Hoofdsponsor

1/8 Fokker DR1 Hasegawa

• Onderwerp starter Onderwerp starter airb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

airb

Well-known member
Registered
Deze Fokker is een model dat ik een jaar of 6 geleden heb gebouwd, de bouw heeft zowat 3 jaar me bezig gehouden.
Hier en daar is er wat veranderd aan het model, veel scratch. Voor documentatie heb ik buiten de reguliere bronnen zoals
boeken en internet hulp gekregen van een bedrijfje in Duitsland welke 1 op 1 replica's volgens naar hun zeggen originele plannen
het Schondorfer Fokker Team.
Van de Fokker bestaat geen enkele echte meer, het laatste overgebleven exemplaar is vernietigd bij een bombardement door
de geallierden in een museum in Duitsland.
Ik laat nu de foto's voor zich spreken, de kleur van motoroverkapping staat open voor discussie, volgens de ene bron geel de andere
groen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het model heeft op de modelbouwbeurs van IPMS in Antwerpen "Best of show" gekregen, en heeft op
een tentoonstelling over de luchtoorlog boven het westelijk front in 1917 in het museum te Zonnebeke gestaan.

Die modellen zijn altijd al een droom voor mij geweest.
Ik kon ze toen niet betalen en nu helemaal niet, echte collectors items.
Erg mooi om er hier een te zien.

Sorry, maar ik zie juist dat ik dit topic in een verkeerd onderwerp heb gepost, dit moet natuurlijk
bij militaire vliegtuigen staan.
Zou er iemand dit in het juiste onderwerp kunnen plaatsen aub.
Bedankt enne...nogmaals sorry, stupid me.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nog enkele foto's van het toen in aanbouw zijnde model, de bouwtijd besloeg een drietal jaren, wel niet aan een stuk.
Soms moest het model voor een tijdje aan de kant omdat hij anders misschien echt had gevlogen, ik weet niet hoe
het met jullie gesteld is, maar ik moet me van tijd tot tijd eens mentaal herbronnen en de probleempjes die het model
met zich meebrengt eens kunnen naast me neer leggen; en aan een ander model beginnen of verderwerken aan een
eerder gestart model.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan