Hoofdsponsor

1/72 Five times an A-6... Grumman Production line [wip]

Mooie vorderingen. Goed dat de oude decals nog altijd hun werk doen.

Wat voor matte vernis gebruikt ge ?
 
Met oude decals is het altijd een beetje "hit and miss", maar in dit geval is het toch goed gekomen inderdaad.

We zijn zo goed als aan de eindmeet gekomen. Alle plakkertjes zijn geplakt, alle "ordnance" hangt eronder, hier en daar een streepje viezigheid. Nu is het wachten tot de matte lak droog is om alle cockpitkapjes uit te pakken.

Over matte lak gesproken, dit is'm

A-6086_zps2917bfa2.jpg

De Hasegawa EA-6B Prowler in volle glorie

A-6085_zps65fd782a.jpg

A-6084_zps8aeb299e.jpg

en een rondje matte lak

A-6087_zpsfc1c66e0.jpg

Morgen eindfoto's!!!
Tot nu ben ik tevreden, wachten tot morgen.
 
Mooi, leuk bouwrapport! vraagje over die MOTIP spuitvernis. Hoe droogt dat uit ? Hoe doe je dat op die kleine schaal want mij lijkt het dat daar veel vernis uitkomt uit zo een spuitbus.
 
Mooi werk en tof om direct een stuk of 4 afgewerkte vliegers te hebben hé :p
 
Mooi, leuk bouwrapport! vraagje over die MOTIP spuitvernis. Hoe droogt dat uit ? Hoe doe je dat op die kleine schaal want mij lijkt het dat daar veel vernis uitkomt uit zo een spuitbus.

Wel, die gedraagt zich redelijk goed, de truc die voor mij het beste werkt, is om niet rechtstreeks op kit te beginnen spuiten, ik begin op een punt voor het "werkstuk" en eindig voorbij het "werkstuk". Je hoeft niet alles in 1 keer te spuiten ook niet, soms komen er meerdere lagen op.

@Farchamber... 't Zijn er 5 :D De andere was al klaar voor de anderen de eindmeet haalden.

Ik moet wel nog eindfoto's maken. Die komen wel nog.

Thanks all om te kijken!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan