Hoofdsponsor

1/24 Fiat Abarth 695 SS [!]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bzguy

Guest
De Chezoom is klaar, ben begonnen aan de volgende ; de Alfa staat eventjes 'on hold' want mijn dochter vond dit schattige karretje in mijn stapel : de Fiat Abarth 695 SS :

file_zpsdfe1b630.jpg

De kit is bijzonder netjes : letterlijk geen flash, geen lelijke gietnaden, echt super !

De carrosserie, kofferdeksel (achteraan) & de wielkast-verbreders gewassen in een zeepsopje, licht opgeschuurd met korrel 2000, en terug afgewassen :

file_zps00443ea8.jpg

De wielkastverbreders aan de carrosserie gekleefd, de binnenkant ervan met wat putti opgevuld, netjes opgeschuurd en voorzien van 3 laagjes Zero Paints grijze primer (met airbrush), met tussen elk laagje in een lichte schuurbeurt met korrel 2500.

Daarna krijg je dit :

file_zpsca515805.jpg

file_zps8909f303.jpg

En om je een idee te geven wat betreft de (relatieve) grootte :

file_zps356b26be.jpg

Dan mooi laten uitharden, terug wat opschuren met korrel 2500 en 3 laagjes Zero Paints Gulf Blue erop, opnieuw met telkens een lichte schuurbeurt :

file_zps56ec5cc6.jpg

file_zpsc8ea0dad.jpg

Opnieuw hetzelfde liedje : laten drogen, licht opschuren en vervolgens een nevel vernis erover alvorens de decals te plaatsen.

Na uitgehard te zijn opnieuw met de 2500 erover, en dan is dit het voorlopige resultaat :

file_zps07369e7d.jpg

Ik hoop vanavond nog de decals te kunnen plaatsen, zodat ze de ganse nacht kunnen drogen, dan kan ik morgen verder met een nieuwe nevel vernis, etc ...
 
Ziet er zeer goed uit.
Q: Hoeveel tijd tussen elk laagje (neveltje) verf + opschuren?
 
Erwin, ik doe het zo :

- spuiten
- 10 min in spuitkast laten drogen
- 20 min laten drogen op verwarming
- opschuren/afwassen
- 20 min laten drogen op verwarming
- spuiten

Etc

Model prepareren & primer spuiten heb ik afgelopen zaterdag gedaan, lakken & eerste laag vernis gisteren.

Heb net de decals gedaan, staat te drogen nu.
 
Kleine update :

Decals zijn ok, eerst een vernis-nevel gespoten, vervolgens een 'wet coat', is nu aan het drogen

Ziet er al mooi blinkend uit, maar zal eerst nog eens licht opgeschuurd worden en vervolgens nog een extra laagje vernis krijgen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een dagje later, een stapje verder :) !

Na uitharden deze morgen licht opgeschuurd, vervolgens goeie wet-coat, is nu al stofdroog & staat vrolijk uit te harden :)

Ben vrij tevreden over het resultaat : mooie glans (2K-reeks van Zero Paints), gespoten met airbrush op 2 bar, waarbij de laatste laag vernis vrij sterk verdund is.

Her en der een klein stofje in, maar dat zal ook wel beteren als mijn werkplek geoptimaliseerd wordt :)

Ik zal trachten met polijsten de kleine stofjes eruit te halen, lukt wellicht wel.

En 1 foutje gemaakt : ik had beter eerst (na het drogen van de decals maar vóór de vernis) de decals ingesneden aan de deurtjes en wat SOL aangebracht zodat de decals mooi zouden verzinken in de deurkiertjes.

Maar toch alweer een stapje verder, het is een groei - en leerproces :)

file_zps68baae82.jpg

file_zpsf26d731f.jpg
 
hoi bzguy,

Blinkt echt goed, knap gedaan.
 
Ziet er strak uit.
 
Wat een "schattig" karretje was het toch, netjes gespoten hoor.

Fred
 
Dankjewel ! Dit weekend zijn we in de Westhoek, zal er volgende week aan verder doen, echt schattig bakje :)
 
Gisteren nog wat kunnen verder doen aan dit racekarretje :

Alle frames eerst grondig gewassen in een zeepsopje, laten drogen en wat onderdeeltjes uitgeknipt, klaar voor zwarte primer :

file_zpseecd666d.jpg

Een aantal onderdelen komen in satijnzwart, zoals deze :

file_zps285ae714.jpg

Andere blijven voorlopig in zwarte primer, wachtend op hun volgende laag : bij de velgjes bijvoorbeeld komt er een laagje Alclad mat aluminium over.

file_zpsa8b5b8e7.jpg

Ook de achterbank, dakje, motorschot en zeteltjes kregen een laagje satijnzwart :

file_zpsd62c6de2.jpg

De zeteltjes moeten deels mat zijn, deels satijn : ik heb eerst zwarte primer gespoten, laten drogen, netjes afgeplakt en een laagje satijn erover.

Dit geeft dit net en subtiel resultaat :

file_zps686234eb.jpg

Het chassis, de deurpanelen & het dashboardje kreeg een laagje grijze primer :

file_zpsf125487f.jpg

De laatste onderdelen moeten (deels) in koetswerkkleur, dat wordt dus de volgende stap, eerst nog wat laten uitharden :)
 
Ziet er goed uit. Zeer fijn gespoten.
 
Dankjewel !

Na het drogen de deeltjes afgeplakt die niet vernist moeten worden ; al het blauwe krijgt een laagje blanke vernis :

file_zps7e9604d5.jpg

Vernislaagje gespoten en tape verwijderd :

file_zps7b3ccaf3.jpg

Ondertussen heb ik ook de 'gaatjes' in het stuurtje doorgeboord, zodat het ook echte gaatjes zijn :

file_zpsbb56ab6f.jpg

Deurbekleding satijnzwart gespoten, dashboardje (deels) ook, tape verwijderd :

file_zps658dfda6.jpg
 
Ondertussen nog wat motor-onderdeeltjes en andere in grijze primer gezet :

file_zps66e0bd42.jpg

Moeten allemaal nog een kleurtje krijgen uiteraard, variërend van zwart tot aluminium.

De motorbehuizing heb ik reeds in een laagje 'Rosso Corsa 300' gestoken, moet natuurlijk nog bijgeverfd worden (deksel, boutjes) :

file_zpseb70ca31.jpg
 
Je gaat goed vooruit.
Nog even en hij kan in de vitrine.
 
wordt een mooike

nette bouw en mooi AB werken

tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan