Hoofdsponsor

1/35 Cushman scooter [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Indd, soupapen moeten erop 😜😂😉
Mooie werken, blijkbaar weer in gang geschoten....😉
 
Al lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb maar momenteel ziet ie er zo uit:

attachment.jpg

Hij moet nog lichtjes verweerd worden, wash krijgen en uiteindelijk een matte vernis.
Als ik hem afgewerkt krijg dan zal hij waarschijnlijk op de wedstrijdtafel komen op de AC15, je weet maar nooit.....
 
Leuke scooter en goed gedaan! Enige opmerking die ik heb is dat het zwart misschien al te zwart is, maar dat kan schijn zijn. En anders kan een filter van olieverf uitkomst bieden.
 
Leuke scooter en goed gedaan! Enige opmerking die ik heb is dat het zwart misschien al te zwart is, maar dat kan schijn zijn. En anders kan een filter van olieverf uitkomst bieden.

Nog maar pas bijgeschilderd Roy, moet nog aangepast worden.
Bedankt voor de opmerkzaamheid.
 
tof brommerke,decals zeer verzorgd geplaatst dacht ik
 
:) het blijft een leuk en klein model om te zien
 
Wat leuk zo'n kleine kit! En mooi resultaat nadien ! Ga misschien ook wel eens soortgelijk zoeken :) !
Grtz Jacob
 
Ik ga niet wachten tot na de AC15 om jullie deze nieuwe afgewerkte spruit te tonen.
Het was mijn bedoeling om de scooter te plaatsen op een simpele ondergrond, deel van het beton van een vliegveld, maar mijn grootste criticus (mijn madam) vond dat het niet goed was en dus effe de ondergrond vlug-vlug aangepast met iets wat we nog liggen hadden.

De foto's tonen dikwijls wazige vlekken maar blijkbaar wil mijn camera (die werkt zonder PC toestanden) in bepaalde gevallen niet alles scherp nemen. Probleempje dat misschien later kan opgelost worden maar ik ben een "aim-and-shoot" type waar het om fotografie gaat.
Genoeg gezeverd: de eindfoto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Na het zelf bekijken van deze foto's werd de basis ondertussen reeds wat opgekuist en aangepast.
Ook werd een label aangebracht aan de voet vermeldende "Cushman Model 32".

Het is zo dat hij in wedstrijd zal gebracht worden op de AC15 en ik hoop natuurlijk dat ie iets mag wegkapen maar al bij al ben ik er tevreden over en het is en blijft dat wat telt. De Cushman zal dus, wat mij betreft, ook nog op andere beurzen te zien zijn op de clubstand.

Nog even afwachten met afsluiten van dit topic tot na de AC15. Misschien mag er nog een foto bij met een trofee (al denk ik het niet).
 
Misschien toch nog iets meer aandacht besteden aan de ondergrond, vaak het ondergeschoven kindje.

De scooter zelf ziet er een stuk beter uit, erg mooi gemaakt. Eigenlijk verdient die basis een dergelijk mooi gemaakt modelletje niet. Tsja, ik ben Hollander dus zeg wat ik denk he :D
 
Erwin een hele doeltreffende mooie ondergrond isgewoon een blad schuurpapier ik zou aanraden om een 400 te nemen en gewoon middengrijs spuiten het schuurgedeelte ziet er uit als beton en als ge het nog mooi in glijke stukken snijd dan heb je net een betob baan ik heb het al twee maal gedaan ik ben zelfs nog verder gegaan en heb een dal steen uitgerekend op 1/24 en zo dat schuurpapier verknipt in tegeltjes af en toe er stuk van afgedaan en dat daarna mee terug gplakt net een kapotte dal a kan je de naden nog drybrushen met een donkere kleur
grt
Marc
Erwin is maar een voorstel hoor
 
Eerlijk gezegd vind ik de ondergrond niet zo mooi maar het is de scooter die hier telt en die ziet er goed uit.
 
Bedank heren maar zoals reeds geschreven is de basis al een beetje aangepast.
De ondergrond zelf is een stuk vliegveld tarmac van een Verlinden vel maar het gelige werd overspoten met grijs om het meer op beton te laten gelijken. De scheiding tussen de twee betonplaten was aangeduid en geaccentueerd met een zwarte stift maar mijn vrouw vond het maar niets en dus heb ik vlug een alternatief gezocht en gevonden in een restant Bush zelfklevende baan dat redelijk rubberachtig is. Dat werd dan over het hoekje gekleefd en afgesneden (ruw op de foto en nu iets beter bijgewerkt).
Het was helemaal niet de bedoeling om de scooter op een sokkel te plaatsen maar ik ben er redelijk tevreden over en vond dat hij uiteindelijk wel een poging verdiende om in een competitie ingezet te worden.
We zien wel hoe het uitdraait........
 
Met deze laatste foto's ga ik het topic over de Cushman Model 32 scooter afsluiten.
Hij werd ingezet op de AC15 maar mocht niet in de prijzen delen maar niet getreurd want ik heb enorm veel plezier beleefd aan de bouw ervan. Het was een beetje "out of my comfort zone" want ik had nog nooit een motor op dergelijke (grote) schaal gebouwd.
Daags voor de AC heb ik het ondergrondje nog lichtjes aangepast.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo, dit was het, dit topic mag [DONE].
 
prachtig door-droog geschuurd dat ondergrondje,mooi model
 
Het is het bekijken waard, ik heb er toch even van genoten op de AC vorig weekend ;)
 
Prachtig model. Proficiat met de afwerking
 
Inderdaad een mooi model, zoals ik al had opgemerkt. De ondergrond is verbeterd al, om het nog meer te verbeteren zou je heel eenvoudig een heel klein beetje bruine olieverf op je vinger kunnen doen en de steentjes daarmee inwrijven. Vervolgens proberen alle verf er vanaf te wrijven met je duim. De glans gaat er daarmee vanaf en de stenen krijgen een mooie verwering en vervuiling meteen. Het duurt ongeveer een minuut en het is zo ongeveer risicoloos. Bevalt het toch niet, dan kun je alles eenvoudig weghalen met terpentine.

Ik ben hier toevallig achter gekomen, hier kun je zien wat het effect is (paragraaf 106). Zeker de moeite van het proberen waard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan