Hoofdsponsor

1/16 Ford-T Roadster 1911 with mother-in-law seat 1:16 Revell [wip]

Spaander

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 okt 2012
Berichten
1.181
Beste Forumvrienden voor het eerst open ik hier een topic na al die jaren op het forum aanwezig te zijn:8 ,ik heb al veel gebouwd meestal millitair maar nooit op het forum gezet vraag me niet waarom want ik blijf dit antwoord verschuldig om persoonlijke reden,nu ben ik volledig overgestapt naar civiele voertuigen,mijn voorliefde gaat naar oldtimers maar ook prachtige moderne bollides spreken mij aan.Dit heb ik allemaal zo een beetje te danken ten eerste van twee goede vrienden maar tevens twee prachtige mentors,voor de meeste moet ik die namen niet noemen maar ik ga dat toch doen Roy en coachke.Ik bezien het forum als één grote mentor maar deze twee pracht personen zijn toch subliem;)
Nu wat betreft dit projekt De Ford-T Roadster 1911,jullie gaan zich afvragen waarom dan met de doos van Revell modell 1912
attachment.jpg
Deze wilde ik eerst maken ,maar dit is een engelse uitvoering wel mooi,maar bitter weinig informatie van te vinden en toen verder gezocht en samen in overleg en ook omdat ik verliefd ben op dat model ,ga ik er de 1911 van maken en wel de deze volledig het zelfde op één uitzondering na het wordt een canadese uitvoering omdat de kit een rechts stuur voorhanden heeft:8:8:8
In Canada heeft men ook links gereden tot 1920
attachment.jpg
Een beetje technise informatie...op foto want jullie houden van foto's he:D

attachment.jpg
En hier een leuk kort filmpje van de droomwagen die ik hier ga bouwen...zeker bekijken want het is de moeite :D
https://www.youtube.com/watch?v=o60hEsejjqM
En nog een beetje sfeer beelden ,hoe hij moet komen

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

op al deze foto's staat copywrite op verzoek van de eigenaar zullen die onmiddellijk verwijderd worden


Hier met dit projekt ga ik veel hulp kunnen gebruiken betreft de aanpassingen en ik ben zeker dat ik dat ga krijgen;)
Nu een kleine voorstelling van de doos,niet zo uitgebreid,maar zo te zien toch mooie spreus :D

attachment.jpg

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Deze bouw zal traag maar zorgzaam verlopen want er moet toch nog wat gescratcht worden en nog veel nagedacht worden :8:8..maar één ding is zeker nu komen er regelmatig updates en dit wordt hier volledig afgewerkt op dit mooie forum...zijn er vragen en ik ben slim genoeg om te antwoorden ,ga ik dat zeker doen...en ik ga ook zeker veel vragen stellen..dus maak jullie niet ongerust :D:D:D
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met het topic, dat ten eerste, en ten tweede hoop ik dat deze kit niet teveel tegen gaat zitten. Je ambities zijn hoog genoeg om eventuele problemen te verslaan... we staan paraat voor antwoorden met z'n allen.

Ter illustratie, de kit is gemaakt met mallen uit de jaren '70, vandaar.

Een punt waar ik niet zo gauw een antwoord op weet, maar forumgenoten misschien wel: hoe zou Swa de witte strepen lopend over de motorkap en eigenlijk overal over het plaatwerk, kunnen nabootsen? De lijntjes zijn flinterdun en Swa wil het mooi op schaal maken. Iemand enig idee?
 
Mother in law seat…awesome :D

Die lijntjes op schaal nabootsen? Is dat wel mogelijk? Zo'n fijne lijntjes, ik zou niet weten hoe er aan te beginnen.
 
Ha eindelijk onze Swa aan het bouwen tof nu hebben we weer voer om naar te kijken , en Swa ge weet het he , hulp , vragen en raad we zijn er klaar voor
Marc
 
Tsja wat ik me kan voorstellen is met een mes de lijntjes kerven en die met een pinwash vol laten lopen met witte verf. Misschien nog niet eens zo'n slecht idee.

Maar misschien heeft iemand anders een beter idee.
 
Roy bedankt mateke..en ik denk niet dat er kans gaat zijn dat deze kit gaat tegen steken daar ga jij wel voor zorgen:D+

Jordy bouw plezier zal ik er zeker aan hebben :D:D

Mr Artex mijn ex schoonmoeder zou daar goed in passen :D:D

Marc mijne beste vriend ik weet zeker dat jullie zullen helpen...begin maar al te denken over de bekleding van de zetels want die engelse trekken op niks ..het moeten Amerikanen worden ...zie foto's :D:D:D

Bedankt mannen dat heb ik nu echt nodig...die motivatie aanvoer ;););)
 
Laatst bewerkt:
Tsja wat ik me kan voorstellen is met een mes de lijntjes kerven en die met een pinwash vol laten lopen met witte verf. Misschien nog niet eens zo'n slecht idee.

Maar misschien heeft iemand anders een beter idee.

Roy ik vraag me gewoon af op deze schaal hoe dik of dun moeten deze lijnen zijn;)
 
Dat is een kwestie van meten. Aan de hand van een foto meet je bijvoorbeeld de breedte van een spatscherm of motorkaponderdeel + de breedte van de streep (flink uitvergroten). Als je dan de breedte van het spatscherm of motorkaponderdeel in de kit weet, kun je berekenen hoe dik het lijntje op schaal moet zijn.

Wat ik zelf meestal doe, is het gegeven getal dan controleren door nog een ander onderdeel op te meten en te kijken of het getal hetzelfde blijft.
 
Ok Roy...goeie tip....ga ik eens proberen uit te rekenen :8:8:8
 
Ik zou werken met zelf gesneden zeer fijne tape , op een stukje glas kleven en dan gewoon met een scherp mes snijden en dan kleven voordat je gaat vernissen , komen ze er nooit meer af , en de zetels die komen in zwart lederlook ? dan zou ik die mat zwart spuiten met humbrol verf en als ze goed droog zijn gewoon met een flanellen doekje opblinken ziet er wel enorm uit , echt leder , deze tip heb ik van Francois Verlinden nog gekregen jaaaaaren terug want met de chocotof zou je kunnen experimenteren maar ik zou dat zo niet doen alhoewel dat het een grote kit is zou het misschien nog wel gaan ik ga eens proberen met chocotof papiertjes of ik het niet kan kleuren
 
Denk ook dat die lijntjes inkerven en daarna met witte verf laten vollopen de beste methode zal zijn want het lijkt mij bijna onmogelijk om op deze tot redelijk grote schaal decals zo fijn te gaan snijden om dan te plakken. Zou deze eens in het echt moeten zien om te kijken of je zo fijne decals zou kunnen snijden.

Een andere mogelijkheid is misschien het gebruik van een witte stift. Ik heb er één van het merk Hybrid Gel, ooit gekregen van mijn schoondochter die deze waarschijnlijk gekocht heeft in een speciaalzaak voor tekenmateriaal.

Wat die kussens betreft zou ik terugvallen op het gebruik van Milliput om de capitonnage te maken.

In ieder geval veel succes met de bouw die ik zeker zal volgen.
 
Swa ik snap niet waarom ze de wielen goud gedaan hebben terwijl ze in het echt in hout zijn of wel gekleurd , ik weet natuurlijk niet wat ge er mee gaat doen in kleur zetten als de auto of ze zo laten
Marc
 
Wat die lijntjes betreft die heten biesen, eerste probleem opgelost :)
Hoe te doen met tape van 0,3mm, geloof dat er nog iets dunner is maar je moet er ook nog mee werken.
Dus eerst de kleur spuiten die de bies moet worden, tape erop en dan de hoofdkleur, tape verwijderden twee of drie vernislagen en je heb een prachtige bies.
 
Ja Ron zo kan je het ook doen zoals 1/1 het gebeurt
Marc
 
Dat is inderdaad wel een goede oplossing lijkt me, goed idee!

Onder voorbehoud dat 0,3mm. krap genoeg is.
 
0,3mm. op schaal 1/16 is een halve centimeter in real life.

Moeilijk in te schatten, maar het zou wel eens goed kunnen komen met die ehm... bies ;)

11_Ford_Torpedo_Runabout_DV-06_MRM_05.jpg
 
Vrienden ik ben zeer verheugd dat de tips zo binnen lopen:8:8...en wat betreft die lijnen...daar kunnen we nog veel op denken en ik ben zeker dat er een oplossing uit de bus gaat komen;)..Marc inderdaad het wordt zwarte lederlook ...maar ge moet eens denken over de structuur van de zetels het verschil tussen engelse en amerikaanse en de wielen Marc ...oorspronkelijk is dat een engelse roadster 1912 die zijn goud...ik ga dat veranderen want die worden ook rood...met een wit lijntje op de spaken:D:D:D

attachment.jpg

En dat zijn allemaal zo niet de problemen...;)...ik heb nog een motor te scratchen...want er zit geen in en er MOET één in komen...dus ik ben aan het brainwaschen:D:D:D.. zo ene moet er in komen

attachment.jpg


.in ieder geval iedereen bedankt voor deze possitieve input...en ik ga elke letter van jullie ,omzetten in bouwen;);)
 
Het is de enigste manier om een strakke bies te krijgen Marc
 
Veel bouwplezier en succes Swa, geniet ervan :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan