Hoofdsponsor

1/72 Flying Boxcar C-119 (Italeri)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben begonnen aan het moeilijkste deel van dit project, namelijk het ombouwen van de romp.

1) Hier een dryfit van de romp.

attachment.jpg

2) En hier gaat de zaag erin en wordt het stuk voor de vleugels eraf gesneden mooi langs een panelline.

attachment.jpg

3) En het resultaat.

attachment.jpg

4) Vervolgens een binnenprofiel gemaakt zodat ik hier op verder kan bouwen om de voorzijde te reconstrueren naar een C-82 ipv een C-119.

attachment.jpg

5) En nog wat meer stukken...

attachment.jpg

attachment.jpg

6) Tot ik ineens doorhad dat er in de kit ook nog een bodem- en dakplaatje aanwezig waren.:@ Deze iets aangepast en uiteindelijk paste alles mooi.

attachment.jpg

7) Vervolgens heb ik de cockpit gemonteerd maar ik moest serieus wat aanpassingen doen aangezien de cockpit bij de C-82 dichter bij de vleugels ligt.

attachment.jpg

8) En toen begonnen aan het bekleden of reconstrueren van het voorste deel. Ik probeer zoveel mogelijk met de stukken van de kit te werken zo blijven de panellines behouden, maar ik zal ook wel plastic card moeten gaan gebruiken.

attachment.jpg
 
Toch zeer serieus scratchwerk :ohmy:, knap gedaan hoor.
 
Dat wordt mooi en een fllink diorama wordt dit ..
 
Christophe prachtig wat je maakt zeer nauw keurig.

Gr
Dirk
 
Hier nog even een fotootje van de diobasis. Ik ben niet tevreden over de afwerking. Ik heb iets teveel verf gespoten en op sommige plaatsen is er een ietswat glanzend oppervlak ontstaan en dat is echt niet goed. Op sommige plaatsen lijkt het alsof het zand nat is. Dus ga ik er opnieuw met zand overgaan en opnieuw verven.

attachment.jpg
 
nou gewoon een dun laagje erover en nog eens spuiten toch ? gebeurt mij zo vaak met de de maanbodems
 
Kan mij hier alleen maar bij aansluiten.
Had het niet beter kunnen uitdrukken modelbouwerke. Je ziet het dio telkens groeien.

Mark
 
Zag er live zeer goed uit.
 
Dank voor al die complimenten. Dat geeft weer moed om verder te doen.
 
De afgelopen dagen heb ik mij bezig gehouden met de 7 personages van mijn diorama. Namelijk 1 piloot en 6 figuren die het vliegtuig vooruit trekken.

attachment.jpg

Hier het resultaat. Als er nog tips zijn om nog verbeteringen aan te brengen zijn die heel welkom.
Elke figuur (buiten de piloot) trekt het vliegtuig vooruit, vandaar deze houdingen.

Hier de piloot, James Stewart

attachment.jpg

En Ritchard Attenborough

attachment.jpg

En Hardy Kruger, de vliegtuigontwerper in de film

attachment.jpg

En Ian Bannen

attachment.jpg

En Ronald Fraser

attachment.jpg

En Dan Duryea

attachment.jpg

En George Kennedy. Deze draagt een soort van sportzak, waar een aapje in zit in de film. Dus die heb ik in milliput gemaakt.

attachment.jpg

Ik ben niet 100% tevreden, maar ik heb dan ook niet zoveel ervaring met figuren.
 
Mooi werk , heb je die met klei geboetseerd ,, ?
 
Mooi werk , heb je die met klei geboetseerd ,, ?

De figuren zijn van Preiser (schaal 1: 87) en ik heb gewoon de armen en benen een beetje aangepast.
Enkel bij 1 figuurtje heb ik een beetje milliput gebruikt om de jas te maken en 1 figuurtje waar ik de korte broek heb gemaakt met milliput.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als dit de eerste keer is dan zeg ik zeer geslaagd Christophe
 
Mooi die poppetjes, oeps dat mag ik niet meer zeggen.......

Mooi de figuurtjes Christophe. Zal erg mooi staan op je dio.
En zoals al eerder werd aangegeven in het echt was deze erg mooi.
Ga je de deadline halen??

Fred
 
Mooi die poppetjes, oeps dat mag ik niet meer zeggen.......

Mooi de figuurtjes Christophe. Zal erg mooi staan op je dio.
En zoals al eerder werd aangegeven in het echt was deze erg mooi.
Ga je de deadline halen??

Fred

Bedankt Fred en Patje.

Ik probeer nog zo veel mogelijk te doen, maar het is onmogelijk om de deadline te halen. Ik vertrek woensdag voor 10 dagen op verlof dus heb ik eigenlijk nog maar euh.... 4 dagen en dat is echt te weinig.
 
Jammer dat je de deadline voor de wedstrijd niet meer haalt, maar om dit dio nu gehaast af te maken zou zonde zijn.
Prettig verlof :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan