Hoofdsponsor

1/35 Flugzeugabwehrkanone 38 op aanhanger. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beyond, het zijn maar kleine updates natuurlijk, oke, die eerste gaat over de weathering en daarop heb ik een hele dag gezwoegd tot het goed zat. Ondertussen nog met vrouw en kids wat dingen gedaan, het is vakantie he, en die sloeberkes willen ook vanalles doen. De tweede update is echter geen weerspiegeling van zwaar werk, dat glaasje zat er snel in en die roeststreepjes waren snel klaar.
Bedankt en blij dat je weer op post bent.

Rik, ik heb nog nooit aan een wedstrijdtafel gestaan als deelnemer, wel als bewonderaar van al dat moois van collega's. Steeds opnieuw denk ik dat mijn dingen een maatje te licht zijn. En dat is zeker geen valse bescheidenheid, wat wel eens gedacht wordt.
Bestaat dat dan, broodbouwers ? Wat moet je in 's hemelsnaam vragen voor een kitje plastic van een paar euro, waar je vervolgens maanden aan ligt te knoeien ? Al die uren kan je toch niet gaan aanrekenen ? En zeggen :"Hier is het, 50 euro aub ?" dat kan toch niet ? Ach, zoals je het zelf zegt, we zijn amateurs en we genieten van elke vrije minuut van de hobby, dat telt en de rest is bijzaak. Ik kan echt een half uur voor mijn vitrinekast staan te gapen naar al die resultaten van maanden van geprul en kommer, leed en zweet. Als je dan eindelijk een volgend project kan toevoegen geeft dat een super gevoel natuurlijk. En weer ben ik hier een hele boek aan't schrijven ! Oops !
 
>w>w

Ach ook wij mods maken ons wel eens schuldig aan off topic. :|:|

>w>w

Ja er bestaan wel degelijk broodbouwers. Niet veel maar echt ze bestaan. Ik heb het zelf ook nog geprobeerd, maar die tijdsdruk is niet te harden. Echt doorpezen en dan is de hobby er af. Even een voorbeeldje , die modellen die worden in fabrieken gegoten in mallen. Deze mallen worden gemaakt door een mallenmaker. Deze gebruikt een model die is gemaakt door een modelbouwer. (Meestal aangepast en verbouwd). Die daar zijn brood mee verdiend. Dan de boxart modellen. Die worden weer in elkaar gestoken voor de fotograaf. Deze modelbouwer maakt dus het model voor de fabriekant. Die is ook broodbouwer.

Maar dan ook nog de maquette bouw. Daar zie je tegenwoordig hele mooie staaltjes modelbouw in incl verwering. Dus ik denk dat je hier voorbeelden genoeg hebt. :D

En die jongens hebben meer loon dan wij twee bijelkaar. Dus die modelletjes gaan niet voor 50 eurie de deur uit hoor.
 
>w Broodbouwers ? Jawel en ze vragen heel wat meer dan 50 euro, kijk hier maar eens : Fine Model Cars - Amalgam Fine Collection

Je bent ons voor de gek aan het houden hé Guy ? Stillekes jouw model vervangen door foto's van een echte kanon :D :D
Grapje, ziet er weer prachtig uit Applaus Applaus Applaus

Zou ik je als een volgend project een Tiger tank mogen voor stellen ? Er zijn hier best wat liefhebbers van zowel de I, als de Königstiger cute

Groeten, Pascal
 
Zou ik je als een volgend project een Tiger tank mogen voor stellen ? Er zijn hier best wat liefhebbers van zowel de I, als de Königstiger

En een tank heeft als voordeel ... geen sjoepappen..... :D :D

Erik.

P.S. Knap werk wat je hier laat zien.
 
Rik : oh, zo had ik het niet bekeken, onder een broodbouwer verstond ik voornamelijk iemand die zijn diensten tegen betaling ter beschikking stelde aan derden, die weliswaar modellen verzamelen, maar ze zelf niet (kunnen/willen) bouwen. De mensen die professioneel bezig zijn met het ontwikkelen van nieuwe kits, da's andere koek natuurlijk.

Pascal : ik moet eerst eens dringend werk maken van mijn berg dozen die liggen te wachten om gebouwd te worden. Een Tiger zit daar niet tussen, maar wel een Panther Late A, en die wil ik zeker in een Normandische jas steken binnenkort. Ttz. na een artilleriestuk, Krupp Protze...mijn diorama he, er zal nog hard gewerkt moeten worden.

Erik : nu heb ik dat eens bekeken he, zo'n ventieltje is zo nietig dat het geen wezenlijke bijdrage levert en ik dat daarom telkens over het hoofd zie.

Jadefalconguard : dank u, mijn noeste arbeid wordt hier zeer geapprecieerd, daarom ook dat ik dit forum een warm hart toedraag.

Deze namiddag ga ik even aan de slag aan de Flak, de vernisjes zijn aan de beurt. Met name de matvernis is van belang, omdat ik hierop aan de slag kan met wat verwaaid stof tegen het schild, een beetje stof op de gewafelde plaat etc. Daarna nog een tikje dretsrestanten tegen de poten en ik ga deze als af beschouwen (de kettinkjes nog natuurlijk !).

Snel een update (hoop ik, want ik moet nog werken en dan die dagen he, weinig bouwen, maar wel de familie, ook leuk natuurlijk !)
 
Hola jongens, ik kan mijn "dagboekje" hier aanvullen met de mededeling dat de Flak helemaal klaar is wat het schilderen en verouderen aangaat, hij is ook reeds gemonteerd in het aanhangertje en het ziet er denk ik, wel goed uit.

Nu nog kettinkjes en een lader, da's voor morgen. En foto's natuurlijk !

Groeten ! GUnit.
 
Ik sluit me hier bij aan. Ik vind dat je niet aan de Kerstdish mag aanschuiven voor je ons een mooie kerst hebt gegeven ;P

Ik brand van nieuwsgierigheid.
>w ZALIG KERSTFEEST
 
Klaar !

Hij is klaar !

Maar eerst wil ik jullie, heren van dit forum, bedanken voor jullie nimmer afhoudende bijdragen, meningen, tips, afbeeldingen, mooie woorden etc...
Eerlijk gezegd, dit forum is op korte tijd voor mij heel bijzonder geworden.

HPIM7438-800.jpg

HPIM7444-800.jpg

HPIM7452-800.jpg

HPIM7453-800.jpg

HPIM7455-800.jpg

HPIM7463-800.jpg

HPIM7459-800.jpg

Nu zijn ze met z'n drietjes, samengezet hebben ze toch het idee dat ik voor ogen had, goed ingelost...

HPIM7465-800.jpg

HPIM7469-800.jpg

Jullie weten al dat ik nu verder ga met de LeFh18M van AFV, hopelijk wordt die even leuk en boeiend om te bouwen als deze, echt een aanrader.

Pluspunten kit Tristar Flak 38 with Waffen SS crew :
- perfecte passing,
- fijne onderdelen,
- zeer fijn PE,
- weinig opkuiswerk,
- geen enkele sinkhole,
- duidelijk plan,

Minpunten :
- te weinig onderdelen in PE fret (kettinkjes).

Vriendelijke groeten van Guy, ik wens jullie een fijne tweede kerstdag toe !
 
:| Jammer dat het Kerstdag is geweest en dat ik geen krachttermen mag gebruiken.....

Dees is schitterend gedaan.:|ApplausApplausApplausApplaus

Ben al benieuwd naar de volgende
 
Dit is warempel om sprakeloos van te worden.

-foto--foto--foto-
Bezorg een aantal pics (max 10) van je bouwsel aan een modje hier, dan kunnen ze hem showen in de afgewerkte zone.

Gefeliciteerd met je supermodel!Applaus
 
Amai mannen, nu ben ik sprakeloos, zo'n mooie woorden alweer.
Ik hoop dat jullie samen met mij op de artilleriekar springen in mijn nieuw topic hier.

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Hey Guy,

Schitterend, gewoonweg schitterend Applaus Applaus Applaus Applaus

Nauwelijks van een 1/1 Flak te onderscheiden, dat maakt 3 aanhangers, en alledrie heb je ze fantastisch gemaakt. cute

Groeten , Pascal
 
Dit is ook weer een mooi model geworden.

Maar persoonlijk vind ik hem net niet af, ik mis nog een paar chippings op plaatsen waar je deze wel zal verwachten het hoeven er niet veel te zijn maar ze zullen daar wel zitten denk ik

Waar ik ze zal vewachten,

Ophangpunt onderstel waar de 38 op het aanhangertje komt te zitten en dan wel aan de voorzijde.
Gedeelte waar de schutter zit, slijtage van de laarzen (duitsers hadden iets van stalen noppen onder hun zolen)
Gedeelte waar de hulsen uit kwamen en waar de houders met patronen in komen te zitten.

Ondaks deze puntjes heb je nu een mooi trio aanhangers staan Applaus

Ron
 
Hey Ron, bedankt voor je frisse kijk op de dingen.

Ik ga de voorkant, waar de Flak op de aanhanger vastgepind zit met een borgpin, nog even wat toucheren, daarin heb je overschot van gelijk. Da's dus een zeer goeie tussenkomst van je.
De schade waar den Duits zijn staalschoenen neerpootte, is er wel degelijk maar het is moeilijk te zien op de foto's, dat heb je wel meer met bloot metaal en donkere (bruine roestige) verfschade in de minder belichte delen van een model.
De uitwerpkant en de zijde van de lader ga ik nog opnieuw bekijken, deze heb ik niet echt goed in beeld gebracht denk ik. Hier moet zeker ook schade te verwachten zijn, dus opnieuw bedankt voor de tussenkomst, alleen zo kan je een overtuigend model neerzetten, namelijk met de zienswijze van anderen erbij (vooral in de eerste jaren). Er is immers zo véél waarmee je rekening moet houden.

Groeten van Guy, op naar een nieuw modelbouwjaar nu !
 
Tja zo gaat dat, maar zo kom je wel op een hoger niveau. Zeker als je op staat voor kritiek en op voorwaarde dat deze opbouwend en positief is bedoeld. En dat is deze zeker. Mooi verwoord Ron.

Ik heb er geen verstand van (militair dus) En kan dus ook niets opbouwend vertellen.

Maar ik kan je wel mijn complimenten geven, bij deze, ziet er goed uit. Applaus
 
Dag GUnit,

Dit is dus alweer een staaltje van modelbouwKunst.
De Flak ziet er echt mooi uit.
Het grijs is mooi weergegeven, en er zit inderdaad "leven" in je model.
Het is echter wel zoals Ron zei, er mist nog iets...

Maar ik loop waarschijnlijk al achter de feiten, en heb je het reeds veranderd....

Grtz,
Beyond
 
Hey Rik, Ron slaat spijkers met koppen. Maar dit is dus hetgene waar menig bouwer en forumgebruiker op de bek gaat, namelijk als hij kritiek te slikken krijgt. Dit mondt soms uit in ellendige heen en weer scheldpartijen. Energie die je beter in je model kan kanaliseren !
Ik zie dit ook niet als kritiek, maar als een helpende hand die wil meewerken om het model nog te verbeteren, het hart van de ware modelbouwer dat spreekt, zeg maar, via het forum. We zitten meestal al helemaal moederziel alleen met onze hobby.

Beyond, bedankt ook jij voor je antwoord na het plaatsen van de eindfoto's.
Zoals ik al zei, ga ik nog eens kijken wat ik alsnog kan toevoegen qua schade. Later echter, wanneer het Flakje op het diorama komt te staan, kan ik nog zaken doen om hem aan te kleden (hier waren al plannen voor).

Groeten en nogmaals bedankt iedereen ! GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan