Hoofdsponsor

1/72 DUKW Italeri [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alweer mooi werk Wim, heb ik ook enkele jaren geleden begonnen op mijn werk, toen ik nog erg vaak reserve zat in Antwerpen, helaas ben ik er pas enkele dagen later achter gekomen dat een model iedere dag zo'n 85 kilometer heen en weer verhuizen niet zo'n erg goed idee was, dus helaas die 1/35 versie is nu ongetwijfeld al gerecycleerd tot een petfles of fleece jasje.
 
Wim, op die eindfoto's is het nog mooier, knap gemaakt.Applaus
 
Bedankt mannen :).

@Beyond
Ik heb weer iets geleerd over de stand van die ster. Dat de andere kant dus goed zit is meer toeval dan wijsheid geweest.
 
Bedankt mannen :).

@Beyond
Ik heb weer iets geleerd over de stand van die ster. Dat de andere kant dus goed zit is meer toeval dan wijsheid geweest.
Daar is niet veel over te leren hoor... slechts één regel: ster altijd met de punt naar boven!
 
Wim,
Mooi gedaan jochie. En dat voor de eerste dio keer. Moeilijkste is, denk ik, om de juiste materialen te vinden. En natuurlijk kun je van alles zien en opmerken maar dat is het risico van een bouwverslag. Daarnaast krijg je natuurlijk ook meedenkers. Zo 1 probeer ik ook te zijn. Ik vind de spankabels erg goed en strak die de takel omhoog houden. De takelkabel echter wat minder, die zou ook zo strak moeten zijn met de GP eraan. Maar ja, dat is ook vaak het moeilijkst ook bij schepen b.v. Ook heb ik moeite met de kettingen. Zijn die niet wat groot? Als je niets anders voor handen hebt dan prima verder. En als laatste, oeps, het doek. Dat is neem ik aan van dik canvas. Vind de kleur hiervan teveel de kleur van de Willy zelf. Je ziet niet goed het verschil. Ik zou het lichter maken maar ja. Al mijn opmerkingen zijn goed bedoelt zoals altijd. Dat weet je. Wij modelbouwers streven altijd naar perfectie. Onze last, our burden.
Blijft een prachtig stukje werk en mijn complimenten.
 
Om je kabels goed strak te krijgen kan je om op het eind ervan iets zwaars te hangen en dan de draad in te smeren met seconden lijm.
 
Ziet er idd goed uit :)
Walter zijn opmerking vind ik ergens wel terecht, heb de indruk dat de ketting schakels van de takel mss iets aan de grote kant zijn?
Wat denk jezelf?

mvg

Patrice
 
Ziet er idd goed uit :)
Walter zijn opmerking vind ik ergens wel terecht, heb de indruk dat de ketting schakels van de takel mss iets aan de grote kant zijn?
Wat denk jezelf?

mvg

Patrice
Het lijken zware kettingen ja, maar in oorlogstijd gebruikt men wat voor handen is, maar ik miszie iets anders al weet ik niet zo direct wat;

@Wim, Kan je mss eens een detailfoto plaatsen van die jeep zodat ik die kettingen eens beter kan bekijken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtige setting, nu nog aankleeden met een figuurtje.
Hoe heb je je canvas doek is die vorm gekregen?

Grtz Bart.
 
Bedankt voor alle reacties :).

Graag hoor ik ook de zaken die naar jullie idee anders of beter zouden kunnen, anders had ik inderdaad geen verslag moeten opstarten.

Inderdaad ben ik over het algemeen tevreden, maar ik was ook al aan het twijfelen over de takelkabel en de kettingen.
Die ketting is trouwens maar 1,2 mm kaal (en van het verven dikker geworden). De spanning op de takelkabel kan zeker beter.
Met die 2 zaken ga ik aan de slag, want dat maakt het gewoon mooier af.

Het zeil laat ik zo als het is, dat is bijna te fragiel om nog heel veel aan te doen.

Bart: dat zeil heb ik gemaakt van 1 laagje tissue, dat ik eerst heb geverfd. Omdat het zo dun is plooit het mooi om de steunen, daarna een paar druppeltjes CA-lijm en de boel zit vast. Uiteraard daarna nog een laagje verf en een laagje P+. Verweerd met wat olieverf - tot slot een laagje vernis.
 
Mooi Wim, zo maak ik ook stoffen op dio's. Echter één kleine opmerking: Je kan voor je het op je voertuig of zo drapeerd eerst royaal insmeren met behanglijm. Zo moet je geen vernis gebruiken en kan je de stof perfect verweren. Ik heb deze techniek gebruikt in "Contact on the other side of the bridge". Werkt perfect hoor.
 
Mooi Wim, zo maak ik ook stoffen op dio's. Echter één kleine opmerking: Je kan voor je het op je voertuig of zo drapeerd eerst royaal insmeren met behanglijm. Zo moet je geen vernis gebruiken en kan je de stof perfect verweren. Ik heb deze techniek gebruikt in "Contact on the other side of the bridge". Werkt perfect hoor.
ik simuleer die canvas door de lagen van papieren zakdoekjes uit elkaar te halen en modeleer ze dan in de juiste vorm met verdunde houtlijm, vervolgens laag na laag aanbrengen... het resultaat kan je hier zien:

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=7701
 
Ik ben alvast benieuwd naar het resultaat :)
Waarom de ketting schilderen?

mvg

Patrice
 
Bij nader inzicht zijn die kettingen echt wel aan de zware kant, ik had er nog niet bij stilgestaan dat het hier op 1/72 is.... de kettingen die je gebruikt zijn 1.2mm dik, omgerekend is dat dan bijna 9cm. Met zo'n ketting kan je een zeeschip vastleggen.:laugh:
Mss toch beter een dunnere ketting gebruiken, ééntje die de helft zo dik is?
 
de kettingen die je gebruikt zijn 1.2mm dik, omgerekend is dat dan bijna 9cm
Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar ik vind dat het visueel niet erg opvalt. ik vind de kettingen wel ok. Ik vermoed ook dat het irl vele minder opvalt...

@Wim dat is het probleem als je zo'n goede foto's neemt he, dan vallen alle details (OP 1/72!) enorm goed op :)
 
Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar ik vind dat het visueel niet erg opvalt. ik vind de kettingen wel ok. Ik vermoed ook dat het irl vele minder opvalt...

@Wim dat is het probleem als je zo'n goede foto's neemt he, dan vallen alle details (OP 1/72!) enorm goed op :)
Die kleine schaal is dus net het probleem wat betreft details... moest die ketting nu in die DUKW liggen zou het niet opvallen, maar zo rond de jeep eens te meer.... die is al zo klein.
 
Over het zeil: op diverse plaatsen had ik tips en trucs gelezen, waaronder de tissue. Heb nu bewust gekozen om eerst beide zijden te verven om de binnenzijde later niet vanuit een moeilijke hoek te hoeven doen. En het heeft gewerkt :).

De dikte van de kale ketting zou best gekund hebben, maar dan had ik deze niet moeten verven, maar misschien moeten zwarten met Black Brass (heb ik niet op voorraad) of met de airbrush. Nu heb ik twee opties: 1. met touw of 2. nogmaals ketting maar dan zwarten met AB.

De 'oude' ketting verwijderd en een test met touw gedaan.
De kale ketting er naast gehangen - dan is de reden van het verven ook duidelijk.

main.php


Met een dergelijke ketting leg je een schip over het algemeen niet aan de kade vast, dat gebeurt met kabels.
Deze kettingen worden in het algemeen gebruikt voor de ankers.
 
Nu heb ik twee opties: 1. met touw of 2. nogmaals ketting maar dan zwarten met AB.

Wim, ik zou voor de ketting blijven gaan, ook al is ze (misschien?) iets buiten schaal.
Ze oogt veel mooier dan touw, en ook meer waarheidsgetrouw naar je info toe ;)
Als je de ketting opnieuw wil schilderen, kan je eventueel de verf meer verdunnen, en enkele laagjes op leggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan