Hoofdsponsor

1/24 Fiat 131 Abarth Group 4 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Zeg Ron ik denk dat ik niet veel verder zou komen als ik zulke kousen zou moeten uitdoen dan zal de verf al lang opgedroogd tegen de tijd dat ik ze voor modelbouw nodig zou hebben :laugh::laugh::wow:
Marc
 
Netkousen gaan ook he, maar dan word het motiefke te groot...
Kan alleen maar delen wat ik zelf ervaar en wat voor mij werkt
, daar zijn jullie dan vrij in om mee te doen wat jullie
willen natuurlijk. :-)
 
Vergat het erbij te zetten Guy, maar alsnog bedankt voor de tip.
 
Je hoeft me niet te bedanken Ron,.. Tip was voor Rebel,
maar als ge eens iets schoon wilt maken Ron mag je hem ook altijd gebruiken. (dien tip)
 
Zo gisteren eens de tips geprobeerd van Guy.
Opwarmen werd een ramp, dus maar besloten om de tip te proberen met Tamiya clear.
Natuurlijk eerst op een test stukje een laagje X22 ( clear ) aangebracht. daarna heb ik voorzichtig een stukje PE grill er op gelegd.
Goed laten drogen en dan voorzichtig het er terug afhalen.

Dit als Resultaat:
attachment.jpg
Het is wat moeilijk te zien op foto natuurlijk, en ja perfect is het ook niet. Het is dan tenslotte ook maar een test op te kijken of het wel doenbaar was.
Straks eens een kleurje doorzichtig rood opzetten, om te kijken wat een effect het heeft als het geschilderd is.
 
Het is inderdaad moeilijk te zien,
Wel wachten tot zowat plakkerig is zeker niet meer nat die x-22.

Met er Pe op te leggen heb ik geen ervaring maar zal mss wel het zelfde zijn ?
als je het er dan afhaalt moet je wel heeel voorzichtig zijn om ook maar de kleinste verschuiving te voorkomen.
Ook krijg je nu mooie vierkantjes wat eigenlijk niet de bedoeling is ?

Apprecieer wel dat je deze tip probeert, en hopelijk krijg je het goed op de 1 of andere manier :)
ik volg af en toe.


(Ps dat clear red kan je best met AB doen als je erover schildert kan het zijn dat het motief in de x22 terug oplost en egaal word)
 
Hoe bedoel je Guy ? het moeten mooie vierkantjes zijn toch ?
 
Effe snel een voorbeeldje gemaakt van wat ik bedoelde:
ik heb het direct met tamiya clear red gedaan ipv x22.

Ja ik weet er zit een curve in normaal span je de kous een beetje strak maar wou wat snel zijn en heb het rap rap met de hand gedaan.
maar gaat hem om het motief dat er in zit :


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Indien je het stukje kous dan echt mooi recht fixeert opspant dan krijg je een perfect resultaat.
 
Ik weet wel dat ik deze methode zeker ga uitproberen bij mijn voertuigjes!

Erg knap bedacht Guy.
 
Merci Roy,

Maar jongens, ik wou dit gewoon delen omdat ik dacht een oplossing te weten voor die lichtkapjes,..

Voel u echt niet verplicht het op deze manier te doen,
ook voel ik mij zeker niet geergerd indien je het niet zo wil doen,
zoals al eerder gezegd, wou gewoon effe een idee meedelen. :)
 
Ik voel me zeker niet verplicht, maar zie wel dat het er erg realistisch uit ziet en dat is voor mij genoeg reden het te proberen :)
 
ik voel me ook niet verplicht, maar momenteel is dit de beste optie lijkt me.
deze week eens proberen met de kous, dan kan ik nog altijd kiezen hoe ik het natuurlijk doe hé.

alvast ne dikke merci voor de info, anders zou ik niet weten hoe ik het anders zou kunnen doen.
 
Al een tijdje geleden aan doorgedaan maar niet de zin gehad op de topic te updaten:
Bij deze.

Zoals gewoonlijk, body in Zero Primer en dan Zero brilliant white en tenslotte de eerste laag clear coat.
attachment.jpg

Vervolgens na een weeke uitharden de decals aangebracht. Nee die waren nie de volle 100% goed kwa pasvorm.
attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg

dus dat werd een beetje verf mengen en zo goed mogelijk passend te krijgen kwa tint.

Vervolgens ook de mistlampen gespoten. ze moeten eindelijk in chrome dus ik heb na lang testen de goeie metchode gevonden om de Alclad Chrome te gebruiken:

attachment.jpg attachment.jpg

Vervolgens Natuurlijk ook de terug ze een strak mogelijke final coat geven aan de Fiat.

attachment.jpg attachment.jpg

Deze week ga ik de rest van de fiat proberen te posten.
Maar ik denk dat dit het einde gaat zijn van men topics. Ik ga die nog bijwerken waar ik aan bezig ben en bij de volgende projecten wss enkel nog eindfoto's plaatsen.

Groeten !
 
werken zien er goed uit
spijtig dat de decals niet perfect passen, maar idd met beetje verf (in de juiste kleur) kan je het beetje bijwerken
 
de laklaag ziet er zo te zien goed op... jammer dat je stopt met je verslagen
 
Jammer dat je geen topics meer gaat plaatsen inderdaad.

Hoe ziet de achterzijde van de auto nu geworden? Daar ben ik juist zo benieuwd naar...
 
Oh dat vind ik nu spijtig ik vind nu 1 van de aangenaamste dingen die er zijn uw werk tonen zodat iedereen kan zien hoe jij werkt en zoveel tijd neemt dat toch niet in beslag ik doe dit gewoonlijk juist voor ik ga slapen een kwartiertje en wij kunnen echt meegenieten
Spijtig
Marc
 
Ik ga er nog eens over nadenken.
ik ben soms zo bezig met de modellen dat ik de helft gwn vergeet op foto's van te nemen.
 
oh maar da heb ik soms ook nu ook door het vele chauffeur spelen voor mijn dochter ( zit zonder auto ) doe ik soms verder en daarna denk ik oeioei ben da weeral vergeten zoals vandaag moest ik om 5 uit mijn bed om ze weg te brengen en dan vergeet je al eens iets , maar ik zal da goed maken , morgen heb ik meer tijd ( hoop ik )
grt
Marc
 
Zo bij deze staat hij afgewerkt in de kast.

Hier nog wat eindfoto's:
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan