S
Scotty
Guest
een eerste schip
ben al weer bezig van zes uur deze morgen
en heb er goed aan door gedaan
er is een eerste gat klaar om dus de torpedo boot in t zetten
en er is heel wat bij geschilderd en ook aan de afwerking sectie golf breker werd gewerkt
als ook aan de vloed lijn van het strand
en van den andere kant
ter wijl dit droogt ga ik kijken
om een eeste schip dus te moteren op zijn plaats
of toch al de plaats voor zien
waar de messen liggen komt de lijn
zoals ik al zij de lijn
dan met de vrije hand een eerste uittekening
ende tweede met het voorbeeld in de hand
en vervolgens stek ik er een gat in
en dan met de slijpschijf(tje)een as slijpen
de as
en bij werken
tot we dit bekomen hij past er in met zijn achterschip
dan beetje bij beetje bijwerken tot hij past met zijn voorschip
het mid schip mag net niet passen en moet dus ietsje te klein zijn
zodanig dat als je hem er in duwt het schip het water aan midschips een klein beetje naar beneden duwt zo bekom je zonde al te veel moeite het depressie gebied die alle schepen veroorzaken als ze varen
zie s-100 dag
daarna word het schipj langs onder bevestigd met twee staafjes die door het schip worden gestoken
zodanig dat het schip dan op zijn plaats blijft zitten en tevens de depressie veroorzaakt
een maal dat ge daan
werken we de zee verder af
want waar vaart is is ook een boeg golf uitdeined water
en heel wat komotie in het water astern
en dan nog eens het gedane schilder werk van vandaag
ben al weer bezig van zes uur deze morgen
en heb er goed aan door gedaan
er is een eerste gat klaar om dus de torpedo boot in t zetten
en er is heel wat bij geschilderd en ook aan de afwerking sectie golf breker werd gewerkt
als ook aan de vloed lijn van het strand
en van den andere kant
ter wijl dit droogt ga ik kijken
om een eeste schip dus te moteren op zijn plaats
of toch al de plaats voor zien
waar de messen liggen komt de lijn
zoals ik al zij de lijn
dan met de vrije hand een eerste uittekening
ende tweede met het voorbeeld in de hand
en vervolgens stek ik er een gat in
en dan met de slijpschijf(tje)een as slijpen
de as
en bij werken
tot we dit bekomen hij past er in met zijn achterschip
dan beetje bij beetje bijwerken tot hij past met zijn voorschip
het mid schip mag net niet passen en moet dus ietsje te klein zijn
zodanig dat als je hem er in duwt het schip het water aan midschips een klein beetje naar beneden duwt zo bekom je zonde al te veel moeite het depressie gebied die alle schepen veroorzaken als ze varen
zie s-100 dag
daarna word het schipj langs onder bevestigd met twee staafjes die door het schip worden gestoken
zodanig dat het schip dan op zijn plaats blijft zitten en tevens de depressie veroorzaakt
een maal dat ge daan
werken we de zee verder af
want waar vaart is is ook een boeg golf uitdeined water
en heel wat komotie in het water astern
en dan nog eens het gedane schilder werk van vandaag
Laatst bewerkt door een moderator: