Hoofdsponsor

1/48 F22A Air dominance Fighter [wip]

Vandaag de intake van de turbines gekleefd en zonder lijm geposisioneerd onder the "inner hull bay" en YES! Conclusie: je mag dus ge lijmvolgorde van het schema NIET volgen, maar alle stukken maken en die daarna in de onderste deel van de romp passen evenals de bovendeel van de romp en zo merk je waar de druk mag oefenen om te doen passen en waar niet. Alles past super mooi ineen als je maar weet wat waar ECHT hoort !!!
 
Stap 3 en 4 van de handleiding mag je dus niet volledig vastkleven alvorens in stap 5 de intake van de turbines mooi te doen passen aan de onderste schelp van de romp. Verdere rradgevingen/ervaringen post ik zeker ook . Ben blij dat ik goede nieuwe start heb !
 
Blij te lezen dat het nu beter gaat John.
Ja, die instructies zijn ook niet altijd wat ze zouden moeten zijn hé.
 
Dit model heeft 2 grote onderdelen (de intakes en de ophangbay van de bewapening) die de pasvorm in zeer grote mate beïnvloeden. En deze 2 moeten hun positie krijgen in sanenwerking met de bovenste deel van de romp.
 
Nog maar eens een bewijs dat droog passen een echte must is in deze hobby...
Nog veel suk6 verder ;)
 
Erg sneu van je tegenslag met de build,leuk om te horen dat je terug de flow hebt om er iets moois van te maken...veel succes bijdeze!!!

Grtz yves,
 
Droog passen is een echte must Beyond: zeker bij deze F22. Ben al een hele poos vanavond bezig met passen zonder lijm... , deze kit is niet symmetrisch !
 
Thanks Yves, ben zeker gedreven bezig. Op dit uur denk ik om te stoppen of niet... , morgen weer werken. Maar ben bezig.., uitpluizen, passen...
 
Eerst de intake's aan de onderkant van de romp kleven en zeer goed laten drogen. F30 zit op z'n plaats maar Nog nergens gekleefd. Stap 4 en 5 nog niet uitgevoerd, alleen bezig met de intake's (D29/D32 en D30/D31, gekleefd) aan de voorzijde te kleven op de onderkant van de romp met F30 op z'n plaats MAAR nog NIET gekleefd.
 
attachment.jpg

Rechts de mislukte bouwdoos.
 
De intakes zijn aan de onderzijde al gekleefd. Al de rst is nog niet gekleefd.
 
De bovenste schelp van de romp past nu perfect!
 
Goe bezig makker...! Ben blij dat het de goede richting uitgaat..!

Grtz yves,
 
Zijn er medebouwers van de F22 aanwezig hier op ons forum. Volgens m'n zoekopdracht niet. :-( . Ben bezig aan het bouwen maar verdere stadia van de bouw volgt nog. Bezig met plaatsbepaling van m'n plantjes, plaatsbepaling van aquarium van m'n Frontosa...), dus sorry voor het oponthoud van de verdere stappen.
 
Witte delen zijn "gewit :-)", voor het eerst met Tamiya X-2. Verdere samenstelling is bezig maar heb m'n gsm op 't werk vergeten (ziek vandaag).
Foto's volgen nog.
 
GOED NIEUWS ! Ik wist niet of dit bij off topic te plaatsen of niet. Ik heb m'n Flex-I File houder terug gevonden, evenals m'n 1 van m'n goede Excel pincetten, m'n Tamiya 12Y3 schaar, Tamiya Paint Retarder, m'n m'n smalle schuurband houder, m'n Micro Weld en Micro Set en m'n dremel! :-). Dit bericht mag door de moderators van ons forum verplaatst worden, geen probleem.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan