Hoofdsponsor

Duobouw Spitfire 1/24 KLAAR

ERVARING
Gemiddeld
BOUWWIJZE
Zo veel mogelijk RUDD maar toch een klein beetje aftermarket.
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
muggenzift maar raak
Thanks Roy,

Airfix heeft momenteel nog een straatlengte voorsprong :winking:
Maar dat neemt niet weg dat de Trumpeter ook leuk blijft om te bouwen.

Grtz.

Luc:cool:
 
Interessant om zo te kunnen vergelijken.
En ik die dacht dat airfix niet zo goed was van kwaliteit...
 
Airfix heeft net als Revell een jaar of 10 geleden een grote sprong voorwaarts gemaakt.
 
Hoewel ik altijd zeg, en dat ook eerlijk meen, dat er veel te veel Spitfire- en Messerschmitt kits verschijnen, kan deze bouw wel appreciëren. Eigenlijk is er één spitfire kit die ik zou willen bouwen uit sentimentele overwegingen, en dat is de oude 1/32 Matchbox kit, die als ik mij niet vergis nu nog steeds door Revell uitgegeven wordt (?).
 
Zo,

Na 15 dagen Zuid-Afrika en een week met de motor toeren door Zuid Frankrijk zijn we terug begonnen.

Ik zie dat er niet veel foto's gemaakt zijn, dus laten we maar kijken met uitleg onderweg :winking:

Beiden beginnen de looks van een Spit te krijgen.



Airfix.


Bij Airfix kan je volgens de handleiding de motor zichtbaar bouwen of met de kap dicht.
Bij deze laatste optie moet je veel stukken van de motor weglaten.
Ik ga echter voor optie 3 en dat is met de kap dicht en mogelijkheid om te openen.

En dan moet er natuurlijk wat plastiek verdwijnen.



De linkerzijde wordt de kap bevestigd met magneten.



Ook bij de 2 motorframe delen van Airfix zit een duidelijk dikte verschil, daar hebben we ook een mouw aangepast.



Open.



En dicht.



Wordt vervolgd.

Grtz.

Luc :cool:
 
De aanpassingen zijn mooi gelukt.
Alles sluit mooi aan, knap!
 
Zal jammer zijn dat je straks niets meer terug zal zien dus knappe oplossing.
 
Mooie bouw tot nu toe en het feit dat je beide kits op deze manier met elkaar vergelijkt maakt het heel interessant om te volgen (zelfs als het onderwerp niet direct in het "vakgebied" ligt van de volgers).
 
Mooie werken en optie drie vind ik geweldig idee.
 
Bedankt,

Had ik die magneetjes maar 10 jaar eerder ontdekt :ROFLMAO:
Het is even wat zoeken en passen maar het werkt prima.

Grtz.

Luc:cool:
 
We maken een sprongetje,

Het lijmwerk is zo goed als gedaan dus halen we de spuit boven.
Ik ben er in geslaagd om de afdekkap van het bakboord kanon kwijt te spelen maar aangezien dat open blijft is dat niet zo erg.
Voor het spuitwerk hebben we een stuk styreen gemaakt als afdekking.





In de primer.



Basiskleur, er is een verschil maar is moeilijk te zien op de foto.



En het camo jasje.



Wordt vervolgd.

Grtz.

Luc
 
Machtige machines, op youtube staat er overigens ergens een filmpje van een zekere Model Minutes, waar hij een bezoekje brengt aan de Airfix fabriek en daar zie je één van de sprues van de Spit uit de machine gehaald worden.
 
Knappe werken en 2 simultaan afwerken is best interessant om volgen.
Mooi begin spuitwerken.
 
Thanks,

@Dany,
Dat ga ik eens opzoeken.

Grtz.

Luc :cool:
 
Ik denk deze link,


Ik had deze ook al enkelen weken/maand al eens geplaatst hier.
Deze was het inderdaad... interessant om eens zijn eerste filmpjes van enkele jaren geleden te bekijken en dan te zien hoe hij evolueert. Hij zal waarschijnlijk nog steeds geen enkele wedstrijd winnen, maar wat belangrijker is, hij amuseert zich wel.
 
Kleine update,

De Trumpeter heeft zijn markings gekregen, ik heb deze een beetje als oefenmodel gebruikt.
Er zitten nog geen decals op, alles is gespoten.
Ook een les geleerd, geen primer van de Action meer voor mij.
Op verschillende plaatsen kwam deze los bij het verwijderen van masking tape met als gevolg, herstellingen.
Gelukkig is de Airfix met Vallejo gespoten.









Wordt vervolgd.

Grtz.

Luc :cool:
 
Wow dat is erg strak spuitwerk zeg. Ik heb dan weer slechte ervaringen met vallejo primer.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan