Hoofdsponsor

1/35 eerste diorama battle of the bulge [wip]

maar het is belange nog niet klaar modder, sneeuw, water wordt nog aangelegt als ook een duitse mortar groepje en duitse infrantrie in winter kledij en amerikaanse soldaten met nog een tankje en wat meer details die ik nog zoek graag eventueel nog tips a.u.b ! :) dit is mijn eerste diorama en ik geniet er wel van. Bosgrond heb ik zelf gemaakt en ben blij met het resultaat.:)
 
Dat ziet er goed uit. Wel opletten dat het niet al te vol komt te staan met figuren en tanks hé, zo gaan er details verloren vind ik.

Kan je eens een detailfoto van die prikkeldraad nemen en uitleggen hoe je die hebt gemaakt?
 
Dat is waar mag nie te vol zijn. De prikkel draad is van een fijne koperen draad van electriek kabel gemaakt. Zal is morgen foto maken van dicht getrokken. De kabels klem ik vast tussen een tang/bankschroef en een boormachine en dan draai je dat rond tot je kabel mooi rond getrokken is en voor je prikkels te maken 1draadje nemen draai dat 2 keer rond je rond getrokken kabel en knip dan je prikkels op de maat dat je wilt :)
 
Ziet er veel belovend uit.
Knap van die pinnetjesdraad.
De enige opmerking die ik heb is dat ik het camo net op je tank wat te grof vind en niet echt op schaal over komt.
Voor de rest dik in orde.
 
De scenery op je dio is heel mooi gedaan. Misschien dat stukje brug naast de sherman gelijk zetten met de weg.

Een howto om prikkeldraad te maken vindt je in onderstaande link :

http://users.skynet.be/modelbouwsite/Nederlandse Versie/Prikkeldraad maken.html

Heb dit ooit nog gemaakt en heb het potlood vervangen door een boormachine waar ik een oogvijs had ingemonteerd. Het andere einde met een tang vastgehouden en draaien maar.

Zou misschien de tanks (omdat het om een Duitse en Amerikaanse gaat)ook op zo een manier zetten dat ze wat meer verborgen waren voor de vijand. Hoe ze nu staan waren ze een vogel voor de kat.

Voor de rest, benieuwd naar het vervolg.

Jean-Marie
 
de weg wordt inderdaad nog gelijk gemaakt met de brug dat komt nog want dat staat momenteel als voorbeeld nu dat wordt een modder weg met takjes enzo vermengeld. De tanks zou ik inderdaad wat meer moeten verbergen merci voor de tip Jeanke had er nog niet over gedacht :p
van de camo net heb ik van een gaas verband gemaakt maar zijn er ander methoden dan? want het toont wel wat grof en BUZZY10719 zegt het ook want het is schaal 1/72 en misschien werkt dat wel beter voor 1/35
Dank u allemaal voor de tips zo leer ik tenminste bij en het is een toffe forum ook :)
 
De prikkels mogen misschien iets korter afgeknipt worden.

JM
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan