Hoofdsponsor

1/4 FN P90 schaal (Verlinden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guy

Well-known member
Registered
Lid geworden
24 okt 2012
Berichten
370
heb enkele nieuwe kits gekocht allemaal wapens schaal 1/4,
dus kon het niet laten er effe 1 te beginnen alvorens mijn porsche af te werken.. :D


P90:

Ziet er simpel en klein uit, maar deze kit (de P90) zit vol fouten, niks past, is gelijk maar hier doen we het toch voor he, het juist maken hopen dat het goed komt en dan weer zelfvoldaan zijn ;-)


attachment.jpg

attachment.jpg


Proberen het wat meer realistisch te maken met een rodje en 2 pe.. rondjes :)


attachment.jpg



Voor de switch staat een randje dat was in deze kit niet het geval dus maar zelf een stukje afgeknipt en erop geplakt, wat putty en klaar is hij.


attachment.jpg

attachment.jpg


De switch zelf: automatic, single, en semi, ben dit effe op het net gaan zoeken voor de juiste kleuren dan in de oude decals van mislukte kit gaan zoeken en jawel exact gevonden wat ik zocht.


attachment.jpg



Normaal gezien is het magazijn dat vanboven op dit geweer zit doorzichtig, heb dus toch maar beslist om dit zelf te gaan scratchen omdat deze kit anders echt eentonig is, niet correct, en dit zal enorm veel bijdragen tot de schoonheid ervan, eerst maar eens begonnen met kogels na te maken :)


attachment.jpg


Tot de volgende.
 
Apart en deze nog nooit gezien, succes met de verdere aanpassingen en ik ben benieuwd hoe deze gaat worden

Fred
 
Heb een silencer gemaakt (geluidsdemper) vind dit er net iets leuker uitzien persoonlijk.
wel nog niet klaar, moet nog wat geschuurd worden en dergerlijke..

de oude originele Loop, (loop'je) ligt erboven.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Mijn scratch transparant nieuw magazine + veer en kogels.
In het echt kun je er wel net iets beter doorkijken, dit is amper te zien op fotos.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Ja onderkant van die kogels was dus rap rap :'( ongeduldig.. en je ziet er dus echt niks meer van..


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie werken.aan een sierlijk machinegeweer. Hoe heb je die transparante lader gemaakt? afgegegoten in doorzichtige resin?
 
Prachtig gedaan tot nu toe Guy. Is maar één klein foutje, de S is niet van SEMI maar van SAFE.
Voor het overige knappe veranderingswerken. Die silencer heb je dat ook opgezocht of die bestaat ?
De FN P90 was/is een wapen bedoelt voor de veiligheidsdiensten (politie), maar zoals altijd waren de "bad guys" er eerst mee weg...

Mark
 
Mooie werken.aan een sierlijk machinegeweer. Hoe heb je die transparante lader gemaakt? afgegegoten in doorzichtige resin?

Ik heb spijtig genoeg geen ervaring met het afgieten van resin, iets wat ik wel graag wil doen, maar nog niet aan begonnen ben.
ik heb deze gemaakt van,.. iets heel raar eigenlijk, ik zal er eens in foto van posten in mijn volgende update.

S is niet van SEMI maar van SAFE.
Dank je om dat even te verduidelijken, daar stond ik dus niet bij stil.

Die silencer heb je dat ook opgezocht of die bestaat ?
jawel als je google afbeeldingen opendoet en p90 silencer intyped staat hij er ergens tussen, zal ik misschien ook eens posten volgende keer.

Dank je voor de complimenten mensen !
 
Geen probleem Guy, kunnen alleen maar kennis doorgeven, niet...;)
Wist dan weer niet dat er al een silencer voor bestond, dus in die zin ook weer wat bijgeleerd. :wub:

Mark
 
Er bestaat idd een silencer voor, maar die werd/wordt niet gebruikt bij de Belgische polite-eenheden of bij het Defensie.

Er bestaat tevens een versie met een lange loop, de zogenaamde civiele versie die in de US te koop is. Deze kan dan ook enkel semi-automatisch schieten.

Op de site van FN Herstal kan je zeker nog wat andere info terugvinden.
 
Er bestaat idd een silencer voor, maar die werd/wordt niet gebruikt bij de Belgische polite-eenheden of bij het Defensie.
Er bestaat tevens een versie met een lange loop, de zogenaamde civiele versie die in de US te koop is. Deze kan dan ook enkel semi-automatisch schieten.
Er zijn verschillende uitvoeringen van de P90, er is zelfs een versie waar je een granaatwerper kan onder monteren. De silencer wordt wel bij de ABL gebruikt, ttz: hij is voorzien maar enkel bij de special forces.
De versie met de lange loop is idd enkel semi-auto en wordt verkocht als sportwapen, dat onze politiediensten de P90 gebruiken betwijfel ik, die hebben de H&K al zou het mss wel kunnen bij de zgn "zwarte mannen".
Verder heeft de P90 een uitgebreid wapensysteem met een RIS-rail om bvb een nachtkijker en een laser te plaatsen maar zover ik weet wordt dat enkel in andere landen gebruikt en gedeeltelijk bij onze special forces.
Mss een interessant detail: FN heeft geprobeerd de P90 om te vormen naar NATO-munitie (5.56mm) maar dat is in de testfase blijven zitten waardoor de F2000 werd ontwikkeld die op (lange) termijn de FNC zal moeten vervangen.

Dit terzijde, het model zelf: mooie update werd hier gemaakt van een kit van toch wel mindere kwaliteit, vooral de lader en de kogels vind ik top! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan