Hoofdsponsor

1/24 Duo build race -BMW's. Camaro69 en doomwad [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

doomwad

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
3.600
Samen met Jelle doe ik een build dus dat word fun natuurlijk.
Ik koos voor de doos van Arii-een BMW 75 3.5 CSL listed bij owners club

attachment.jpg

hier alvast de boxart ervan
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Erg weinig decal werk maar daarom iet minder mooi ;)
Zo en nu de spreus wassen en even wachten op mijn medebouwer in dit topic.

Wat de inhoud betreft hier,een vrij eenvoudig te bouwen model maar eentje naar mijn gading hier wel gezien het een oldtimertje is.
Helaas zit er geen motor bij,had de zaak wellicht wat meer werk gegeven maar ok we doen het zo ook wel hoor.
Het model van deze BMW uit 75 heb ik altijd al erg mooi gevonden weliswaar dat het toen de standaard versie was die we toen zagen rijden.
Zoals iedereen weet word vrijwel elk model van elk merk wagen nu getuned zoals dat heet. Maar het is daarom niet minder mooi.
Zo dit kan nog spannend worden denk ik.

Hier nog enkele mooie oldtimertjes ;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
En dan hier onder nog een motor!!
attachment.jpg

attachment.jpg
Vind het een beetje jammer dat er hier geen bijzit.Maar het werd wel mooi daar zorg ik wel voor.
De laatste foto hier vind ik ook een mooie,helaas heb ik er de decals niet voor.

Extra info hier.
 
Laatst bewerkt:
Een aardige wagen om te maken Doomwad, dat wordt een mooi model ;)
 
Een toppertje Patje .....:8:8:8....ik wens jullie veel succes en ja zit hier al op mijn stoeleke zele :D:D:D
 
Patje tof
Ik zal u eens een anekdote vertellen echt waar gebeurt
Jaren geleden werkte ik bij een Ford garage in het Antwerpse als mekanieker , nu er was weinig werk en ze hadden voor mij een andere job namelijk , opkuisen tweedehandswagens plus de mechaniek ervan voor de technische controle
Op een dag krijg ik een Opel manta te doen eerste generatie lelijk groen ik kuis die op en die blijft daar weken staan er komt zelfs niemand naar kijken ik ga naar mijn baas en vraag of ik eens iets mocht proberen en hij gaf me cart blanche dus ik laat de manta in het zwart ( kleur he ) spuiten als deze droog is ben ik begonnen met die BMW striping op te zetten dezelfde als op de foto van die zwarte 3 liter CSI vrijdags was die af zo fier als een gieter naar beneden gereden en geloof het of niet zaterdags was hij verkocht
Wat zoiets toch doet he
Dus Patje doe uw best want deze is een favoriet van mij hoor
Marc
 
Die kleurendecals heb ik nog liggen met die M-kleuren
 
Echt een heel cool model, vind dit echt een pracht wagen!

Doe hem alle eer aan :) veel succes!
 
Benieuwd naar het resultaat.
Prachtige modellen; die verbrede oldtimers.
 
Bouw je deze uit de doos of ligt de dremel en zagen al in aanslag 😉 pat...
 
BMW320i GR5

Goeie middag heren,

dit is het model dat ik ga maken in deze duobuild.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het is een heruitgave van een oudere kit.
Deze is in 2003 uitgegeven, maar is gemaakt met mallen uit 1977.
De oude versie was uitgebracht met een motortje er in,
dit is terug te zien aan de plaatsen die voorzien zijn om de batterijen in te steken.
Op het eerste zicht zit er toch wat opkuis werk aan de kit.
Maar dat nemen we er wel bij.

Patje, veel plezier met de jouwe.
 
Camaro....man ook een mooie uitvoering ....echt Nostalgie:8:8:8...ook voor u veel succes ...;););)
 
Dat is een drie reeks ook zeer mooi en een motor erbij zo heb ik er ook nog een paar liggen een gewone en de race uitvoering prachtig ik zit hier op het puntje van mijn stoel ( mijn g++ doet al zeer )
Marc
 
Nog iets ik heb die ook gehad van the fruit of the loom en dan nog een Black label 3 reeks ( die zijn allemaal al verweg hoor spijtig )
Marc
 
veel succes allebei. Mooie kitjes ;)
 
Ok Jelle veel succes met de uwe.De 320i is gewaagt aan de CSL want beiden zijn uitgebouwd aan hun flanken.Ik merk ook op dat de neus wat verschilt,maar verder zijn het beiden echte racers.Net als bij Jelle is er een voorziening voor batterijen maar dat gaan we niet doen. Goed genoeg gepraat en we gaan van start.
 
Laatst bewerkt:
@ Danny Jeurissen: neen er word niet in gezaagd deze keer en ga de BMW zo goed mogelijk trachten te bouwen zoals het op de doos staat.
 
Een vraagje aan de echte kenners in modelbouw,is het mogelijk er een motor in te plaatsen en zoja waar haal ik die dan.Want dan dien ik de motorkap los te maken natuurlijk, wat zou het extra kosten om dergelijke kit te voorzien van een motor.

Om deze motor gaat het,dit is een 3.5 CSL type,als ik dat moet gaan namaken zitten we hier enkele manden bezig ;)

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb eens rond gekeken en kan geen losse motor vinden voor de kit.
 
Ik heb zo een motor liggen in een BMW 635 sci Alpina van Revell een Premium collectie maar of je die los kan krijgen dat weet ik niet daar zul je in de after market handel moeten gaan zoeken en daar ben ik niet in thuis
Tamiya heeft volgens mij ook zo een is gemaakt
Patje da word zoeken als ik straks tijd heb zal ik ook eens zoeken Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan