Hoofdsponsor

1/144 Deutsches U-Boot type VII C [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goe gevonden met dat zilverpapier
 
Hey,

Meer of geslaagd man, zeer mooi met roestaflopers, komt goed uit, enkel spijtig dat de vlag niet volledig is, het hakenkruis ontbreekt, maar dat heeft meer met wetgeving te maken dan met iets anders... zeer mooi ;)
 
Jazekers , mooi model man !!!! , maar swaken hakenkruis wetgeving ??? ik dacht in kader history modelbouw geen probleem ?
 
Jazekers , mooi model man !!!! , maar swaken hakenkruis wetgeving ??? ik dacht in kader history modelbouw geen probleem ?
Idd, de wet verbied geen hakenkruisen in historisch opzicht zoals bvb musea, ook op schaalmodellen is het niet verboden. Maar de Duitse wet terzake is zodanig streng dat sommige fabrikanten (of invoerders) de hakenkruisen uit de dozen laten of halen om toch maar eventuele problemen te vermijden. In Belgie en Nederland echter is een hakenkruis op je schaalmodel geen enkel probleem.
 
Maar de Duitse wet terzake is zodanig streng dat sommige fabrikanten

Thx mannen. Ja en aangezien het een doos van Revell is dus duitse makelij zal het wel iets met die wetgeving te maken hebben :33:
 
DJs : dit is een geslaagde eindresultaat
weer iets bijgeleerd


tom
 
Erg mooi geworden.

Ik heb zelf een grote broer liggen (1:72) en wil daar dus ook wel wat roest op aanbrengen.

Hoe heb jij dit gedaan? Ik ben op zoek naar een aantal tips om roest aan te brengen..

Greetz
Jim
 
Erg mooi geworden.

Ik heb zelf een grote broer liggen (1:72) en wil daar dus ook wel wat roest op aanbrengen.

Hoe heb jij dit gedaan? Ik ben op zoek naar een aantal tips om roest aan te brengen..

Ik plaats kleine dotjes roestkleurige olieverf en dan neem je een plat penseel lichtjes bevochtigd met white spirit.
Daarmee ga je over de dotjes olieverf in de richting dat je de aflopers wilt hebben. Je herhaald dit tot je zelf tevreden bent met
het resultaat.
 
Deze morgen het model gezien op de beurs te Lichtervelde, is nog beter dan de foto's doen vermoeden. Hierbij zoals beloofd een lijst met nummers van duikboten die het embleem : "Laughing Sawfish" hebben gedragen:
U-96, U-217, U-230, U-377, U-407, U-450, U-591, U-659, U-664, U-739 en U-954.
de configuratie van elke boot veranderde ook steeds, dus misschien wel moeilijk te achterhalen welke het nu juist was.
 
Deze morgen het model gezien op de beurs te Lichtervelde, is nog beter dan de foto's doen vermoeden. Hierbij zoals beloofd een lijst met nummers van duikboten die het embleem : "Laughing Sawfish" hebben gedragen:
U-96, U-217, U-230, U-377, U-407, U-450, U-591, U-659, U-664, U-739 en U-954.
de configuratie van elke boot veranderde ook steeds, dus misschien wel moeilijk te achterhalen welke het nu juist was.
Dat is idd moeilijk te achterhalen, dat was een strategische zet van de Duitsers om de gealieerden op een dwaalspoor te zetten net zoals de zogenaamde "spookdivisies".
 
Erg mooi geworden, ook de tip van het alu folie om een vlag te vormen had ik al eens ergens gelezen, maar euh, behalve die ontbrekende swastika, hangt de vlag volgens mij wel onderste boven.
 
Erg mooi geworden, ook de tip van het alu folie om een vlag te vormen had ik al eens ergens gelezen, maar euh, behalve die ontbrekende swastika, hangt de vlag volgens mij wel onderste boven.
Ja hoor, ge hebt gelijk... ze hangt onderstenboven, was me ook nog niet opgevallen. :(
 
aw deze heb ik totaal gemist dj sorry.
maar het wel erg mooi geworden hoor petje af 8)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan