Hoofdsponsor

Fw190-A8 diorama

Swaken, een juweeltje. Had hem al eens langs zien komen. Vakwerk. Proficiat.
 
Swaken, ge moogt verdorie meer dan content zijn !!!!!
Wees maar terecht trots op je behaalde resultaat en de waardering die je/het verdiend ;)
 
Hallo jongens,

Ook met deze ging ik naar BMSC 2014 in Lier. Nam nog maar eens een poging om mee te dingen en het is me nog gelukt ok, hier ging ik aan de haal met de eerste plaats in de categorie Vliegtuigen in diorama alle schalen, gevorderden. Weeal eentje om bij te voegen.... :) ;)
 
Swaken ik lees het hier juist dat is toch prachtig he man proficiat zenne goe gedaan en weeral een pluim voor ons forum om te bewijzen dat hier toch de knappe bouwers zitten he
Goe man ik ben content in uw plaats( het is verdiend )
Marc
 
Proficiat Swaken.....dik verdiend...........;););)
 
Proficiat Swaken met nog een gouden plak. Ge gaat toch serieus moeten denken aan uitbreiden van die hobbykamer van je want het prijzenboord wordt te groot. :D
 
Nen dikke proficiat Swaken met dit schitterend resultaat...ge zou voor minder fier zijn..!! Een mooie beloning voor een mooi dio!

Grtz yves,
 
Mercie gasten, dit is indd de bekroning op het (lange) werk.
@Erwin, ja man, dat boord is al lang te klein aan het worden, dozen zijn dicht en liggen op elkaar gestapeld..... :)
 
Lap,

Dit topic juist gezien, en gelukkig maar:ohmy:
Een prachtig diorama met een zeker verdiende prijs. Proficiat!

Grtz.

Luc8)
 
Ook van mij een dikke proficiat maar wat is er eigenlijk met uw stolp gebeurd want die stond er niet meer op.

JM
 
Hey,

Mercie gasten, @Jeanke, het glas is er aan de ene kant van gevallen, echter zonder schade te berokenen. gelukkig maar. Nieuwe methode dringt zich op om glas te verlijmen aan elkaar. Ga proberen met 2componenten lijm om de glazen te verlijmen, probleem met secondenlijm (ook voor glaslijm) is dat het na een tijdje te hard en broos wordt waardoor de sterkte weg gaat. :)
 
@ Swaken

Ik verlijm glas met zuurvrije silicone, na 24h snij ik dan de overtollige siliconen weg.
Ik gebruik kleurloze siliconen dit geeft naar mijn mening de mooiste naad.
Heb éénmaal zwarte gebruikt deze gaf mij meer werk tijdens het wegsnijden van de overtollige siliconen na droging
om een mooie egale naad te krijgen.

Vooraleer te verlijmen alle glazen stukken ontvetten en droogwrijven met een katoenen doek,
dit is mij geleerd door een aquarium bouwer.

Grtn.
 
ik heb ooit es een dio geplaatst in zo een plexi piramide van die ronde goudkleurige chocoladesnoepjes
die zijn er rond deze periode altijd wel te vinden en ze zijn gratis en ze zijn erg stevig
het is maar een ideetje , hoop dat iemand er plezier aan heeft
gr van Lode
 
In de aquarium en terrariumwereld word het glas inderdaad met silicone verlijmd.
Zoals dikkie dik zegt bekomt men inderdaad de mooiste naad met kleurloze.
Heb dat in het verleden ook nog gedaan voor mijn reptielen.
 
Proficiat met de trofee Swaken. Ik heb het Work In Progress enkele keren live mogen aanschouwen in je bouwkamer.
Prachtig gewoon. Nu nog nen boek schrijven, viraal gaan en je verovert de modelbouwwereld.

Heligroeten,

Nick
 
Hey,

Dikke mercie voor jullie reacties mannen.
Indd, daar heb ik ook al aan gedacht om silsicone te gebruiken. Het feit is dat je zo'n grote tube moet kopen om nadien te laten liggen verharden. Mocht men silicone verkopen in kleinere tubes was ik al verkocht..... :)
Dit houdt me wat tegen om met silicone te werken. Mocht ik silicone gaan gebruiken zal dit zeker kleurloze en zuurvrije zijn.
Dit weekend ook gehoord van een 2 componentenlijm om te lijmen. Ik heb nu enkele mogelijkheden, we gaan op ons gemak eens kijken hoe we dat gaan oplossen. Het reilen en zeilen zal u bijtijds worden verteld. :)

@Nick, ja, ge zou dat kunnen doen, maar ik blijf nog liever in de luwte staan dan in de spotlight, de rest is eigenlijk commercieel gedoe....;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan