- Lid geworden
- 9 apr 2011
- Berichten
- 596
Ja hoor, hier nog maar eens een Classic Airframes die nu toch goed samengebouwd is.
Om jullie een bouwproces van 2 jaar te besparen heb ik het hier samengevat .
Momenteel moet de kit nog opgemaakt worden voor het schilderwerk.
Even leentjebuur doen bij google en dan krijg je deze extra info:
Op bovenvermelde link kan je meer lezen over de vele ergernissen die deze kit kan geven.
Zo er zijn:
1° gegraveerde lijnen die vol zitten met flash (ugh)
2° motor die te groot is voor de motorkap (grmbl)
3° ernstige fitproblemen aan vleugelwortel en staartsectie
4° fitproblemen cockpit
...
Vandaar dus dat een Classic airframes, zeker de oudere, nogal eens extra werk vergen.
Het doosje:
overzicht van de onderdelen (instructie):
voorbeeld van de instructies:
de cockpit:
Hier had ik een probleem met de resin: opening van een millimeter. Deze heb ik dan langs buitenaf gevuld met putty en geschilderd. Het is nu "goed gecamoufleerd" .
Dit kan je hier zien:
overzicht van het toestel: ik heb heel het toestel gescribed: de oorspronkelijke lijnen zijn nl. te ondiep.
de resin motor: hier nog detail aanbrengen en dan is hij klaar:
De resin onderdelen zijn zeer goed gemaakt, let op de fijne koelribben!!!.
Deze motor is nu sterk bijgeschuurd om hem te laten passen in de kap. Dit is gelukt en met minimaal verlies aan zichtbaar detail.
Goede fit hè: de staartsectie:
Hier is aardig putty aan te pas gekomen om de (te smalle staart) goed te doen aansluiten op de romp.
En dan het onderstel... Ook hier een duidelijk zicht op het graveerwerk.
Daar heb ik nu sporadisch aan gewerkt de afgelopen 2 jaar
Om jullie een bouwproces van 2 jaar te besparen heb ik het hier samengevat .
Momenteel moet de kit nog opgemaakt worden voor het schilderwerk.
Even leentjebuur doen bij google en dan krijg je deze extra info:
Mitsubishi's A5M "Claude" was a significant development for Japanese naval aviation being their first low wing monoplane fighter. The A5M-K was the two seat trainer version of this aircraft which was designed by the same team who later brought us the famed "Zero". Although esoteric looking, the two seat Claude was produced in a somewhat significant number (about 150 built). One probably does have to be a lover of Japanese training aircraft in order to fully appreciate this airplane but the training paint schemes are quite colorful. (bron: http://www.internetmodeler.com/2000/may/aviation/lh_claude.htm).
Op bovenvermelde link kan je meer lezen over de vele ergernissen die deze kit kan geven.
Zo er zijn:
1° gegraveerde lijnen die vol zitten met flash (ugh)
2° motor die te groot is voor de motorkap (grmbl)
3° ernstige fitproblemen aan vleugelwortel en staartsectie
4° fitproblemen cockpit
...
Vandaar dus dat een Classic airframes, zeker de oudere, nogal eens extra werk vergen.
Het doosje:
overzicht van de onderdelen (instructie):
voorbeeld van de instructies:
de cockpit:
Hier had ik een probleem met de resin: opening van een millimeter. Deze heb ik dan langs buitenaf gevuld met putty en geschilderd. Het is nu "goed gecamoufleerd" .
Dit kan je hier zien:
overzicht van het toestel: ik heb heel het toestel gescribed: de oorspronkelijke lijnen zijn nl. te ondiep.
de resin motor: hier nog detail aanbrengen en dan is hij klaar:
De resin onderdelen zijn zeer goed gemaakt, let op de fijne koelribben!!!.
Deze motor is nu sterk bijgeschuurd om hem te laten passen in de kap. Dit is gelukt en met minimaal verlies aan zichtbaar detail.
Goede fit hè: de staartsectie:
Hier is aardig putty aan te pas gekomen om de (te smalle staart) goed te doen aansluiten op de romp.
En dan het onderstel... Ook hier een duidelijk zicht op het graveerwerk.
Daar heb ik nu sporadisch aan gewerkt de afgelopen 2 jaar