Hoofdsponsor

1/72 F-82 Twin Mustang [DONE]

F

Flynn

Guest
Ook deze is weer een redding. Een F-82 Twin Mustang. Het beestje is zelfs niet geverfd geweest door z'n vorige eigenaar. Geweldig toch, ik diende enkel de ouwe decals eraf te wippen,... dacht ik. Amai m'n oor, dat was geweldige lijm denk ik :-)

Uiteraard heb je wel altijd wat meer werk dan je denkt. Cockpits hadden een paar funky kleuren gekregen van hun vorige eigenaar, wielpootjes zaten verkeerd om, ordnance hing niet echt op de daartoe bestemde plaats, een paar lelijke kieren, propbladen die ontbreken, lelijk glaswerk (deze heb ik vervangen met nieuwe),...

Enfin, na wat geprul zag ze er al zo uit

P1050029_zpsbbff2a7c.jpg

Uiteraard begin je met de opkuis van het toestel zelf en lijm je alles op z'n plaats.

P1050030_zpsb17fb7f5.jpg

Wat schuurwerk

P1050051_zpsa123ce67.jpg

Afplakken van de cockpits

P1050081_zps8deaf8a8.jpg

Nieuw propblad gemaakt

P1050082_zps5ddd75d1.jpg

En sproeien maar

P1050084_zps14da20b7.jpg


P1050091_zpse202cf4a.jpg

P1050090_zps7aee7622.jpg

Nadien nemen we het onderstel onder handen.

P1050102_zps4641e0f5.jpg

Nadat alles gedroogd is, zetten we de decals erop.

P1050103_zpsfcb28944.jpg

Nu mogen deze mooi laten rusten tot ze opgedroogd zijn en kunnen we de laatste werkjes doen. Bijna klaar dus.

Na een laatste nachtje rust voor deze fijne gracieuze dame, kunnen we de laatste hand leggen.

Eindfoto's

P1050105_zps40c2de52.jpg

P1050106_zpsbe6d10fd.jpg

P1050107_zps91f9101f.jpg

P1050109_zps5d6f3f21.jpg

P1050110_zpsae2fa75b.jpg

P1050111_zpsd968a98d.jpg

P1050113_zpsbb81cda6.jpg

en tesamen met haar oudere zusje die reeds vele jaren bij ons op de plank staat

P1050114_zpsab5bb17b.jpg

P1050115_zpsd45bceef.jpg

P1050116_zpsed8c2761.jpg

P1050117_zpsd2e7b2c5.jpg

En samen op de plank!

P1050120_zpsc1096df3.jpg

Tot gauw
 
mooie redding en restauratie van een mooi model
 
Prachtige redding, zeker een geslaagd project ;)
 
Staat al leuk gerief bij elkaar op die plank. Zie ik daar een Douglas Destroyer/Skywarrior helemaal achteraan naast een Scorpion?
 
Merci mannen, ik hoop dat jullie de reddingen niet beu worden van mijn hand, ik heb er nog wel enkele te gaan... :O

Misschien kan ik best één topicje openen waarin ik ze allen kan neergooien? Wat denken jullie?
 
Doe ze maar telkens in een ander topic, zo blijft het meer overzichtelijk qua modellen ;)
En beu? Nooit, het is toch modelbouw ;)
En we kunnen er allemaal van leren :)
 
Staat al leuk gerief bij elkaar op die plank. Zie ik daar een Douglas Destroyer/Skywarrior helemaal achteraan naast een Scorpion?

Yep, scherp gezien! Het is de Destroyer. Leuke kit als ik het me goed herinner :D


Alright Beyond, dan kan ik lekker doorgaan met restaureren en reeksjes bouwen ;)
 
Hey,

Mooie redding van een 'oudje'.
Dit geeft altijd een voldoening, zo'n oudje herstellen en tot een goed eind brengen.
Schone verzameling al, allemaal recup's ????
 
Hey,

Mooie redding van een 'oudje'.
Dit geeft altijd een voldoening, zo'n oudje herstellen en tot een goed eind brengen.
Schone verzameling al, allemaal recup's ????

Ja ik vind dat plezant om dat te doen. Ik kan het niet over m'n hart krijgen om zo'n ouwe kitjes weg te doen of te slopen. Zeker als de basis nog goed is.

Neenee, niet allemaal recups, maar ik heb de laatste jaren de hand kunnen leggen op een 300tal oudjes (Niet allemaal waren te redden hoor, de triage is al gebeurd). Ik heb er een 550 afgewerkte op het schap staan en daarvan zijn er een 100-tal recup.
 
leuk, ik heb deze 'nieuw' op schaal 1/48, maar nog niet echt aan begonnen, wel al wat opgekuist...
 
Neenee, niet allemaal recups, maar ik heb de laatste jaren de hand kunnen leggen op een 300tal oudjes (Niet allemaal waren te redden hoor, de triage is al gebeurd). Ik heb er een 550 afgewerkte op het schap staan en daarvan zijn er een 100-tal recup.

Dat moet nogal een schap zijn man, heb je nog plaats??? :)
Da's meer of een schone verzameling dat je hebt, spijtig dat ik zo vlug niet bouw, maar dat is het inerlijke beestje dat mij bijt als 'perfectionist', .... :)

Je krijgt indd een grote voldoening van een recupje, zelf heb ik het ook gedaan op mijn vroegere diorama van de Ju52, de recup was een Opel Blitz, was plezant om doen.... :)
 
Dat moet nogal een schap zijn man, heb je nog plaats??? :)
Da's meer of een schone verzameling dat je hebt, spijtig dat ik zo vlug niet bouw, maar dat is het inerlijke beestje dat mij bijt als 'perfectionist', .... :)

Dertig jaar bouwen laat z'n sporen na :laugh: en inderdaad, ik ben geen perfectionist, ik bouw graag en bouw graag veel, gewoon omdat ik die graag bij mekaar zie staan. Ik probeer wel de standaard naar boven te trekken, maar niet ten koste van bouwplezier.

Er is nog plaats over ja, alleen voor m'n grote beesten (bommenwerpers en cargo's) zal ik wat moeten zoeken denk ik :O
Ik zal binnenkort eens wat foto's nemen van de collectie.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan