nerven nr 70824 german cam. orange ochre
lichtbruine nerven nr 70843 cork brown
uitlijning met distress inkt, kleur walnut stain

7uu5D15.jpg
BzTShsk.jpg
Rnd3SRP.jpg

Als laatste, nog een foto van het echte stuk (welke ik als referentie gebruikte)
455.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wel mooi, het lijkt wel de echte tafel! TOP man!:D

Btw: hoe groot is het model?
 
De afmetingen zijn ongeveer 25 cm breed en een 8-9 cm hoog. Foto met herkenbare voorwerpen:

UzgU2bL.jpg
 
Hey,

Heel mooi, just echt zouden ze zeggen. :)
Het hout komt echt wel goed over, knappe prestatie. ;)
 
zeer knap gedaan.
Het hout is realistisch nagemaakt, met de nerven enzo
 
Dank aan allen! Ik ben zelf ook wel tevreden over het resultaat, en de collega's waren gisteren ook enthousiast bij het afgeven. Ik denk dat er ook een zucht van opluchting was dat ik hun toch wel dure cadeau niet heb verknald ;)

Ik merk net dat ik vergeten ben te melden dat ik de uitlijning met inkt heb gedaan, het is Distress Ink, kleur walnut stain. Ging heel vlot.
 
niet van echt te onderscheiden.... proficiat.
Nog een klein vraagje werk jij bij extremis misschien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan