Hoofdsponsor

1/35 Evacuation Antwerp 1914

Mooi werk. Heb je geen tweede exemplaar van het model waarmee je begonnen bent? Ik zou op het einde echt wel het verschil willen zien in voor en na.
 
Gaat de goede kant op met het karretje.
 
Toch wel aanzienlijke aanpassingen die niet direct doen vermoeden dat het hier wijzigingen in scratch betreft. De foto's geven reeds een idee over de reeds uitgevoerde aanpassingen. Hou je de doos nog even bij zodat je deze tegenover het eindresultaat kunt zetten?
Mooi werk om te volgen (y).
 
Pascal, kan je een beetje informatie geven over het gereedschap dat je gebruikt om de glasplaatjes te maken? Zelf maak ik voor dergelijke werkjes eerst een mal waarover ik dan een verwarmd stukje doorzichtige folie span. Jouw werkwijze lijkt mij iets gemakkelijker en heeft op het eerste zicht meer mogelijkheden.
 
Pascal, kan je een beetje informatie geven over het gereedschap dat je gebruikt om de glasplaatjes te maken? Zelf maak ik voor dergelijke werkjes eerst een mal waarover ik dan een verwarmd stukje doorzichtige folie span. Jouw werkwijze lijkt mij iets gemakkelijker en heeft op het eerste zicht meer mogelijkheden.
Is op meerdere adressen te koop hoor.
Let wel dat ik geluk had met de afmeting van 3 mm.
Je kan alle gaatjes benutten met de bolle stempel.
Had dit voor andere doeleinden aangeschaft en vind het een handig werktuig.
 
Ik vind je aanpassingen heel moedig en goed geslaagd, chapeau.
 
Ziet er erg goed uit! Heb zelf die pers ook maar had misschien niet meteen gedacht die hiervoor in te zetten. Slim bedacht.
 
Rare kleurkeuze maar mooi gespoten Pascal. Komt er nog een laag glansvernis op?
 
Koplampen lijken niet helemaal mooi uitgelijnd met de grille. Complimenten voor de ontzagwekkende snelheid waarmee je dit voor elkaar krijgt.

Waarom rare kleurkeuze Erwin?
 
Mooie vooruitgang.

Ik zou ook een glanslaagje voorzien. Ik heb ook wat het gevoel van de koplampen zoals Roy schreef maar het kan misschien ook aan de foto liggen. De ene koplamp lijkt wat meer naar het midden van de grille te staan dan de andere. Van de kleurstelling ken ik niets van die periode :)
 
Rare kleurkeuze maar mooi gespoten Pascal. Komt er nog een laag glansvernis op?
De auto's werden nog met de hand geschilderd op dezelfde manier als de paarden koetsen.
schilderen,vernissen en schuren.
Dit enkele keren met het blinkend effect dat de koetsen daardoor kregen.
De droogtijden waren zeer lang.
Vanaf 1914 duurde de droogtijd nog 3 weken.
De kleuren zijn vrij uiteenlopend en ga verder op deze FN.

1429613779.6538.jpg

Vind deze kleur wel wat hebben .
De carrosserie heeft nog geen vernis gehad omdat er nog wat schilderwerk aan is.
Maar zal zeker een vernislaag krijgen.
De koplampen krijgen al eens een tik bij het manipuleren en hoop ze op het laatste nog goed te krijgen.
 
Komt helemaal goed zo te zien. (y)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan