Hoofdsponsor

Anders / onbekend Chiricahua Territory 1/16 landscape [wip]

ze zouden allemaal 120 mm zijn , zou dat niet zo zijn dan vliegt hij eruit gaat volledig 120 mm worden ...
 
Mooie voorstelling van een bijzonder onderwerp voor een diorama !
Hoe groot gaat dit diorama wel niet worden Karel?

Fred
 
ik ga starten met 600 x 400 mm en 3 cm dikte ... styrodur kan je makkelijk verlengen
 
Hola, ik deze over het hoofd gezien. shame on me. Dit ga ik van dichtbij volgen, ben zelf in apache territorium geweest. En als western liefhebber.....

Grtz Bart.
 
Hola, ik deze over het hoofd gezien. shame on me. Dit ga ik van dichtbij volgen, ben zelf in apache territorium geweest. En als western liefhebber.....

Grtz Bart.

leuk vertel er is wat meer over ... lijkt me erg interesant ... hoop dat ooit ook nog te doen

heb er altijd voorliefde voor gehad, waren woeste krijgers die in een dor landschap overleefden waar andere ondergingen als je weet dat geronimo voor z'n overgave met 40 tal krijgers overbleef en 480.000 hectare deed sidderen bij het horen van zn naam ... waren eigenlijk beetje zoals de japanse ninja, verstoten door alles maar toch tot hun dood gelovend in hun zaak ... hun vaderland verdedigen ... ik ga nu niet alles ophemelen er is veel miserie geweest ook bij blanke farmers ... doch de meesten wareb gewaarschuwd en lapten het aan hun laars ... vergetend dat bij de apaches oorlogvoeren in hun bloed zat ... een paar van hun grote leiders nana, mangas colorades, naiche, vittorio, geronimo en zeker niet te vergeten Cochise die probeerde zn volk te beschermen tegen de ondergang door vrede te sluiten en nog vele andere ... gehaat door de blanke maar gerespecteerd door de andere indianenstammen ;)
 
Laatst bewerkt:
Amai zo groot en zo veel, boeiend !!! doe zo verder !!!
 
is een boeiende materie ook, een geharde krijgerskaste uniek onder de roodhuiden ... een dor landschap waar alles in kan ... heb al 5 van de zeven apaches binnen

als je ergens ene teveel liggen hebt ... geef seintje maar alleen 120mm ... mag ook andere indiaan zijn maak er wel apache van
 
ben stillekesaan de apachen aan samenkleven, is secuur werkje hier paar foto's

Naiche - apache op het paard

19ub.jpg
mdm4.jpg
vog4.jpg
i5wm.jpg
zsza.jpg
w08i.jpg
de details van deze apache zijn subliem, wat een echtheid ... elk relief vorm gegeven ... moet nog hier en daar voorzichtig wat opgevuld worden
 
de apaches te voet

victorio één van hun warchiefs

5ph2.jpg
4bwi.jpg
aias.jpg

de whitemountain apache

td59.jpg
a1mr.jpg
mq44.jpg
hmj0.jpg

de mescalero apache

ozxu.jpg
1cbx.jpg

de chiricahua krijgers

bwq6.jpg
36op.jpg
wbiz.jpg
smm5.jpg
l0h4.jpg

deze chiricahua's waren reeds jaren beschilderd ga ze nog wat bijwerken , hier en daar wat nieuwe armen etc ...

heb nog wat kits liggen maar daar later meer, de merken lost bataljon, verlinden, pili pili, amati etc ...
 
waw, mooie figuren zeg, ben benieuwd naar het vervolg.
 
Prachtige figuren, niet zo vaak te zien..
Kleine opmerking over die op het paard, er klopt iets niet aan de combinatie van het figuur met het paard.
Het paard staat op drie benen, wat aangeeft dat het ofwel stilstaat, ofwel traag stapt. Maar de lendendoek aan de achterkant van het figuur is aan het wapperen van de wind, alsop hij op een paard zit dat aan het galopperen is...
Als hij stilstaat, dan zou die lendendoek meer op het paard liggen (zelfs als er wind zou staan)...
Maar dat lijkt mij makkelijk op te lossen door het zelf te maken met putty??
Ook één van de Chiricahua strijders heeft twee verschillende mouwen, maar daar ben je nog mee bezig meen ik op te maken aan je tekst ;)
 
Dat zien er inderdaad mooie figuren uit Karel.
Deze ga ik met de nodige aandacht volgen.

Mark
 
Dat zijn mooie figuren,en zeer veel detail... ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
goed opgemerkt ja de ruiter is in beweging en daar deze apachen nogal in bergachtige oorden hun kampen opsloegen is het niet zo raar dat de lendendoek wappert ... ga dat is bekijken vind het ook raar zicht
de white mountainapache mankeert zelfs zijn achterste lendendoek is een pili pile ben dat niet gewoon dat in hun kits onderdelen mankeren

de mescalero komt op de foto's nogal aapachtig over, in het echt valt hij best mee is verlinden net zoals de chiricahua warriors

spijtig nog geen vrouwen vastgekregen, pili pili heeft ereen maar dat zie je van mijlenver dat het geen apachevrouw is ... search continues
 
heb er op ebay nog tweetal gespot zijn hele zeldzame en kosten niks meer dan de andere ga ze is volgen

q72g.jpg

kan met beetje scratchwerk heel goed doorgaan voor apache ...
 
Laatst bewerkt:
Hola, ik deze over het hoofd gezien. shame on me. Dit ga ik van dichtbij volgen, ben zelf in apache territorium geweest. En als western liefhebber.....

Grtz Bart.

tja ik was van jongs af aan fan van de apachen, toen ik hun geschiedenis wat bestudeerde al helemaal verloren ... strijdend voor hun familiegronden waren ze onder de indianen hele geharde krijgers die dagenlang in de woestijn de amerikaanse cavalerie tergden totdat ze het opgaven, steeds outnumbered maar toch meestal aan de winnende hand in hun schermutselingen gingen bijna nooit gevecht aan dat ze niet konden winnen
was denk ik een gevreesde vijand van de US Cavalerie had geronimo zich niet overgegeven hadden ze hem nooit kunnen vinden , das pas straf ... illusie en disillusie net als de japanse ninja waren de apachen er meesters in anderen om de tuin te lijden
heb je foto's van je reis door apachenterritorium?
 
nog iets op de kop kunnen tikken op 2e hands

X9ZJAU.jpg
G5O7QO.jpg
8ovGYY.jpg
t2UdLx.jpg
 
en dan tijdje geleden kwam ik dit tegen op rommelmarkt

esZ4HA.jpg
Ci8Fpy.jpg
DzoKtg.jpg
xMV586.jpg
gYbSbI.jpg
CVpsSI.jpg
8AHyHX.jpg
XRzWod.jpg
EXpOFV.jpg
 
spijtig genoeg is de stagecoach ietsje te groot , schaal 1/10

neca produceert figuren op 7" of 18 cm die passen wel in dit plaatje , tonto de apache uit the lone ranger is een hele mooie aanvulling en gemakkelijk aan te passen om een iets andere versie te creeren om nog paar andere apaches te ontwerpen , is een soort action figuur

hJU9dw.jpg
QV6Hq1.jpg
wkTY7Z.jpg
FyWFeZ.jpg
 
leuk :)

ook mooie rommelmarktvondst ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan