- Lid geworden
- 5 feb 2009
- Berichten
- 10.429
Hier zijn we terug met een nieuwe bouw en deze zal zeker de interesse wekken van Jordi C.
De Citroën TA is afgewerkt en de Horch Kfz.15 nadert de eindafwerking, tijd voor een nieuw voertuig en deze is intrigerend in die zin dat dit een burgervoertuig is dat enkel bij het Franse leger dienst heeft gedaan na opvordering.
Dit is de boxart van de JMP Productions kit.
De vorm (en het nummer) van het voertuig ligt tussen de Peugeot 202 en de Peugeot 402 en de 302 is redelijk onbekend om reden dat hij slechts 18 maand geproduceerd werd.
Beetje geschiedenis:
Voorstelling aan het publiek in 1936 op de Paris Motor Show en in feite voorgesteld als een korte versie van de Peugeot 402.
Einde productie in April 1938 omdat de productie van de 202 opgestart werd in Februari 1938.
Motor: 4-cyl in lijn, waterkoeling, 1758cc, geklasseerd als 10CV (één minder dan de Traction Avant die een 11 CV was)
De kit:
De kit is een full resin waarvan een grijze gebruikt werd voor de body en een gelige voor de onderdelen.
De instructies zijn geschreven, geen enkele tekening voorzien.
De kleinere onderdelen steken in 2 zakjes en sommige zien er heel broos uit.
Waarom deze kit?
Eerst en vooral omdat ik hem liggen heb en ten tweede omdat deze past in het thema "France '40".
Maar.....ik heb nergens documentatie in mijn bezit over dit voertuig; er staat zelfs niets in het boek "L'Automobile sous l'Uniforme". Maar zijn broers de 202 en de 402 staan er wel in en deze niet?
Komt er bij dat in het begin van het boek "La Bataille des Trois Frontières" er een foto is genomen aan de Frans-Luxemburgse grens waar dergelijk voertuig in militaire dienst op staat.
Nu zal je misschien zeggen dat ik mij vergist heb met een 202 of een 402 maar neen, de 302 is heel duidelijk herkenbaar omdat ie langs achteren gefotografeerd werd en het is juist daar dat het grote verschil zit tussen de types onderling.
De achterlichten en de houder van de nummerplaat stonden immers juist onder de achterruit en niet ter hoogte van de bumper.
De kleureninstructies van JMP maken melding van een voertuig in militaire dienst en dat zullen dus opgevorderde burgervoertuigen zijn die herspoten werden. Er is fotografisch bewijs van en dus kunnen we aan de slag.
Restez a l'écoute... Stay tuned...
De Citroën TA is afgewerkt en de Horch Kfz.15 nadert de eindafwerking, tijd voor een nieuw voertuig en deze is intrigerend in die zin dat dit een burgervoertuig is dat enkel bij het Franse leger dienst heeft gedaan na opvordering.
Dit is de boxart van de JMP Productions kit.
De vorm (en het nummer) van het voertuig ligt tussen de Peugeot 202 en de Peugeot 402 en de 302 is redelijk onbekend om reden dat hij slechts 18 maand geproduceerd werd.
Beetje geschiedenis:
Voorstelling aan het publiek in 1936 op de Paris Motor Show en in feite voorgesteld als een korte versie van de Peugeot 402.
Einde productie in April 1938 omdat de productie van de 202 opgestart werd in Februari 1938.
Motor: 4-cyl in lijn, waterkoeling, 1758cc, geklasseerd als 10CV (één minder dan de Traction Avant die een 11 CV was)
De kit:
De kit is een full resin waarvan een grijze gebruikt werd voor de body en een gelige voor de onderdelen.
De instructies zijn geschreven, geen enkele tekening voorzien.
De kleinere onderdelen steken in 2 zakjes en sommige zien er heel broos uit.
Waarom deze kit?
Eerst en vooral omdat ik hem liggen heb en ten tweede omdat deze past in het thema "France '40".
Maar.....ik heb nergens documentatie in mijn bezit over dit voertuig; er staat zelfs niets in het boek "L'Automobile sous l'Uniforme". Maar zijn broers de 202 en de 402 staan er wel in en deze niet?
Komt er bij dat in het begin van het boek "La Bataille des Trois Frontières" er een foto is genomen aan de Frans-Luxemburgse grens waar dergelijk voertuig in militaire dienst op staat.
Nu zal je misschien zeggen dat ik mij vergist heb met een 202 of een 402 maar neen, de 302 is heel duidelijk herkenbaar omdat ie langs achteren gefotografeerd werd en het is juist daar dat het grote verschil zit tussen de types onderling.
De achterlichten en de houder van de nummerplaat stonden immers juist onder de achterruit en niet ter hoogte van de bumper.
De kleureninstructies van JMP maken melding van een voertuig in militaire dienst en dat zullen dus opgevorderde burgervoertuigen zijn die herspoten werden. Er is fotografisch bewijs van en dus kunnen we aan de slag.
Restez a l'écoute... Stay tuned...