Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 250 LM '64 "Fantasia" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn potje "chrome plating" is zonet besteld.... voor 7,5 euro, inclusief verzending kan ik niet sukkelen en wil ik dit uitproberen.

Zo is het maar net Dominiek, voor de prijs hoef je het niet te laten. :)
Het heeft wel +/- een maandje geduurd voor ik het in huis had.

"LET OP"

Nog wel één opmerking over het gebruik van dit poeder; Probeer zo schoon mogelijk te werken!!
Hiermee bedoel ik, dat je alles uit de buurt moet houden, wat niet met dit spul in aanraking hoeft/moet te komen.
Elk stofje hiervan maakt bij de minste geringste aanraking direct vlekken op al je andere onderdelen.
Mocht dit wel gebeuren, probeer dit weg te blazen, NIET wegvegen met de vinger of zelfs met een kwastje.
Na de behandeling met dit spul, je werkplek en gebruikte materialen direct schoon maken.
Mocht je een kwastje gebruikt hebben om wat weg te vegen, ook deze goed schoon maken, het hecht zich zeer snel aan de haren van de kwast.
Je moet er niet aan denken, wat er gebeurt, wanneer je wat normale stofjes weg veegt met dit "besmette kwastje".
M.a.w. goed opletten met wat je doet tijdens het gebruik van dit poeder!!
 
Het eind nadert, vanmiddag moeten de laatste puntjes op de "i" gezet worden.
En dan hebben we er weer een attachment.jpgbij.

Een paar onderdelen moesten nog van assecoires voorzien worden, zoals de voorklep.
De plexi luchthappertjes vastgelijmd met micro kristal klear, houtlijm kan ook, droogt allebei helder op.

attachment.jpg

Achterklep voorzien van zijn dakspoiler, verlichting en nummerbord.

attachment.jpg

Daar ik het model aan de binnenzijde bekleed heb met leder en stof, is het eigenlijk een 250 LM Stradale geworden.
Daarom heb ik het gat in de deur ook bekleed met leder, zo zie je die lelijke scharnier niet meer.
Natuurlijk wel een knopje aangebracht om de deur te openen, want voorheen gebeurde dat met een kabeltje in het gat van de deur.
Verder nog nieuwe raampjes gemaakt, want op de originelen zat een rood geverfde rand, dat vond ik niet echt passen bij deze kleur.

attachment.jpg
attachment.jpg

De bezinetanks ook maar aangepakt door met BMF nieuwe spanbandjes te maken.
De tankdopjes heb ik ook met het chroompoeder behandeld, staat realistischer dan de grijze verf van HW.
En nieuwe ontluchtingsleidingen gemaakt. ( De originele waren rood/oranje )

attachment.jpg

En natuurlijk aan de voorkant de verlichting in orde gemaakt, ook hier de glaasjes gelijmd met micro k.k.
Nu kun je toch wel het verschil zien tussen plastic chroom en de behandelde gril met chroompoeder.

attachment.jpg

Hier hebben we nog één keer goed zicht op het motorblok, want met de klep erboven zie hier niet zoveel meer van. (Eigenlijk wel jammer)

attachment.jpg

En zo hebben we een partij onderdelen die alleen nog maar in elkaar gezet hoeft te worden.

attachment.jpg

Goed, het is tijd voor de samenkomst van onderdelen en montage van de wielen.
Voordat de wielen er netjes onderstaan, ben je zo weer een uurtje verder.
Dit doordat je de asjes steeds weer iets moet inkorten e.d., in passen en meten gaat veel tijd in zitten.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Ik geloof dat hij nu redelijk op z'n wieltjes staat, dus kunnen we vanmiddag de boel afbouwen.
Uitlaatjes, ruitenwisser en nog wat kleinmateriaal, moet kunnen in korte tijd!!
 
:) Dank je jongens!!
Wat vinden jullie overigens van deze velgen i.p.v. de spaakvelgen?
 
prachtig wagen man ,, ik denk dat de spaak wielen beter zouden staan .
 
Ik moet bubble helemaal gelijk geven. Deze schreeuwt gewoon om spaak wielen.
Fantastisch resultaat met zowel de paint job als het chroompoeder en de BMF.
Dit is er eentje die in iedere Ferrari collectie zou thuishoren.

Mark
 
Iedereen weer bedankt voor de fijne reacties!!
De spaakvelgen hebben helaas verloren, bedankt Peter, met jouw kan ik praten. 8)
Het model is klaar, dus dan nu: DE EINDFOTO'S!!!

Het was nou niet echt mooi weer om buiten foto's te maken, toch gedaan en dat is te zien.
Het is allemaal een beetje grijzig geworden, lijken net zwart/wit opnames.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


Plaatje John! Heb je er al een mooi doosje voor klaar?

Speciaal voor Ton: Mijn mooie doos voor de 250LM!!

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van mijn allereerste (komplete) verslag hier bij dit hele gezellige forum.
In ieder geval ik wel en hoop er nog vele meer te kunnen maken.
 
Wat een fantastisch mooi resultaat !!!!!!!

Ik blijf het geweldig vinden hoe je dit soort prachtige modellen uit je hoge hoed tevoorschijn tovert. En dan zien ze er in het echt NOG mooier uit dan op de foto's. Het is steeds weer genieten, en vooral veel bijleren met jouw bouwverslagen John.

PS : als je mij 10 foto's per PB stuurt, plaats ik ze in de gallerij.

Groeten

Pascal
 
Zeer mooi eindresultaat.
Ben benieuwd naar de volgende.
 
een mooie machine,john

hopelijk snel weer een nieuw projekt?
 
Dat hij mooi is, staat boven elke twijfel (zelfs zonder spaakwielen :P):).
Benieuwd naar het volgende project.

Mark
 
:wow: Erg mooi geworden.

Maar waarom staat er geen nummer in de witte cirkel?

Fred
 
Erg mooi John!! deze velgen zien er voor z'n tijd wat meer ''race'' uit dan de spaakwielen, dus ik hou er zo wel van !!;)
Mooie demo die je daar ook had gemaakt, en leuk te weten dat de b.l er ook gewoon overheen kan!! voor matte blanke lak gebruik je daar ook motip voor of iets anders?
Ja idd erg jammer dat je nu zo weinig van het blok ziet, je zou hem bijna met kap open neer zetten :P
 
heel mooie sportwagen die je hier neerzet... vroeg me eigenlijk ook al af waarom er geen nr in de witte cirkel staat.
 
Dank jullie wel, jongens voor de fijne reacties en de interesse in mijn geknutsel. ;)
En dan nog een antwoord op een paar vragen over het ontbreken van een nummer.
Dit werd vroeger veel gedaan bij nieuwe demo- en/of promo wagens.
Wanneer een nieuw racemodel aan de pers werd gepresenteerd, waren deze vaak voorzien van een nummerloos wit cijfervlak.
De striping van dit model behoorde eigenlijk toe aan een witte LM.
Alleen waren de witte cirkels voorzien van een blauwe rand, anders kon je de cirkels niet zien, da's logisch, hè!!
Je kan er dus vanuitgaan, dat dit een beetje een presentatie model is, maar dan anders. Kunnen we het nog volgen, ha, ha!! :laugh:
En wat die spaakwielen betreft, ach, die komen wel weer een keer te voorschijn op een ander model.
 
hij oogt niet alleen mooi hij super gedaan john

intersante uit leg wist dat niet eigenlijk ( omdat ik meer dacht dat ze vroeger pas een nummer kregen bij een start van een race ofzo )

tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan