Hoofdsponsor

1/48 F22A Air dominance Fighter [wip]

JohnA

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 mrt 2012
Berichten
541
F22A Air dominance Fighter Schaal 1/48

Dit is m'n start in m'n nieuwe EIGEN stekkie in Brugge.

Materiële verhuis voor 50% gedaan, maar dit komt nog wel. Het belangrijkste: ik heb m'n EIGEN stekkie en administratief is alles nu ok.
Rust en vrede !!! Ik ben m'n eigen baas !!! :-)

Nu m'n start met modelbouw in m'n stekkie in Brugge : Heb uit m'n dozen gekozen voor de F22A Air Dominance Fighter van Academy, schaal 1/48

attachment.php


attachment.jpg
 
Veel success ermee,ik volg in stilte
 
Niet goed bezig:
attachment.jpg
De dekking van het wit is niet goed en ik heb het al gekleefd. Haast is zelden goed, heb het mezelf weer eens bewezen !
 
Als je het netjes kan afplakken kan je het alsnog bij werken hoor.
 
Thanks voor de oppepper Doomwad! Weekend is gestart, JOEPIE !!! Modelbouw en kijken wat ik hier kan verwezelijken met m'n Carrara Evolution ! Dit zal m'n weekend wel vullen. En ondertussen nog bananedozen onderzoeken en ledigen voor zover ik voorlopig plaats heb voor de inhoud. Nogmaals, van harte dank voor je reactie's, Doomwad, doet me deugd !!!
 
Zo te zien kan je er toch overal bij met een penseel...
 
Michiel, ik ga al m'n moed samenrapen en m'n airbrush voor het eerst in meer dan 2 jaar in dienst nemen om hieraan verder te werken. Verlengkabel ligt klaar. "M'n eerste airbrush model sedert m'n verhuis naar Brugge" ! Morgen begin ik er aan. :-)
 
Zal deze ook volgen want deze staat nog op men verlanglijstje. ;)
 
Eerst airbrush nog eens in onderhoud steken voor je hem gaat gebruiken hè John, problemen vermijden.
 
Aan het spuiten met m'n Harder & Steenbeck Ultra. Is lang geleden maar het gevoel is zoveel beter dan m'n Fengda 0.3 waar ik wat mee gespeeld heb om het gevoel van een airbrush weer terug te krijgen. Je kan er VEEL beter mee doseren ! YES, ik doe verder ! :-)
 
Plots probleem met airbrush.Ben gestopt. Gisteren dus. Vandaag moeten werken van 8 tot 19u, maar ondertussen wel tot conclusie gekomen: verf te weinig verdund. Droogde te snel. Morgen weer werken van 7u tot ... , geen idee. Tot gedaan is wat moet. Dus vandaag gewoon bekomen van deze dag (te moe om goed resultaat te verkrijgen) en morgen zien we wel. Maar het afplakken zoals Doomwad zei is gelukt en heb gisteren toch een mooi wit resultaat bekomen. Kan dus alleen maar verbeteren. Wordt vervolgd.

attachment.jpg
 
Plakband niet te lang laten zitten, ik heb al minder goede ervaringen gehad dat er lijm blijft hangen aan het model, met alle (opkuis) problemen tot gevolg...
Beter opnieuw afpakken dan ;)
 
Klopt Beyond,was ik vergeten te vermelden om deze niet te lang te laten zitten,mijn excuus hiervoor JohnA
 
Vandaag verder airbrushen en plakken. Is een mooi model, maar zulke kleine stukjes die gebalanceerd op hun plaats moeten blijven tijdens het drogen... . Dacht om nog even als afsluiter de AIM-9M en AIM-9X "rap te kleven ... Wat een werk om de vinnen mooi gelijnd en op 90° te kleven. Maar het komt wel goed :-) . Foto's komen nog.
 
Het is een poos stil geweest rond m'n F22 door een GROOT probleem. Juist foto's. Maar niet de verwachtte. Hierna komt het.
 
attachment.jpg


Als ik niet mis ben mogen de kieren er niet zijn boven de inlets, of ben ik mis?

attachment.jpg

Resultaat, de bovenbouw sluit niet aan met de gemaakte onderstel. :-( . Denken en denken... ! En m'n dremel zit ergens nog in Gent in een doos (zou toch niet gaan denk ik door te hoge temeratuur) en m'n fijne hand blades, je raadt het, ook ergens nog in een doos in Gent (EVENALS m'n flexi file houder !!! SNIK ).

Nu een half uur geleden ongeveer passeer ik Kimar die in uitverkoop is , (heb er al een Nesher/Dagger gekocht van Italeri schaal 1/48), ik naar binnen voor White verf Gloss. OK, verf gevonden, gevraagd naar zaagbladen, ok heb er mee van X-acto..., zullen wel van pas komen..., en effe rondkijken en ik zie de F22-A van Academy, deze die ik nu mee sukkel. Kort gezegd:

Onderste doos: ik heb em mee

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=55391&d=1420649299

attachment.jpg

Opnieuw beginnen dus en VEEL MEER passen en doen alvorens te kleven !!!

:-)
 
Opnieuw beginnen?? Maar je gooit wat je hebt gedaan toch niet weg? Met wat plamuren en schuren kan het allicht hersteld worden.

En als het teveel plamuur- en schuurwerk zou zijn, of het uiterlijk van het model zou structureel niet meer kloppen, dan kun je nog proberen om het geheel los te halen (vrieskast-methode) of zelfs om het ding in elkaar te drukken als een pudding, als uiterste noodmaatregel. Dit doe je door al het plastic waar je had moeten schuren, week te maken door er liquid poly-lijm overheen te laten smeren. Een minuut later nog een laagje. Een minuut later nog een laagje. Het plastic smelt op die plek enigszins en zo dan kun je het model iets in elkaar drukken, zodat de kieren minder worden.

Nogmaals, dat laatste is een echte noodmaatregel maar die is toch zeker beter dan het ding weg te gooien.

Maar als ik je foto's nog eens bekijk, dan denk ik dat ik toch zou kiezen voor het vullen. Zijn de kiertjes te groot, dan kun je er stukjes Evergreen plastic tussenzetten en daarna vijlen / schuren.

Ik zie ook niet direct in waarvoor je hier een Dremel nodig zou hebben.

Zoals je zelf in je onderschrift al te kennen geeft: "Modelbouw nooit opgeven".
 
Hi Roy, wat ik al gemaakt had is fout, vliegt dus in een donkere doos, de rest van de onderdelen... , wie weet... . De kieren zijn ong. 0.5 mm schat ik. Maar dan is de bovenbouw ook ong idem verwijderd van het onderste deel. Ik had gedacht een zaagsnede te maken in de inlaat "dinges", hoe het echt noemt weet ik nog niet, maar dan kloppen de verhoudingen niet. Een snijschijf van 1mm is al te veel.

IDD ! Zoals in m'n onderschrift: "Modelbouw nooit opgeven". Nu ik m'n eigen appartementje heb telt dit dubbel zoveel! Vandaar dat ik opnieuw ga beginnen met deze F22. Ik vind het zo een mooi model! Het moet in orde zijn. De romp van m'n Victory heb ik ook nog dubbel ongebouwd liggen voor het geval de eerste mislukt. Maar dat is voor het moment dat ik echt al m'n gereedschap hier naar toe verhuisd heb. Tot de laatste schuurpad !
 
Hey, ik herken me ook heel goed in deze situatie. ;) Ik heb ook een tijdje gesukkeld met men f-16 (die hier bij de duobuild staat) omdat ik een cockpit had gekocht en deze niet wou passen; resultaat ik heb ook een nieuwe (dezelfde kit) gekocht en het maar gelaten. Na enige tijd kriebelde het toch om de cockpit te laten passen en ik had toch zoiets van past dan cava past het niet ook goed want nu heb ik reserve onderdelen en raad eens wat het resultaat was? Juist heb nu 2 mooie modellen en 1 daarvan met een prachtige cockpit en een sh#tload aan extra bommen en pods!! :p Dus moraal van het verhaal, niet opgeven en idd mss de kit even opbergen en later komt misschien toch die kriebel om de gaten op te vullen. Ik blijf je volgen!! ;)

Niek
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan