Hoofdsponsor

1/24 Citroën 2pk

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

soetkin

Well-known member
Registered
Lid geworden
30 aug 2012
Berichten
1.198
gisteren begonnen aan mijn 2pk om te leren werken met mijn airbrush.
attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
na een dag werken kan ik nu voor de eerste maal mijn nieuw speeltje uittesten .
 
Laatst bewerkt:
Succes met de bouw van de citroen en het spuiten met de airbrush.
 
ja dat is mijn tweede auto dat ik nu ga maken van de eerst heb ik geen topic gemaakt was niet te aanzien .
maar nu weet ik wat ik zo alle maal fout heb gedaan .
en zal nu bubbel zo veel mijn best doen .
gr soetkin
 
Niks van aantrekken man, we maken allemaal fouten en uit onze fouten moeten we leren... elke modelbouwer heeft het geleerd met vallen en opstaan... enfin, veel succes met deze hier en als je ergens aan twijfelt, vraag maar op, er zijn er hier genoeg om je te helpen!
 
Succes met je bouw man.
Ben benieuwd naar het resultaat.
De 2PK was mijn eerste wagen en heb nog steeds spijt dat hij weg is.
 
Als je mijn eerste model vergelijkt met het laatste dat ik heb afgewerkt, dan vraag je je af of dit van 2 verschillende bouwers komt.
Idd, iedereen leert het met vallen en opstaan.
Succes!
 
Is bij ook vallen en op staan, maar de volhouder wint.
 
bedankt alle maal met jullie mede leven we doen ons best en vragen zal ik zeker hebben .
gr soetkin
 
ja dat is mijn tweede auto dat ik nu ga maken van de eerst heb ik geen topic gemaakt was niet te aanzien .
maar nu weet ik wat ik zo alle maal fout heb gedaan .
en zal nu bubbel zo veel mijn best doen .
gr soetkin

Heel belangrijk is goed luisteren naar je mede-forumleden en vooral ook veel lezen/leren van anderen.
Nog belangrijker is geduld......., heel veel geduld!!
Een model afwerken binnen een week trekt meestal nergens op, daar wordt je achteraf zelf ook niet vrolijk van.
Want met haast worden veelal de grootste fouten gemaakt en dat is nergens voor nodig.
Dus neem de tijd, bekijk al je werkzaamheden rustig en luister naar de adviezen van de anderen!!
I.i.g. veel succes met deze leuke 2cv, maak er iets moois van. :)
 
geduld wat een mooi woord ik zou het moeten zegen tegen mijn baas dan lig ik met mijn KL.... buiten .
lezen dat doe ik veel op het form maar ik heb nog niets terug gevonden met welke lijm de ruitjes worden geplaatst met de gewone lijm maar je bij het minste foutje zo veel vuil bestaat er een lijm voor deze ruitjes te lijmen ??.
gr soetkin
 
Was ook mijn eerste auto ( hééél lang geleden)
Veel plezier met de verdere bouw van deze klassieker.

Fred
 
Ik heb hier op het forum eens ergens gelezen dat er voor het kleven van de ruiten. Soms verdunde houtlijm gebruikt word.
Ik weet ook dat REVELL vroeger speciale lijm had om doorzichtige stukken te lijmen.
 
geduld wat een mooi woord ik zou het moeten zegen tegen mijn baas dan lig ik met mijn KL.... buiten .
lezen dat doe ik veel op het form maar ik heb nog niets terug gevonden met welke lijm de ruitjes worden geplaatst met de gewone lijm maar je bij het minste foutje zo veel vuil bestaat er een lijm voor deze ruitjes te lijmen ??.
gr soetkin

Moet je maar eens bij het forumgedeelte kijken van Technieken en Support.
Daar kun je diverse ideëen en truukjes opdoen die je nodig hebt bij het bouwen van je modellen.

Je ruitjes kan je het beste lijmen met Micro Kristal Klear.

attachment.jpg

Dit droogt helder op, tast je raampjes niet aan en overtollig lijm kan je later gemakkelijk verwijderen.
Dit is bij diverse hobbyzaken te verkrijgen.
Je kan eventueel ook gewoon houtlijm gebruiken, is bijna hetzelfde
 
Ok, als het een volledig vlak is met een drupje glanzende vernis.
Een ander alternatief is witte houtlijm, deze droogt transparant op.
 
alvast bedankt voor de snelle reactie zal nog eens eens rond neuzen in Technieken en Support
gr dirk d
 
ha bijna zaterdag dan zal ik mijn nieuwe airbrush uit proberen
 
met 3 maand vertraging ben ik toch in gang geschoten wel een paar foto's vergeten te nemen tussen door
attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg

al bij al toch nog redelijk geslaagd met het spuiten .
deze avond zal ik het dat zwart spuiten .

gr dirk d
 
Laatst bewerkt:
deze middag nog een beetje verder gedaanattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
gr dirk d
 
Leuk 2pkaatje.
Aparte kleur maar wel mooi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan