Hoofdsponsor

1/72 Dragon Wagon M25-26 [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi en imposant modelletje ;)



Sommigen gebruiken houtlijm ipv Maskol, kan nadien ook makkelijk verwijderd worden....

Nog nooit geprobeerd ..... Maar als ik nog maskol nodig heb of moet bestellen zou ik eens die van gunze willen uitproberen.
 
Vandaag wat verder gebouwd. De cabine is afgewerkt (boven en onderkant) buiten nog wat onderdelen zoals het gereedschap en de mitrailleur. Na droging kan ze in de primer gespoten worden.

Hierna volgt de bouw van het chassis.

sized_DSC05239-1.jpg

sized_DSC05241-1.jpg

sized_DSC05242.jpg

sized_DSC05240-1.jpg


sized_DSC05244.jpg

sized_DSC05243.jpg
 
Even iets wat die maskol betreft. Als je die maskol verwijderd na het beschilderen/spuiten moet je wel opletten. Ge zult zien als je de maskol aftrekt dat de verf zal afschilferen van de maskol, wat met zich meebrengt dat de naad maskol met je pvc ook kan afschilferen en zo een gekartelde rand nalaten. Wat ik doe is proberen van de rand weg te blijven met de maskol om dat probleem zoveel mogelijk te vermijden. Stel dat je een dikte van 2 mm dik wil afdekken, probeer van de randen weg te blijven zodanig dat je nog +- 0,25 mm pvc ziet die je kan spuiten. Klinkt moeilijk maar als je bezig bent zul je zien dat het niet moeilijk is.
Even off-topic. Maskol kan je ook gebruiken om te chippen. Aanbrengen op je onderste laag en overspuiten, laten drogen en aftrekken. Ge zult gekartelde randen hebben waar je zeer subtiel roest kan onder steken. Back on topic.
 
Bedankt voor de nuttige tips Famo. Ga ik zeker eens proberen.
 
Tom voordat je met de primer aan de slag gaat, kijk eerst eens kritisch naar je model ik zie nog een naad open staan aan de achterzijde van de cabine en een sinchole (uitdrukpunt) hetzelfde geld voor het chassis en het zal zonde zijn als je dit laat zitten.
Misschien een idee en doe er mee wat je wil, neem eens wat meer tijd voor je model om alle onderdelen netjes te reinigen want nu zijn er nog enkelen aanhechtings punten te zien waar het onderdeel aan het gietraam vast heb gezeten dit alles kost maar een paar minuten meer maar het resultaat word er wel beter van.

Ik dit is niet om je af te kraken maar meer een duwtje in de goede richting om een zeer net model neer te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan