Hoofdsponsor

1/16 Ford-T Roadster 1911 with mother-in-law seat 1:16 Revell [wip]

Filip dat ga ik zeker doen....;););)...bedankt man........
 
Het is de enigste manier om een strakke bies te krijgen Marc

Ik denk dat Ron helemaal gelijk heeft Swa, en om deze reden is het van belang om nu al over dit soort dingen na te denken als je een zo ambitieuze bouw wilt gaan doen als jij bij deze kit. Veel modelbouwers schilderen als eerste de carrosserie. Voor zover je hier van een carrosserie zou kunnen spreken, zou je in dat geval geneigd zijn om die onderdelen meteen te primen en een rode kleur te geven. Dat zou dus niet de juiste volgorde zijn... nu moet je dus eerst wit spuiten, dan afplakken en dán pas rood spuiten.

Schuif je vragen dus niet te ver vooruit ("dat komt later wel") maar gooi ze in de groep, zou ik zeggen :)
 
Inderdaad Roy...ik had begrepen dat deze manier van verven of spuiten de juiste volgorde was en had dit al reeds op mijn planning gezet...wat ik bedoelde dat er eerst veel ander werk gaat plaats vinden voor de verf in aanmerking komt...maar terecht Roy houd me in het oog zele :D:D:D
 
Ron...of iemand anders van mijn adviseurs ;);)....welke tape is dat(welk merk)...dan ga ik die halen en toch tussendoor al eens met oefenen ...dank bij voorbaat.....
 
Ik zal morgen eens kijken hoe het heet voor je.
 
Gevonden het goedje heet Aizu Micron masking tape
 
Gevonden het goedje heet Aizu Micron masking tape
He Ron bij u is het snel morgen :D:D ...dit getuigt echt van vriendschap en te willen helpen;)...bedankt man..ik ga op zoek...
 
Hé, Spaander, hier hebben we al lang op zitten wachten ;)
Mooi model dat je gekozen hebt om als eerste te posten :)

Ik zie dat je al een aantal tips hebt gekregen om de biezen aan te pakken, zelf zou ik de tape methode proberen, zal wel moeilijk worden om de cirkels te maken, maar dat lukt je wel ;)
Veel plezier en suk6 met de bouw.
 
hallo,

Dat lijkt me een leuke bouw te worden,zeker op 1/16,dan kan je veel details erin brengen.En zeker op die schaal als je zelf een motor gaat maken
kan je er wel veel mee doen.Je hebt toch al voldoende tips gekregen dus het zal wel goed komen.

veel succes,

Yannick
 
@Beyond ...inderdaad door een paar echte toffe vrienden ,is het gelukt om toch mijn bouwsels op dit mooie forum te zetten en het is een mooie(allee moet dat worden) en die biezekes is een uitdaging maar niet overkomelijk we gaan er het beste van maken:8:8:8

@Yannick bedankt man ..inderdaad 1:16 leent zich perfekt om detaillering te doen en ook moet ik zo grote schalen bouwen want 1:75 en 1:35 worden te klein voor mij omdat ik het allemaal zo goed niet meer zie :D:D:D en tips zijn altijd welkom.....Je bent nooit te oud om te leren....;)
 
Een leuke wagen waar je eigenlijk veel kanten mee op kan.
De tip van Ron over de biesen, lijkt mij ook de meest ideale. Al zal het volgens mij nog niet simpel zijn.
Maar met veel geduld en goeie moed, is het zeker mogelijk.
Ik heb hier thuis nog een rol tape liggen, ik denk dat die 0,5mm is van Jammydog.
Dit is heel goeie tape die door de warmte van je vingers, ook buigbaar is. Dus bij dit project zeer handig.
Zelf heb ik die niet nodig omdat het eigenlijk een miskoop was. Ik moest 5mm hebben maar heb 0.5 besteld.
Dus ligt die hier nu toch maar ergens in een hoekje en wordt nooit gebruikt.
Als je wil, kan ik die tape meebrengen naar de ledendag en mag je die wat mij betreft ook kosteloos overnemen.
Mocht je interesse hebben, laat maar even weten ;)

Veel succes nog verder met de Ford!
 
Kleine correctie. Ik meet net even mijn tape na en zie dat die dus merkelijk dikker is dan ik dacht.
De tape is 3mm dik en geen 0.5 zoals ik dacht.
Mocht je nog steeds interesse hebben, breng ik hem alsnog mee.
Ik kan hem sowieso wel mee nemen, mocht je er niks aan hebben, kan die nog altijd in de tombola. ;)
 
Ik heb hier juist eens gekeken, en ik heb tape liggen van 1mm, deze is van Jammydog
Ze hebben een ruime keuze ;)
 
Ik heb hier 0,5mm. tape liggen, dat was de smalste die ze bij Airbrush Services hadden een paar jaar geleden. Ik denk dat ik die wel meeneem naar de ledendag, dan kun je een stukje uitproberen.

Ik denk trouwens wel dat deze iets te breed is voor jouw Ford.
 
@Rocknrolla bedankt voor je steun mateke ..je mag hem altijd mee brengen dan kunnen we het eens bekijken he...top man;)
@Beyond bedankt voor de intressante link.....;)
@Roy top mateke ik wil alles uitproberen om deze mooi biezen te verkrijgen...ik ga ook nog naar een winkel zien met Marc hij denkt dat er liggen van 0.3 mm ;)
In ieder geval de spirrit van de forumvrienden is gewoon top....:8
Vandaag een dagje Zoo gedaan met mijn hartedieven ...prachtige dag gehad ;) en nu deze week beginnen we er aan .....jullie krijgen zeker en vast een update zele :D:D
 
Veel plezier met je eerste topic Swa.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan