Hoofdsponsor

1/35 Frans dorp [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er heel cool uit, professioneel bezig precies :D
 
Mooi werk zeg ^^ De blokken aan de zijkanten de ballustrades zagen er wat zwaar uit, de nieuwe versie vind ik persoonlijk veel beter. Komt dik in orde met dit mooie project.
 
Super jumper wat je hier allemaal laat zien met welk programma heb je die 3D tekening gemaakt..
Sorry, had blijkbaar je bericht over gelezen. Die 3d model heb ik gemaakt met Rhinoceros. Dus kan ik hiermee ook autocad tekeningen in zetten en uit halen . Momenteel ben ik verder bezig met dit project. :D

groetjes
 
Hoi,

Momenteel bezig met handwerk. Farmers daughter wil dat er gordijntjes komen voro haar raam :)

Heb voor de meeste ramen de zij wand beetje aangepast om toch geen schuine look te hebben.
Sorry voor ietswat slechte zicht, maar de letters 'Metropole' zijn goudkleurig.
1_resized_DSC01323.jpg
Deel houtwerk voor inzet ramen is bijna voltooid (behalve voor de midden gedeel die groter zijn. Die worden anders gemaakt aangezien het als functie terras deuren moeten zijn.
Testje met een gordijn , gemaakt van tissues en plastiek als glas. Dit is maar voorlopig om te zien of het past bij het geheel.
Glas zal immers vervangen worden door een betere model. De gordijntjes zullen ook andere kleur krijgen.
1_resized_DSC01324.jpg

Bij deze kan je zien dat het raam met de gordijn een kleine tablet heeft gekregen. Eerlijk gezegt , dat bevalt me wel.
1_resized_DSC01325.jpg
1_resized_DSC01326.jpg

Ik ben benieuwd naar jullie meningen tot nu toe ... ?
 
je bord boven de deur is een zeer geslaagd werkje.

komen er overal ramen in

persoonlijk zou ik de gordijnen weg laten ofwel kleiner laten uitkomen omwille je gevel een mooier uitzicht te laten geven .
nu komen ze heel groot uit tegen over een klein raam .

gr tom
 
Mooi werk dat je hier toont, die gordijnen zou ik toch ook veranderen,deze hangen in de werkelijkheid maar aan de zijkkanten van het raam en niet tot in het midden.
 
Ondanks me frees machine beetje tegenwerkte heb ik dit gemaakt. Balustrade en versiering er voor. Mss dat ik het nog wijzig. Het is mss niet zo duidelijk. Met een likje verf mss dan weer wel. Maar jullie hebben ook wel wat fantasie :D
attachment.jpg

Tis niet zo superduidelijk, maar je hebt een voorbeeldje
attachment.jpg

tot zover

Momenteel was ik ook bezig met de deuren en de ramen, de foto's komen nog...
 
En we gaan weer ietske verder

Hier zien we het midden gedeeld waar de ramen en deel sier bij gekomen is
attachment.jpg


Stiekem kunnen we binnenkijken :)
Zoals je kan zien hangt er iets bovenaan het raam.
attachment.jpg

Bollekes, bollekes .... om gek van te worden . Grapje
attachment.jpg


Dus hier de befaamde bollekes, maar er komt deel 'hout' en deel steen. Dus die bollen zijn steen vorm en komt in het grijs terwijl de rest hout wordt.
attachment.jpg

Ik weet niet of het duidelijk is, maar er hangt aan elke deur een kruk.
attachment.jpg

Dat is het voor nu
 
Momenteel had ik dit project even door omstandigheden opzij gezet en andere zaken gaan doen. Maar wil het toch wat terug oprapen en heb ene lange tijd aan het zoeken achter een balustrade.
Iemand een idee waar je deze kan vinden. Op schaal 1:35
wonham-c50.jpg
 
deze kan je tog makelijk zelf maken op deze schaal mits je het gereedschap er voor hebt natuurlijk.
een traag draaiende boormaschiene en een beitel en natuurlijk tijd ;)

gewoon proberen , je zult er van verstelt staan wat je alemaal zelf kan maken ;)
 
mja, tis wel iets klein, had het geprobeerd te frezen, maar moest in een klein bocht en toen splijtte het. Maar zal wel als laatst houden dan maar.

Maar momenteel ben ik bezig aan de voorzijde van het diorama.
attachment.jpg
Ik ga ook een stukje bij aan zetten met een trap voor de kleine sloepjes.
attachment.jpg
Zonder gaatjes voor ladder
attachment.jpg
onderkant met klein spullen
attachment.jpg

Momenteel bang aan het proberen om roest vorming op ladders en paaltjes te voorzien ;)

tot zover deze werk
 
hey, Is je freesmachine een Proxxon machientje. Ik heb ook al eens zitten kijken daarvoor om de printen te kunnen frezen in plaats van te etsen, maar nog geen winkel gevonden die daar echt kan uitleg over geven. Voorbeeld is de software bij de aankoop en werkt dit usb of parallelle poort.

Groetjes Rik
 
Het is een CNC machine via een seriele poort , het kan ook via een USB omzetter. Ik moet er bij zeggen dat frezen eigenlijk een kostelijke zaak is. Voor printjes is makkelijker. Het is geen proxxon machientje, al is het wel mogelijk. Het was bedoeld als hobby machine. qua software is er een deel bij geleverd en een deel dat je elders moet halen.
Ik ben een tijdje gestopt geweest met frezen, maar moet de draad wel weer op pikken en zien wat ik kan aanpassen. Nadeel is het materiaal natuurlijk. Elke frees dat breekt wordt kostelijk op den duur :)
 
Thx voor de informatie en welk merk is het dan,kan je het ergens vinden op het net

groetjes Rik
 
Cnc machine is zelfbouw van elektuur met hulp van colinbus.
Zij hebben ondertussen een nieuwe serie uit genaamd prototyper. PCBprotyper , vooral bedoeld voor printen.

tweede video: http://www.youtube.com/watch?v=3xblWh0SONc
Al ben ik geen voorstander meer voor hun machines...

Wat betreft dat frees machine, mijn is een KRESS 1050, zwaarste er is, uiteraard regelbaar.

dus mijn hobby machine kwam van hier ... http://colinbus.be/
de upgrade en de freesmachine dus niet.


Hopelijk heb je wat info van. Dus ik wou bedoel met hobby machine, dat je alles eigenlijk zelf moet uitpluizen en zoeken hoe en wat je nodig hebt, dus nadelig soms.
 
ziezo, beetje verder en wat gekleurd. Hier een kleine update.
attachment.jpg
een roest op de paaltjes. Wat geoefend.
attachment.jpg
 
Ziet er goed uit, maar had je niet beter eerst de ondergrond geschilderd??
 
Tot zover heb ik een voorkant met een U-boat (biber) en sloepje.
attachment.jpg

Uiterst rechts komt nog een aanhanging met trap en een brug. Achteraan komen de gebouwtjes. Ik ben momenteel veel dingen tegelijk aan het doen ;)
Ik ben momenteel een schets aan het maken van een voorzijde van een gebouw waar ik wat kamers en een lift wil voorzien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan