Hoofdsponsor

1/48 Fighter Messerschmitt Bf-109 G-6/R3 [done]

bravo man wat een werk en wat een resultaat chapo grt Pascal
 
@Roy:Bedankt makker,zou je dat schuren kunnen verduidelijken ter hoogte van de cockpit en het gele onderstuk..?

@Pascal :Bedankt mateke ben er ook content van maar tis nog nie af hé...!

@Frank: Bedankt maat ..het loonde eens ik zag da het goed zat.. maar nu het vastzetten moet ook van de eerste keer goe zitten hé..

@Danny: Mercikes hé topper..!!

Ga eerst het motorblok terug op kleur zetten...

Grtz yves,
 
Het motorblok in ere hersteld..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz yves,
 
Wat een geweldige hoeveelheid geduld, plezier en ergernis heb jij in dit model geïnvesteerd!
In de toekomst kijk je naar dit model terug als een keerpunt in uw modelbouw "carrière".
Ik vind het bijzonder interessant en leerzaam om deze bouw te volgen.
Nog veel plezier gewenst!

Groet, Ronald
 
Kicken man!

Ik ben het volledig met Ronald eens.
 
@Ronald en Roy:Bedankt heren voor deze lovende reactie..!!

Maar een probleem komt nooit alleen,had hem een tijdje gerust gelaten en had wat voorbereidend werk gedaan met de Gripen..
Dus ik nam de draad weer op en deed een zo goed mogelijke dry-fit met heel het gebeuren..
Toen zag ik het,der zijn twee spleten aan weerszijde die het geheel niet aansluitend mooi maken...

attachment.jpg

attachment.jpg

optie 1: Ik dacht ga het stuk met die uitlaatachtige koker op gelijke hoogte schuren als het neusstuk...nee want dan is er een te grote ruimte onder de uitlaten..

optie 2: Ik denk dat de enige oplossing is;een stukje plastic op het neusstuk lijmen zodanig deze gelijk komt met het achterste stuk,dus terug beide afschuren ,stukjes aanlijmen,primer,witte laag en terug een gele verflaag....

Tja vrienden deze kist zal zeker voor Pasen 2017 misschien afzijn als da zo blijft duren achja, ben nu al tot hier geraakt dus...cheer up..!!!

Grtz yves,
 
Maar wel veel plezier van je kitje :) maar petje af voor je doorzetting vermogen.
 
Yves beste niet opgeven nu zeker niet nu je zover staat
Hou de moed erin
Marc
 
@Ron,@Coachke: Mercikes mannen..gewoon een fotoke voor de stand van zaken..

attachment.jpg

Tis een kwestie van op de hoogte te blijven hé...:8

Grtz yves,
 
Jij lost dit weer mooi op yves fijn om jou bezig te zien en je topic te volgen,ik hoop dat je nu naar de eindstreep kan vertrekken zonder nog teveel problemen tegen komen👍. .
 
daar heb je later toch wel plezier van top Yves grt
 
...Tis een kwestie van op de hoogte te blijven hé...

Na al je werk aan deze vlieger ga je inderdaad kunnen opstijgen en dan op de hoogte blijven :laugh: ;)

Je zal terecht met trots kunnen terug kijken naar deze bouw.
Je doorzettingsvermogen siert je :)
 
Deze is al een lange poos geleden,heb hem terug op de werktafel gelegd omdat ik de moed niet meer had door al de beslommeringen omtrent het paswerk van de motorkap niet meer zag zitten..
Dus terug de draad vol goede moed oppikken...
Roy heeft samen met Erwin en nog een aantal gegadigden op een ledendag begin vorig jaar er zich over ontfermd en zijn dicht tegen de oplossing gekomen.
Heb de machinegeweren gemonteerd,beide helften van de kap nog wat bijgeschuurd en het ziet er goed uit...
Nu twijfel ik ,ofwel maak ik scharnieren als daar de nodige ruimte voor is en word hij in zijn eenvoud gepresenteerd,ofwel zonder kap op een dio met de bedoeling dat hij een onderhoud krijgt(wat weer veel plaats inneemt in de vitrinekast.

attachment.jpg

Grtz yves,
 
Komt goe mannen ...aan de scharnieren van de motorkap begonnen..

attachment.jpg

Grtz yves,
 
Goed te zien dat je hier weer mee begonnen bent. Ik ben benieuwd hoe mooi je hem gaat krijgen. Het voordeel van de behandelsessie was, een mooie passing; het nadeel, dat het plastic te dun is geworden. Je zult dat op de een of andere manier moeten herstellen... hebben we het eigenlijk niet meer over gehad toen op de ledendag; er kwamen teveel dingen tegelijkertijd. Heb je al een idee hoe je het de soliditeit van de motorkap gaat terugkrijgen?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan