Hoofdsponsor

1/32 E-2C Hawkeye vacuform [wip]

Veel succes met deze.... was het voor dit project dat je die radiators nodig had?
 
Hey Mark, ik zie dat ge een mesje gebruikt. Mijn voorkeur gaat naar een panel-scriber omdat ge daar minder hard op moeten duwen en minder kans hebt om uit te schuiven.

Motor gondel ziet er mooi uit.
 
Je kan de opening voor de turboprop er meteen mee op aanduiden, die hoef je dan al niet mee te schuren. Misschien wel met een schuifmaat kijken of de dikte van de gondel klopt op schaal.
 
Nee, de breedte van de gondel, om te zien of je echt de hele plaat mag wegschuren tot aan de inktlijn. Bij onderdelen die niet kant en klaar afgeleverd worden, zou ik dat proberen te checken.
 
Nee, de breedte van de gondel, om te zien of je echt de hele plaat mag wegschuren tot aan de inktlijn. Bij onderdelen die niet kant en klaar afgeleverd worden, zou ik dat proberen te checken.
Juist ja, nu ben ik mee en ja idd... niet zeker of de dikte van de plaat al dan niet deel uitmaakt van de maat van het onderdeel.
Volgens mij wel hoor, dus voorzichtig zijn met wegschuren.
 
@Wetsellery
Bedankt voor de tipo zal de volgende zo doen0.

Aan iedereen.
in verband met de motor gondel en het overgebleven matriaal.
Dit moet verwijderd worden om een mooie vorm te krijgen.
Anders krijg ik de luchtinlaat en de uitlaat zeker niet rond.
Maar toch bedankt voor jullie bezorgdheid.

Mark
 
mini update.De radar schotel gelijmd.Nu schuren en plameren plus voorzien van alle details..
Het potje dat er opstaat is van tamiya zo heb je een idee van de grote.
BILD3048_zps2be79fd7.jpg

Mark
 
Ik herinner me dat in sommige bouwstappen dit toestel er eerder uitziet als een ruimteschip uit de films.
 
Kleine update.
Ik heb een begin gemaakt aan de cockpit.
BILD3058_zps96ae2a3b.jpg

Nu de rest nog in orde krijgen van de pit.
Mark
 
mini update over de cockpit.
Niet 100% correct maar eens de canopy op zijn plaats zal er niet veel meer van te zien zijn.
BILD3092_zpsd4f81d33.jpg

Mark
 
Erg netjes hoor Mark!
Wat een mooi project!!
 
Bedankt heren.
Ik heb vandaag een start gemaakt aan de wielbak in de neus.
BILD3098_zps074cb033.jpg

De nodige verstevegingen aangebracht.
En vervolgens al een paar details voorzien.
BILD3100_zps118d91f9.jpg

Op de moment geniet ik erg van deze bouw en kan ik men bouw technieken nog wat aan scherpen.

Mark
 
Altijd veel bewondering gehad voor vacform-bouwers. Heb er zelf al enkele gemaakt en dan nog maar op schaal 1/72 en hier moet je al een hoop skills en probleemoplossend talent gebruiken, laat staan dat je dat dan nog moet toepassen op deze schaal. Prachtig gewoon!
 
Een beetje verder gedaan aan de linkse vleugel.
Deze in twee gedaan aangezien ik de vleugels wil op plooien.
Eveneens de flap uit gesneden.
BILD3102_zps3bd9e67e.jpg

Zoals jullie zien is het vleugel opervlak niet echt vlak dus deze geplamuurd en geschuurd.
Vervolgens een verfje erover om te zien of ik men werk goed gedaan heb.
BILD3107_zpsf855ef3e.jpg

Nog een paar kleine puntjes bij werken en we kunnen aan de volgende stap voor dit stuk beginnen.

Mark
 
meer werk gedaan maar nu aan de staart.
Een paar uur scribben en rivetten zetten.
OOk de balk op het staartvlak gemaakt.
BILD3132_zpsc77018a6.jpg

BILD3134_zps8d785421.jpg

Mark
 
Amai... een hele klus, maar al dat werk werpt zijn vruchten af: je ziet niet eens meer dat het vacu-form is (maar das ook de bedoeling zeker?) :wub:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan