Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 250GT SWB - Goodwood 1961 - Stirling Moss [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GTO62

Ferrari meesterbouwer
Registered
Lid geworden
13 dec 2011
Berichten
235
Tussen alle bedrijven door heb ik mij ook nog een beetje bezig gehouden met een Ferrari 250GT SWB Competizione van Hot Wheels-Elite.
Met deze auto werd Stirling Moss winnaar van Goodwood in 1961.


attachment.jpg

attachment.jpg


Op zich zelf is dit een heel mooi model, maaar.......er zitten altijd wel wat minpuntjes aan een HW-model.
Met een aantal reserveonderdelen gaan we het model een beetje opgraden.
Het liefst had ik de body ook nog overgespoten, want de lak is nou ook niet echt optimaal, maar met een grondige poetsbeurt knapte hij al aardig op.


Het interrieur heeft HW volgens mij uit een speelgoedautootje gehaald, dit is een Elite-model volstrekt onwaardig.


attachment.jpg


We zijn begonnen met een ander stuurtje van Red Run en een ouderwets 4-punts gordeltje van MFH.
Het versnellingspookje is een gewone speld met een bolle kop.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


De uitlaatjes zijn van dat verchroomde plastic, die worden vervangen door alu-pijpjes van Red Run.
De plastic riempjes op motor- en kofferklep heb ik vervangen voor lederen.
Ze zijn wat groot uitgevallen, maar ze moesten de enorme lijmplek van HW een beetje camoufleren.


attachment.jpg

attachment.jpg


Ook de plastic spaakvelgen moesten het veld ruimen voor mooie velgen van alweer Red Run.
De bandjes horen eigenlijk niet bij deze velgen, maar staan wel goed bij dit model, de originelen waren te groot.
De assen heb ik wel moeten aanpassen voor deze velgen en het model zelf heb ik verlaagd.
De koppen van de vleugelmoeren heb ik wat platter gemaakt, vond ik persoonlijk wat mooier staan.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


En dan het totaal plaatje:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Zoals jullie gezien hebben, is dit geen grote verbouwing geweest, maar het zijn van die kleine dingetjes die een model net even iets meer afmaken.
 
Het was vandaag zulk mooi weer, ik heb toen even een aantal foto's gemaakt van mijn twee laatste projectjes.
Op het laatst heb ik ze ook nog even naast elkaar gezet, wat dan best voor een paar leuke plaatjes zorgt.
Oja, tussen beiden zit precies 50 jaar verschil!! :):)


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Zo, dat was het weer, wat zullen we nu eens gaan doen? ;)
 
Fantastisch mooi!

Ik weet wel wat voor je om te doen, de breadvan, please!!!!
 
Ik weet wel wat voor je om te doen, de breadvan, please!!!!

Verder bouwen aan de IMSA F40 ^^


Ha ja, beiden staan hoog op mijn lijstje, maaaarr...........ik heb eigenlijk nog één klusje te doen!!
Mijn doel is eigenlijk om de laatste 458er te gaan doen, dan ben ik eindelijk van die Italia's af.
Ik heb hier n.m.l. nog een 458 GT3 staan van APM 1:18, hier moet ik nog een paar nachtjes over slapen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan