Hoofdsponsor

1/144 Fairplay sleepboot

renske

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 jan 2014
Berichten
45
http://urlbeste bouwers
hier enkele fotos van de afgewerkte sleepboot was een kleine schaal met redelijk wat werk maar ik heb er veel plezier aan gehad ik heb enkele veranderingen aangebracht zoals kluizen en ankerkettingen en nog wat kleine dingen wat ik wel ondervond dat de railing moelijk van de rekjes loskomen graag een tip ik gebruik altijd een cutter mes

Renske
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
welke schaal is dit? of hoe groot is het model?
vast en zeker een mooie prestatie die je hier neerzet.

misschien enkele tips maar zeker geen opmerkingen die in me opkomen als ik naar de foto's kijk.
ik vermoed dat je je verf een beetje moet verdunnen en in enkele laagjes schilderen om een nog beter resultaat te bekomen.
ben niet zeker maar vermoedelijk heb je niet overal je lijmnaden geschuurd voor je ging schilderen omdat ik hier en daar lijnen bemerk die er niet hoeven te zitten.
vgr Marc
 
Ik ken niets van schepen, maar het lijkt mij toch een mooi model ;)

Welke wordt de volgende? :))
 
Fair Play sleepboot

beste Marc
ik vindt de tips altijd welkom en zal die foutjes proberen vermijden de schaal was 1/200 van heller en bevat 101 stokjes

dank voor u lovende woord wat die verf betreft de romp is eerst met primer gedaan en dan humbrol verf opgezet ik dacht dat die gebruiksklaar was moet je dat verdunnen

Renske
 
Laatst bewerkt:
beste Beyond

dat wordt mijn eerste houten zeilschip

ik heb de romp al klaar die staat onder de forum houteschepen

dank voor de aandacht
 
beste Beyond

dat wordt mijn eerste houten zeilschip

ik heb de romp al klaar die staat onder de forum houteschepen

dank voor de aandacht

Dank U Renske, ik had intussen je schip al tegen gekomen ;)
 
Renske, dat is een tof scheepje. Je vraagt hoe je de stukjes uit het raam krijgt. Een cuttermes is goed om papieren dozen mee open te snijden. Maar voor modelbouw is het niet altijd praktisch. Het lemmet rammelt wel eens en de punt is snel verdwenen waarna je alleen nog kan zagen. Ik gebruik al een tijd een hobbymes, da's veel scherper. Ik gebruik dat echter niet om de stukjes uit het raam te halen. Probeer dat eens met een nageltangetje, zo eentje om je vingernagels mee te knippen. Omdat je daarmee gemakkelijker het dikkere stuk van het gietraam mee door kan knippen, hoef je niet vlakbij de reling te snijden.
 
wat die verf betreft de romp is eerst met primer gedaan en dan humbrol verf opgezet ik dacht dat die gebruiksklaar was moet je dat verdunnen

na een tijdje word de verf toch te dik in het potje om rechtstreeks te schilderen. Als je ze een beetje verdund zal je merken dat ze ook beter vloeit en egaler kan aangebracht worden? je hebt er reeds een vraag over gesteld in Technieken & Support mischien daar nog eens wat meer lezen.
vgr Marc
 
bedankt voor de tip zal het zeker toepassen

Renske
 
dag steven
bedankt voor u tip ik zal het zeker proberen zo zie je nooit te oud om te leren
Renske
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan