Hoofdsponsor

1/35 der jugend [wip]

Kevin

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
677
Die jugend [wip]

Begonnen aan dit stukje.. schaal 1/35 ,voorlopig alleen de figuren want weet nog niet of dit een simpel vingette of een klein dio gaat worden...

attachment.jpg

figuren zijn mooi afgewerkt, amper opkuiswerk aan wat het wel plezant maakt.

attachment.jpg

Maar dan het schilderwerk.
na een hoofd in de grondlaag gezet te hebben, begonnen met de set van AK flesh and skin colors.

moet zeggen de set van Lifecolor werkt wel leuker, deze droogt nogal snel op ook na verdunnen. Heb nu nog niet veel figuren geschilderd maar het zijn mijn eerste gedachten erover.. het andere hoofdje vanavond nog proberen, maar nog niet echt tevreden over deze...

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zeer mooie start Kevin het gezichtje is zeer goed geslaagd,persoonlijk zou ik k aan de haargrens nog wat schaduw aanbrengen...
 
Bedankt Danny, heb de schaduw onder het haar klein beetje donkerder gemaakt, is beter idd :)
Weet er iemand de juiste kleur voor de jas? Is deze zoals op de foto blauw, donkerblauw? moet nog verder zoeken maar vind voorlopig op hitlerjugend alleen zwart wit fotos ofwel van de beige tenu met korte broek...
 
Na veel gesukkel met de verf toch nog wat van het tweede gezicht kunnen maken... maar vallejo of lifecolor werkt toch veel aangenamer, ofwel doe ik wat verkeerd :s
Mss dat ik deze terug opnieuw doe maar eerst info proberen zoeken over de uniformen..

attachment.jpg
 
Naar mijn bescheiden mening ziet het er toch zo slecht niet uit hoor...
Hangt natuurlijk wel een beetje af van hoe hoog je de lat voor jezelf gelegd hebt é ;)
 
ik vind ze heel dik in orde .
wou dat ik het al zo goed kon
gr Lode
 
De hoofdjes zijn in mijn ogen mooi gelukt je bent echt heel goed op weg Kevin,wat het tweede hoofdje betreft met welke verf heb je deze dan geschilderd.
Zo direct de juiste kleurverf voor het uniform zal moeilijk te vinden zijn het is steeds weer een beetje mengen en zoeken maar dat maakt het figuur schilderen weer zo interessant. ..;)
Ik zou deze beide een mooie camouflage uniform geven daar ga je zeker meer info over vinden op Google ...
 
bedankt jongens :)

@Danny, de twee hoofdjes zijn beide met AK geschilderd, eerste kopje ben ik redelijk tevreden van, maar het tweede is te rood en krijg het niet direct beter, daarom mss deze opnieuw doen...
heb wat info opgezocht, en heb een aantal foto's gevonden van het 12e ss panzedivision hitlerjugend. Dus dacht rechtstaand figuur eerst zwart te zetten en een camo broek maar niet zeker van de jas, denk mss achteraf ook in donkere camo zetten ben ik nog niet uit...
 
Is het niet "Die Jugend" ?

Die jassen zijn alvast niet blauw. das eerder iets voor foto's uit jaren tachtig modelbouwcatalogen. Eerder voor een groengrijze tint gaan.
 
Weer ff tijd om verder te werken, gisteren en vandaag bezig geweest maar eerst ff hier laten checken voor ik verder doe.. broek denk ik redelijk goed te zitten naar wat ik als foto gevonden had, jas toont donkerder op foto dan in het echt.. maar is eerder donkergrijs eeuit gekomen, mss nog wat meer oplichten en ee dan mer een groene filter overgaan? Het gezicht heb ik ook opnieuw gedaan en ben er meer tevreden over dan het vorige. Denk de truck van het verdunnen een beetje door te hebben

attachment.jpg
 
Zeer mooi gedaan Kevin ook de broek vind ik zeer goed gelukt ben benieuwd welk effect de groene filter gaat geven...
 
Gezichtje ziet er zeeer mooi uit, broek is de Italiaanse camo zo te zien ;)
Jas kan misschien idd iets groener, maar dat kan aan de foto liggen...
 
Bedankt danny en beyond, idd dan is ze gelukt hahaha , had opgezocht dat ze soms veroverde italiaanse camo droegen. Alleen de jas blijft anders uitzien op de foto, heb deze nog wat opgelicht en dan wat grroener gemaakt, is meer grijs, met een vage groene tint erin... maar krijg hem niet goed op foto, nu nog zoeken welk insinge er opde mouw staat, en dan denk ik dat ik aan deze voorlopig niets meer doe

attachment.jpg
 
Op deze foto toont de jas inderdaad iets groener :)
Misschien eens proberen met een andere kleur van achtergrond, zwart of blauw? Wellicht komt het dan beter over op foto?
 
Echt heel mooi schilderwerk werk Kevin op deze foto komt de jas beter over knap gedaan,wat de insigne betreft ga je genoeg info vinden op Google...
 
Dag Kevin,

Flinke start die je maakt met je figuren ! Persoonlijk schilder ik mijn figuren met olieverf en enamel (Humbrol). Dus veel raad inzake je acryl schilderen zul je van mij niet krijgen.

Mijn eerste gedacht over die broek was ook : da's Italiaanse camo, maar Italiaanse camo werkt niet met lijnen, (de bruine tint) maar met vlekken in de drie kleuren. Ongeveer gelijkmatig verdeeld, geen eenvoudige camo.

Kijk hier eens : http://www.artizandesigns.com/painting-guides.php
Let wel : het is een site voor het schilderen van 30 mm figuurtjes, maar de camo's blijven natuurlijk hetzelfde. Ik zie dat hier gewerkt wordt met Vallejo, dus dat is misschien een ferme hulp ? Alle mogelijke Duitse camo's staan vermeld, evenals het Feldgrau en DAK geel. Enkel het Luftwaffe blauw ontbreekt...

Ik heb van deze site, per camo een steekkaart gemaakt. Het voorbeeld afgeprint en in plastiek gelamineerd. Mijn gebruikte kleuren bevestig ik er dan op met een Post-It. Zo heb ik steeds de juiste 'formule' bij de hand.

Succes.

Groeten Rik
 
Mooi schilderwerk Kevin..!

Grtz yves,
 
Zeer mooie site rik en goede tip om de kleuren via steekkaarten bij te houden ...
 
Prachtige schilderwerken ,mooie camo!
 
Dag Kevin,

Flinke start die je maakt met je figuren ! Persoonlijk schilder ik mijn figuren met olieverf en enamel (Humbrol). Dus veel raad inzake je acryl schilderen zul je van mij niet krijgen.

Mijn eerste gedacht over die broek was ook : da's Italiaanse camo, maar Italiaanse camo werkt niet met lijnen, (de bruine tint) maar met vlekken in de drie kleuren. Ongeveer gelijkmatig verdeeld, geen eenvoudige camo.

Kijk hier eens : http://www.artizandesigns.com/painting-guides.php
Let wel : het is een site voor het schilderen van 30 mm figuurtjes, maar de camo's blijven natuurlijk hetzelfde. Ik zie dat hier gewerkt wordt met Vallejo, dus dat is misschien een ferme hulp ? Alle mogelijke Duitse camo's staan vermeld, evenals het Feldgrau en DAK geel. Enkel het Luftwaffe blauw ontbreekt...

Ik heb van deze site, per camo een steekkaart gemaakt. Het voorbeeld afgeprint en in plastiek gelamineerd. Mijn gebruikte kleuren bevestig ik er dan op met een Post-It. Zo heb ik steeds de juiste 'formule' bij de hand.

Succes.

Groeten Rik

Merci iedereen.
Bedankt rik! Had deze site ooit es gezien maar was hem kwijtgeraakt. Dat idee van de steekkaarten is idd niet slecht, ga dit ook doen.

Dan moet ik eens opnieuw zoeken achter de correcte camo.

Alvast bedankt voor de tips
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan