Hoofdsponsor

Forumupdates

Wat de bouwstatus betreft, zullen we nader bespreken of die het beste in de topictitel blijft staan (wat lang niet altijd gebeurt helaas) of als invoerveld. Intussen kunnen nieuwe topics probleemloos worden aangemaakt.

Wat het veld ‘budget’ betreft, zal ik in de toelichting aanvullen dat als het budget niet relevant of aan de orde is, men ‘nvt’ kan invullen.
 
Ik heb ook al enkele bouwverslagen van mezelf aangepast zonder problemen.
Bouwbudget vind ik persoonlijk overbodig, aangezien er binnen enkele jaren andere prijzen van toepassing zullen zijn...
Ook heb ik een stash van jaren ver, en de prijs die ik er toen voor betaald heb weet ik niet meer, dus kan ik zo goed als nergens een prijs invullen..
Het is wel een voordeel dat je zelf de tekst kan invullen...
 
Het veld ‘bouwbudget’ ziet op de kosten die men voor deze kit nog wil maken, dus niet op al gedane kosten. In het verleden kwam het voor dat er allerlei voorstellen voor aftermarket werden gedaan en naar later bleek was daar geen geld voor. Dat was een wat pijnlijke situatie.

Ik zal in de toelichting verduidelijken dat het alleen om toekomstige uitgaven gaat.
 
Ik heb het eens bekeken, ook bij Pascal zijn topic, en heb er gemengde gevoelens over.
Ik weet dat het goed bedoeld is maar ik heb zo een gevoel dat we hier in een zogenaamd vakjes mentaliteit gedreven worden en daar heb ik een hekel aan.
Maar ik zal het uitproberen en we zien wel of er verdere reacties komen.
 
Verandering wordt vaker met reserve benaderd. Zie het eens een paar weekjes aan alvorens een oordeel te geven. Zoals gezegd, op ander forum hoor ik er geen klachten over en werkt het heel fijn.

Enig nadeel dat wordt gevonden, staat tegenover een voordeel.
 
Als ik eerst verplicht word om een lijst in te vullen dan houden de topics van mijn kant op. Moet al genoeg regeltjes volgen in het leven
 
Nou nou nou… voor dat soort dreigingen ben ik niet gevoelig, misschien anderen wel. Wat jammer dat jullie dit niet eens een kans willen geven.

Je MOET toch altijd dingen invullen, zoals een topictitel en een topictekst?

Zonde dat al de energie die wij stoppen in verbetering van het forum, op deze manier wordt begroet. Nogmaals, wat heb je te verliezen met het gewoon een kans te geven.
 
Is geen bedreiging maar het gaat nu wel erg ver op het forum met die gekkigheid van je.
 
Afijn, diegenen die nog wel topics willen plaatsen en de velden niet inhoudelijk willen invullen, kunnen volstaan met de tekst ‘nvt’ in elk van de velden. Ik zal dit ook in de toelichting zetten zodra ik thuis ben.
 
Ik heb er geen probleem mee, als je niet wil antwoorden of er het nut niet van inziet tip je gewoon een sterretje.
Zijn tenslotte maar vijf kliks, en iedereen schrijft de meest klinkklare onzin op sociale media.
Dus geef het zetje en probeer het gewoon, er wordt niet naar de kleur van je ondergoed gevraag enkel bijkomende info als je wilt.
 
Naar aanleiding van het voorgaande, heb ik bij elk van de vijf velden de aanvullende toelichting geplaatst:

N.b. wil je dit liever niet invullen, gebruik dan een sterretje: *

De invoervelden verplicht te maken, heeft een softwaretechnische reden.

Onder bouwbudget heb ik ter verduidelijking toegevoegd "Het gaat er dus niet om hoeveel de kit heeft gekost".

Bouwstatus gaan we zoals gezegd bespreken, kan voorlopig beter blijven staan omdat het (indien van toepassing) makkelijker te verwijderen is dan later alsnog toe te voegen.
 
Het is enige tijd geleden dat ik nog actief was op het forum aangezien de professionele kant van mijn leven ook veel van mijn vrije tijd eist.
(De hobby ligt dus ook even stil, maar niet voor eeuwig.)
Maar ik wil wel melden dat de doorgevoerde veranderingen een enorme verbetering en professionalisering van het forum zijn.
Veel overzichtelijker, meer informatie over tpics enz. Echt HOEDJE AF voor de admins; dit verdient respect.
En OK sommige mensen houden niet zo van verandering, maar stilstaan is achteruitgaan.
En als je niets probeert kan je ook nooit weten of het een verbetering zal zijn. Bovenstaande discussies zijn dus een goede zaak en er zal zeker een compromis worden gevonden.
Sterk werk ! Doe zo voort zou ik zeggen.
Dirk
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel voor deze blijk van waardering Dirk, namens alle beheerders!
 
Sommige topics beslaan heel wat pagina's. Dan lijkt mij het invullen van enkele termen/woorden in de hoofding mij niet echt een probleem. En zoals gezegd je kan nog altijd de melding nvt gebruiken.
 
Persoonlijk geen enkel probleem mee 😉zelf kom’ik nu ook meer op dit forum en vind het veel professioneler nu dan vroeger blijf zo verder doen...👍👍👍
 
Maar ik wil wel melden dat de doorgevoerde veranderingen een enorme verbetering en professionalisering van het forum zijn.
Veel overzichtelijker, meer informatie over tpics enz. Echt HOEDJE AF voor de admins; dit verdient respect.
En OK sommige mensen houden niet zo van verandering, maar stilstaan is achteruitgaan.
En als je niets probeert kan je ook nooit weten of het een verbetering zal zijn. Bovenstaande discussies zijn dus een goede zaak en er zal zeker een compromis worden gevonden.
Sterk werk ! Doe zo voort zou ik zeggen.
Dirk
👍🏻👍🏻👍🏻

Greetzzzz Modest.
 
Gisteren hebben de aanwezige modelbouwers op de ledendag de keuze voorgelegd gekregen tussen twee groepsbouw-thema's.

De thema's waren 'schaal 1/72' en 'volgens het boekje', die laatste een soort 'out of the box'. De leden hebben in stemming gekozen voor de tweede optie. Binnenkort wordt een gloednieuw groepsbouw-subforum geopend en zullen de spelregels worden gedeeld. Die worden eerst door de beheerders uitgewerkt, waarbij we kijken naar wat in het verleden wél en wat níet goed werkte bij groepsbouwen.

In de kern komt de idee van deze groepsbouw erop neer, dat elke bouwer een kit naar keuze neemt (plastic, resin, hout, papier) en tijdens de bouw de handleiding volgt, zichzelf dus overleverend aan hoe de kitproducent de bouw voor ogen had. Terug naar de eenvoud dus.

Binnenkort meer nieuws, hou het in de gaten! En... kijk alvast 's in de kast om te zien of er een kitje in aanmerking komt.. :)
 
out of the box klinkt goed, moet ik enkel oppassen dat het schilderen niet met mij op de loop gaat.
 
Is het out of the box of ook echt de stappen volgorde volgen in de handleiding?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan