Hoofdsponsor

1/35 Dingo 2 diorama [DONE]

Ik ga deze waarschijnlijk gebruiken.

attachment.jpg

During exercise Joint Resolve 26, in Bosnia and Herzegovina (BiH), soldiers from the German Battle Group's 2nd Reinforced Infantry Company, armed with Heckler and Koch automatic assault rifles, seek to capture French soldiers playing the role of paramilitary extremists, near a paramilitary training camp in the town of Pazaric. (Foto uit 2002)

http://en.wikipedia.org/wiki/Soldier
 
Hier al even een overzicht hoe die figuur er nu uitziet voordat hij geschilderd wordt.

attachment.jpg

attachment.jpg

Een weinig schade aan de bewapening. Voor de rest ziet het er allemaal nog beter uit dan je van de foto zou vermoeden, want het toonzaalmodel is fout in elkaar gezet: de hand staat bijna 90 graden scheef op de arm gelijmd. Ik heb de armen al vastgelijmd maar de hand met Heckler&Koch en het hoofd nog los gelaten. dat is nu allemaal zwart geschilderd.
 
Inderdaad een zeer mooi figuurtje en mooi voorzien van details de camouflage zal zeker niet gemakkelijk worden alvast veel succes met deze jongen...
Kan je even vertellen van welk merk dit figuur is..
 
De figuur staat klaar voor de camouflagevlekken.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik vond nog niks dat niet specifiek voor Afghanistan bestemd was en bestellen ga ik ook niet doen.

Bedankt voor de tip, Jan. Ik heb van die site nog besteld, maar je betaalt de dubbele prijs omwille van de verzendingskosten. Ik ben eerder geneigd om van Domino te bestellen omdat betaling daar voor mij makkelijker is. Ik denk dat deze ene figuur het dio trouwens al aardig zal opvullen.
 
De figuur is beschilderd met behulp van de foto's van Duitse Flecktarn-camo die je veelvuldig op het net vindt.

attachment.jpg
(http://www.asmc.de)

attachment.jpg
(foto Bundeswehr)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan is de figuur op het diorama geplant met secondelijm. Ik heb ook zwart pigment gekocht om te mengen met mijn wit pigment en daarmee de banden stoffig te maken, zoals voorgesteld na de vorige eindfoto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu deze bouw afgerond is, ga ik aan een nieuwe tank beginnen. Ik heb trouwens in de kringloopwinkel nog wat van die metallic kadertjes op de kop getikt voor de volgende creaties.
 
Roy heeft me doorverwezen naar dit topic in verband met waterplassen maken. Goed gevonden om dat met een cd te maken.

Het totaalplaatje ziet er ook goed uit.
 
Bedankt voor je reactie en Roy is bij deze ook bedankt. Als je het plastic met een airbrush kan schilderen, geeft het een mooi egaal effect.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan