Hoofdsponsor

1/24 Ford Focus: Pieter Tsjoen ( Omloop 2008 ) [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Hij is idd al een van de moeilijkste kwa decals die ik gehad heb.
de lak ja ik heb hem goed laten uitharden, nat geschuurd en terug de foutjes bijgelakt, hij is nie 100% perfect maar ik kan er mee leven.

maar eerlijk, de panel lines doen of niet en hoe ?
ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan, maar met dat groen vind ik het wat zo simpel doorlopen precies.
 
Dat ziet er toch weeral mooi realistisch uit mooi en zeker met die achtergrond tot voor kort heb ik altijd gedacht dat het gewoon fotoshop was tot ik op een site van modelbouw het zag staan en werkelijk het geeft toch dat ietsje meer aan zo een wagen
Knap
Marc
 
mooi ;)

ik ga morgen de eindfoto's gebruiken voor de afgewerkte projecten ;)
 
Mooi gedaan ,
maar toch zijn er dingen voor verbetering vatbaar denk ik:

echter vind ik het jammer dat er enkel dingen die bij veel bouwers van rally wagen achterwege blijven

- een auto geeft paneel lijnen en deurlijnen die je met zwart kan inkleuren na vernis
- op de zijkanten zit bij iedere rally wagen link en rechts ervan gaten om draag baren in te brengen bij een servies van
de wagen ( weinig boren die uit )
- in de beide deur klinken zit geen paneel lijn
- bij een volgende bouw er eens aan denken om je voor en achter lichten binnen kanten er van in chrome te spuiten
zodat je rood achter lichten en de voor lichten beter er uit komen
- de vernis laag waar je het moeilijk mee had is toch nog niet helemaal van de baan vind ik , al zij de foto's klein
je ziet het wel heel goed vind ik toch , schuren , vernissen , schuren vernissen zou je werk toch naar een beter
resultaat geleid hebben vind ik

Oefen baart kunst , en niet op geven blijven mooie dingen die je bouwt


tom
 
Mooi gedaan ,
maar toch zijn er dingen voor verbetering vatbaar denk ik:

echter vind ik het jammer dat er enkel dingen die bij veel bouwers van rally wagen achterwege blijven

- een auto geeft paneel lijnen en deurlijnen die je met zwart kan inkleuren na vernis
- op de zijkanten zit bij iedere rally wagen link en rechts ervan gaten om draag baren in te brengen bij een servies van
de wagen ( weinig boren die uit )
- in de beide deur klinken zit geen paneel lijn
- bij een volgende bouw er eens aan denken om je voor en achter lichten binnen kanten er van in chrome te spuiten
zodat je rood achter lichten en de voor lichten beter er uit komen
- de vernis laag waar je het moeilijk mee had is toch nog niet helemaal van de baan vind ik , al zij de foto's klein
je ziet het wel heel goed vind ik toch , schuren , vernissen , schuren vernissen zou je werk toch naar een beter
resultaat geleid hebben vind ik

Oefen baart kunst , en niet op geven blijven mooie dingen die je bouwt


tom

Wel Tom ik ben blij dat je eerlijk uw gedacht zegt !

de panel line zoals eerder gezegd ik heb het nog nooit eerder gedaan, dus ja ik ga het eens moeten doen want het klopt dat je dit bij iedere wagen ziet.
De gaten doe ik normaal altijd, ik ben deze vergeten :$ maar die kan ik nu nog steed maken ook das geen probleem.
Chrome van de lichten ja das iets wat een must zou moeten zijn, ik heb het geprobeerd met Bare metal foil, maar dat lukte niet wegens de complexe vorm. ik moet dringend es goed doortesten met alclad zodat ik dat effect krijg.

wat bedoel je met de deurklinken ? daar kan ik niet volgen.

en dat van de lak, ik heb een hekel aan schuren, das nie normaal ^^
en ik vond het voormijzelf goed genoeg en heb gezegd tis genoeg geweest :laugh:

Maar ik ben blij voor de tips die je heeft, zal ik toch proberen toe te passen op de volgende build.
 
Prachtig eindresultaat.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan