Hoofdsponsor

1/72 F-16 Twin seater [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry even gemist. ^^

De ecoline kan met een kwastje in de panelline lopen. De capilaire werking doet de rest. Het trekt er als het ware in en loopt dan een stukje uit. Dit laten drogen. En dan met een vochtige doek nawrijven/deppen zodat het overtollige weg is. Deze geeft dan een behoorlijke strakke lijn. Omdat de kleur een beetje transparant is, geeft dit een mooie schaduw, die iets minder hard is.


Bedankt Rik, zal ik bij een volgende project uittesten, of eens een proefstukje maken op een overgebleven stukje of fueltank.
 
Schitterend verslag. Ik leer hier enorm veel uit tegen da'k ooit nog ne keer een plastiek modelleke bouw...

Heligroeten en ga zo door,

Nick
 
Schitterend verslag. Ik leer hier enorm veel uit tegen da'k ooit nog ne keer een plastiek modelleke bouw...

Heligroeten en ga zo door,

Nick


Bedankt Blue Bird, ik leer ook nog alle dagen bij ;P, de volgende warbird die ik maak zal toch wel mooier worden hoor, ik ben niet helemaal tevreden, maar de eind foto's komen er morgen aan.
 
Ziet er heel mooi uit Applaus Applaus Applaus

De panellines zijn mooi ingekleurd. Ga je er ook nog verwering op aanbrengen ? Als je foto's bekijkt van de F-16, zie je allerlei strepen die in de vliegrichting (van neus naar staart) lopen, roet aan het kanon, oliesporen, enz.
Die strepen kan je aanbrengen op dezelfde manier als de wash, alleen dat je dan de wash lichtjes moet "afvegen" in de vliegrichting zodat de strepen achter blijven.

Groeten, Pascal
 
De verwering vind ik al goed gelukt, Dirk.

Maar ik zou me toch niet al teveel zorgen maken of al de panellines nu wel of niet volledig gevuld zijn.
Vaak overdrijft men daarin zodat het vliegtuigmodel al gauw op een stafkaart gaat gelijken. En da's nu ook niet de bedoeling.
Persoonlijk vind ik het mooiste als de lines geaccentueerd zijn. Dus, niet volledig gevuld met de wash maar deels zodat je dus accenten creëert. Maar zoals ik reeds zeg: dis is puur mijn persoonlijke smaak.



Droop
 
Bedankt Droop, is in feite een training geweest voor de mooie projecten die nog komen gaan.

Hmm nu dus een redelijk stom iets ontdekt, mijn canopy is aan de boorden zwart, heb ik niet meer aan gedacht tot ik de masking tape weg nam. :s
Nu heb ik de vernis er al opgedaan natuurlijk en als ik deze nu nog moet bijwerken dan zal het kleurverschil te groot zijn, ik zal later eens kijken wat ik daar nog mee kan doen.
Maar nu eerst verder werken aan de Vespucci.
 
update 29-11-208

Hier dan een foto van wat ik wil zeggen met deze canopy, ik ga het dus proberen te verbeteren.Maar dit zal gebeuren als ik een beetje minder stof maak in men hobby kamer.

1_IMG_2113.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hmm nu dus een redelijk stom iets ontdekt, mijn canopy is aan de boorden zwart, heb ik niet meer aan gedacht tot ik de masking tape weg nam. :s
Nu heb ik de vernis er al opgedaan natuurlijk en als ik deze nu nog moet bijwerken dan zal het kleurverschil te groot zijn, ik zal later eens kijken wat ik daar nog mee kan doen.
Maar nu eerst verder werken aan de Vespucci.
Je kan dit heel gemakkelijk oplossen door de canopy te maskeren (zonder het frame uiteraard) en dan het zwart te overspuiten in grijs.
Daar spuit je dan ook je vernis over en het probleem is opgelost: geen kleurverschil met de rest van het vliegtuig.

Wel opletten dat je de decals die zich nabij de cockpit bevinden niet overspuit.
Een beetje maskeren kan hier geen kwaad gezien de plakkertjes toch al met vernis zijn 'verzegeld'.



Droop
 
Is inderdaad een optie die ik zal bekijken en misschien uitvoeren.
Een update zal later volgen.Bedankt Droop
 
update 02-12-208

Ik heb vandaag een beetje moeten spuiten en heb daarom eerst men Canopy met masking tape afgeplakt en dan de kleuren op de randen van de canopy gespoten ipv het zwarte die er voordien was.
Je kan nu toch nog de kleurverschillen zien, maar deze moet nog een laagje vernis hebben en terug een wash, dus uiteindelijk zal je er niet van merken.

1_IMG_2130.jpg

1_IMG_2134.jpg
Einde Update
 
Laatst bewerkt:
Hey Dirk,

Ik ben benieuwd hoe het er gaat uitzien als die tape eraf is, maar op de foto met de zwarte canopy-rand was al heel goed te zien dat je een prachtig model gebouwd hebt.
Ik verheug me al op de eindfoto's cute

Groeten, Wette'ke
 
Dirk,


Ik wil me niet moeien hoor maar... ik zie dat je de gehele canopys volledig hebt afgeplakt.
Wat doe je met het middenste frame? Dit zit nu onder de maskeer.
Of ga je die later nog met de hand bijwerken?





1_1_IMG_2113.jpg
Deze dus. :k


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Droop

Kijk eens op pagina 4 van mijn verslag naar de foto's van de echte :k
Daar zie je dus duidelijk dat die middelste ring zwart is gebleven en zelf een stukje op de achterkant van de canopy ook.

Maar toch bedankt Droop :k
 
Hahaha, goed zo Dirk.

Nu heb ik weer eens wat bijgeleerd.


Eerkijk gezegd vond ik het al een beetje vreemd dat je dit over het hoofd zou zien. :k





Droop
 
Afgewerkte foto's F-16

Afgewerkte foto's F-16

Dan hier de foto's van men afgewerkt project F-16 B Twin seater 313 Squadron

Ik hoop dat ze een beetje meevallen.

1_IMG_2169.jpg 1_IMG_2172.jpg 1_IMG_2173.jpg
1_IMG_2168.jpg 1_IMG_2175.jpg 1_IMG_2181.jpg 1_IMG_2180.jpg 1_IMG_2179.jpg 1_IMG_2177.jpg 1_IMG_2182.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er netjes uit, hopen dat die van mij F 16 er straks ook zo uitziet. :D

Van harte, niet vergeten een setje foto´s op de referentie te zetten.
 
Dirk.....dit is een heel mooi staaltje van modelbouw.....prachtig man....
ApplausApplausApplausApplaus
 
Ziet er inderdaad goed uit.
Mooi werk maar ik zou de luchtinlaat nog een beetje bijwerken als je kunt.
Het wit loopt niet helemaal tot van voor.
Hopelijk zie je wat ik bedoel op deze foto.
1_F16-023.jpg
Bron Markske.

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er inderdaad goed uit.
Mooi werk maar ik zou de luchtinlaat nog een beetje bijwerken als je kunt.
Het wit loopt niet helemaal tot van voor.
Hopelijk zie je wat ik bedoel op deze foto.

Bron Markske.

Mark

Inderdaad, heb ik nog nooit op gelet, zal ik bijwerken, bedankt :k
 
Chapeau Dirk! Applaus

Dit is een pracht van een model geworden.
De verwering springt direkt in het oog zonder echt overdadig aanwezig te zijn (zo zie ik ze het liefst :k).


Geef deze schoonheid maar een mooi plaatsje, hij verdiend het. B:



Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan