Hoofdsponsor

1/48 Fouga magister BAF (Kinetic) [DONE]

en toen was alles zwart... er is niet zo heel veel schuurwerk nodig op het eerste zicht... dus voorbereidend werk was redelijk goed. Ben wel blij dat ik eindelijk een goede manier gevonden heb om de kleinste naadjes weg te werken op je model. Een beetje Revell Contacta erop, licht opensmeren, laten drogen en bijschuren. Eventueel nog eens herhalen en je ziet niet meer dat het bijgevuld werd...


19b0111fb454e2b0feb821e18a8cf285.jpg


df0396280cc805e857f01202855127bd.jpg


7beaa9664a04fdea14376c25b0feb7e6.jpg


en nu op naar het wit waar de dayglow orange moet komen, en daarna het aluminiumjasje....
 
Revell Contacta-tip ga ik onthouden voor de te brede panellines van mijn Dornier 17, daar zat ik al even mee in mijn maag.

Mooie laag primer.
 
Thx, vriendin gaan werken vandaag, dus even een half uurtje voor mezelf gereserveerd:

En nu nog de aansluiting achteraan van de canopy bekijken, en afplakken voor het alujasje...

7d1d9b04b36ec184b3a5082ba93e1c3a.jpg

5b3be990d6de52a721ba2bada6d0ec37.jpg
 
Het geel is mooi uitgekomen op de zwarte ondergrond. Had het niet echt verwacht...
Heb je veel laagjes moeten spuiten om tot dit resultaat te komen? Of heb je een bepaalde soort (goed dekkende) verf gebruikt?
 
Ik heb eerst wit gespoten van Tamiya, daarna McLaren mp4 Orange van zero paints
 
thx,


ik denk eraan om nog eens met clear red te overspuiten... Op de handleiding staat dayglow orange, maar in realiteit is het kleur veel meer rood, wel afhankelijk van het licht:


Fouga%20Magister..MT-35...Walkaround%20(3).gif


%20Magister..MT-35...Kleine%20Brogel%202007%20(11).gif
 
Ik heb het niet zo voor vliegtuigen maar dat is goesting natuurlijk.Maar het is wel leuk om te zien en de bouw te volgen.Gewoonweg prachtig.
Marc S
 
Denk je dat clear red genoeg zal dekken om tot het resultaat te komen zoals op je vb-foto?
 
Het is enkel de bedoeling om te verdonkeren. Maar eerst eens kijken wat het geeft naast het alu-jasje. Kan zijn dat het contrast met het zwart nu te groot is.
 
Oranje voorlopig maar zo gelaten, eventueel later nog eens MP4 rood van zero paints aanschaffen.


Nog een paar laatste schuurbeurten, een vlakje wit gespoten, redelijk met tape gestoeid, op naar het aluminiumjasje...


ed7e46a80036551da36d0edaa86ef5fe.jpg


457994262a72769775b6ee06a59a824a.jpg


Ik hoop dat het gaat meevallen...
 
Hey Silenoz,

Ik volg deze bouw al een tijdje in stilte... mooi model, en knap bezig, daar kan ik niks op aanmerken...
Ik ken zelf helemaal niks van vliegtuigen, maar telkens had ik toch het gevoel dat dit model me bekend voor kwam... tot afgelopen week m'n eurotje begon te vallen... afgelopen 7,8 jaren zie ik dit vliegtuig minstens wekelijks... in Sint-Truiden, op rond punt op de Luikersteenweg (beter bekend als de Chaussee d'Amour) staat er een rood exemplaar als monument...

Van achteren gezien...
Bij de inhuldiging...
Luchtfoto...
Ideetje voor dio...

Bron afbeeldingen : Google

Groetjes,
Kurt
 
Thx, Ben daar ook eens gepasseerd. Wel jammer dat een stukje geschiedenis zo moet eindigen... zou wel leuk zijn voor een dio, voor het voorbeeld was het dit waarschijnlijk niet. De mijne komt gewoon op zijn pootjes...

vanavond voor de minivoetbaltraining kunnen spuiten:

En na het spuiten:

5494b85f4bd180befb99e48e73f76f20.jpg

6f96d0e0279782627d80abefd03e2b62.jpg

En deels unmasked:

8a39d2a2cde2acef22aafb593f7ceba9.jpg

9e9e9ded141520a062c7477322061123.jpg
 
Dat ziet er toch mooi spuitwerk uit, lijkt heel geslaagd.
 
Ziet er zeer mooi uit ;)
Kan het zijn dat de staart een beetje minder zilver heeft gekregen? Of is het de weerspiegeling van iets anders?
 
Mooi spuitwerk, ziet er echt knap uit in z'n alu-jasje... ik ben al benieuwd naar de rest... komt er ook verwering op, of wordt em helemaal bling-bling...

Wel jammer dat een stukje geschiedenis zo moet eindigen...

Ik vind het in ieder geval beter om zo iets op een rond punt te zien staan, voor hetzelfde geld stond ie helemaal weg te roesten ergens op een schroothoop...

Groetjes,
Kurt
 
thx, op de staart heeft ie, net zoals het midden van de hoofdvleugels een iets ander kleur gekregen in plaats van airframe aluminium heeft ie daar white aluminium gekregen.

Als je werkt met alclad, hoelang moet je deze laten uitharden voor je kan beginnen decallen? En moet je deze dan beschermen tegen decalsetting, of heeft dit geen nut?

@Kurt, dit was een showvogel, "the last of the many" dus deze werden redelijk goed onderhouden. misschien komt er nog een semimatte laag over het aluminium...
 
Laatst bewerkt:
Hey, laat zeker maar een week uitharden, dat voor de zekerheid.
Uiteraard, eerst een blinkende laag voordat de decals erop gaan....😉
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan