Hoofdsponsor

1/10 Confronted with "General Winter" [wip]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
een van mijn volgende projecten "life miniatures" 1/10 WW2 German MG 34 Gunner november 1941.

de afwerking van de figuur is buitengewoon, buiten het verwijderen van de gietblokken ben ik geen problemen of pas onnauwkeurigheden tegen gekomen. De kit bestaat uit rijkelijk wat onderdelen en filigraan gegoten resin delen de riem en vasthechting alleen al uit 7 delen de MG 34 uit 14.

Enkele foto's van de dry fit

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er mooi uit Jan maar welke buste van Life miniaturs niet.
 
leuk figuurtje, veel schilderplezier ;)
 
heb al een paar hele mooie versies gezien van deze, en ik denk dat deze niet gaat onderdoen... succes
 
Ben gisteren begonnen aan deze figuur, het verwijderen van sommige blokken resin bleek toch iets tijd intensiever te zijn als eerst gedacht.
Het zal vooral in het begin experimenteren zijn met kleuren en schema's om de juiste setting te krijgen.
Ik heb wel niet voor om Diego Ruina 1 op 1 te kopieren, dit is ook voor mij iets te hoog gegrepen denk ik.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
ik zie geen foto's of zijn er geen ?
 
ik zie de foto's ook en het album staat op openbaar :)
mooi werk. Het gezicht heeft al een mooie uitstraling
 
nu zie ik ze en de moed zakt steeds in mijn schoenen als ik uw mooi werk zie gewoon prachtig
 
Pascal, je bent op korte tijd enorm verbeterd, ik schilder ook maar met verf en penseel.
Ik steek gewoon veel tijd in mijn hobby, als je veel hobby's hebt moet je je tijd spreiden en heb je er maar enkele heb je veel tijd om te oefenen.
En de TV boeit me echt niet.

Grtx Jan
 
ik tufftel een beetje verder, ik denk dat de jas iets te licht is van kleur

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
helm is knap verweerd.
De jas komt mij ook beetje licht over.

ik zie naast zijn rechterarm nog een ovaal gaatje, moet hier nog iets aangebracht worden?
 
ligt een beetje aan de foto's en ja er ontbreken nog een paar onderdelen.

Grtx Jan
 
open mond en ogen van bewondering gewoon knap
 
Schitterend hoe je de MG 34 mooi in kleur bracht Jan !
Netjes aangepakt :)
 
Ter Info
Voor de Helm gebruik ik Dark Seagreen 90% + Highlight Italian Tanker Green beide van AV, er bestaan sets voor deze kleur maar ik koop niet voor elke kleur een nieuw potje.

De witte camouflage is gewoon wit dat ik sterk verdun licht laat aandrogen en dan aanbreng met een brede platte borstel. "Zoals in het echt"
Probeer enkel er geen patroon er in te krijgen "is gedoemd om te mislukken" enkel met de brede zijde van de borstel korte vegen aanbrengen.
Lukt perfekt op een figuur van deze grote.

Voor het roest gebruik ik de gelijknamige verf van AV sterk verdunt en in dunne lagen aangebracht zodat men de Kontrolle behoud.

Voor de MG 34 is de grondverf Negro Metal van AV Air " dit is echter te metaalachtig" dus voeg ik zwart bij.
Als alles droog is brush ik met silver de eerste highlights uit, daarna breng ik nogmaals een dunne wash zwart aan.
De echt afgesleten delen worden dan met silver geaccentueerd.

Voor de kolf heb ik als basis Burnt Umber van AV Air gebruikt, goed laten drogen.
De nerven en slijtage worden dan met een liner aangebracht voor de weergave van deze houtsoort heb ik Dark Sand gebruikt dit sterk verdunt en dan lijntjes trekken van de kolfuiteinde naar het metaal toe "niet omgekeerd" indien het te vlak wordt gewoon enkele streepjes Burnt umber er tussen plaatsen.

Grtx Jan
 
echt prachtig.
ik ben ook aan het proberen om een buste te schilderen, maar geraak niet echt vooruit.
het moeilijkste bij een buste is het aangezicht. en dat merk ik wel.blijven proberen is de boodschap denk ik. :)

grt tiger
 
gewoon fantastisch wat ik hier zie, ik zelf zou nog geen vierde van uw kunnen , kunnen uitvoeren
Geweldig
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan