Hoofdsponsor

1/24 Chevrolet Chevelle '69 (AMT) [done]

Schaal 1/24 - 1/25
mooi hoor. hier ook eventjes iets. het interieur, ben ik niet echt fan van. kvind het net iets te blinkend voor een interieur te zijn.
ik bedoel vooral dat groen ? of kijk ik nu zo mis ?
 
Idd iets te uitbundig geweest met de lak v/h interieur. Op foto komt het idd groener over dan gedacht.
Roy, laat maar komen. Altijd bereid om iets bij te leren.
 
over de kleur sorry daar kan ik niet meepraten de rest vind ik wel mooi , knap , niet te gemaakt mooie build
Marc
 
ziet er mooi uit.
Enkel het interieur vind ik niet zo mooi, maar dat is persoonlijke smaak uiteraard.
En ik weet niet of het gezichtsbedrog is, maar ik heb de indruk dat de groene lijnen op de achterbank niet echt strak zijn
 
- Het lijkt wel dat de carrosserie iets te ver naar voren op het chassis geplaatst is. Zie op de eerste foto bij de wielkuip in de motorruimte de brede kier waar licht door komt. Ook de wielen lijken niet helemaal gecentreerd in de wielkuipen.

- Als ik het goed zie, heb je de 'chromen' onderdeeltjes niet ontchroomd. Misschien iets voor de volgende keer, om met Alclad of dergelijke producten te gaan werken, voor een realistischer chroomeffect.

- Hoewel de foto niet heel duidelijk is, lijkt het erop dat je het interieur niet hebt afgeplakt tijdens het schilderen van de stoelen etc. Goed afplakken is het recept voor een realistische afwerking.

- Deze is persoonlijk: ik vind metallic lak op een modelauto niet passen, omdat het niet schaalgetrouw is. De metallic lakdeeltjes in autolak zijn al ultraklein, dat is op schaal bijna niet na te bootsen. Ik weet hier geen goede oplossing voor, maar zou zelf geen metallic lak gebruiken. Dat gezegd hebbende, kun je toch niet alles op schaal nabootsen, 'dus hoe dan', zal men zich afvragen. Daar heb ik dus geen goed antwoord op, behalve dat ik zelf in elk geval geen modellen zal maken waarbij metallic lak gebruikt zou moeten worden, behalve als er metallic lak op schaal bestaat.

- Het chromen sierwerk aan de buitenkant van de auto, voor zover je dat hebt geschilderd, had ook kunnen profiteren van een zorgvuldige afplakbeurt (zie bijv. laatste foto).

- Twee punten in één: de cabriokap zit volgens mij niet goed aangesloten op de carrosserie én op het interieur. Dit is een kwestie van goed dryfitten en bijwerken net zolang totdat het past.



Om af te sluiten met wat positieve punten: de motorkap sluit prachtig aan, is zeker niet bij elke bouw het geval; de lijnen van de body zijn mooi en sluiten op elkaar aan, hetgeen het beeld van de auto ten goede komt.
 
Roy alvast bedankt voor de tips.
In toekomst er toch wat beter opletten op dryfitten, aftapen, ...
Verf is van Zero-Paints, gebruik ik eigenlijk op al mijn modellen.
Wat is de juiste werkwijze om chrome van Alclad te gebruiken. Heb deze reeds staan maar nog niet gebruikt. Kan deze zo gebruikt worden of heeft hij donkere grondlaag nodig?
 
Voor chroom heb je idealiter een zo strak mogelijke primerlaag nodig (na het spuiten schuren, dus primer op acrylbasis is geen optie), daarboven een laag glossy black. Dit vormt een onderdeel van de chromen look.

Als je glossy black laag volledig glad is (zo niet, dan schuren en eventueel opnieuw beginnen), dan kun je een héél dun laagje chroom opbrengen, heel vluchtig als een soort mistcoat. Je ziet dan nog niet echt goed dat je er zojuist chroom overheen hebt gespoten, alleen als je het vergelijkt met een stukje puur zwart. Als het eerste laagje chroom droog is, na een paar minuten al, dan kun je een tweede dun laagje opbrengen. Zo nodig nog een derde (maar dat hoeft vaak niet). Niet te ver gaan, want dan wordt het wat mat.
 
als volslagen leek kan ik niet beoordelen naar werk maar voor te beginnen was dit een mooie uitdaging met al een goed resultaat.
auto's zijn moeilijk onderwerp om te maken in modelbouw alleen het spuitwerk al is een killer als je dit moet leren maar met coachke in de buurt gaat dit zeker lukken.
grt Pascal
 
Ik vindt het een heel mooi model geworden.

Groet Aris
 
Het gebruiken van Alclad vraagt puur tijd. niets overhaasten bij dit, dat is mijn ervaring.
En zoals Roy zegt echt een pure mistcoat. Daar gaan velen in de fout dat ze er teveel van spuiten en op de duur krijg je eerder het aluminium look.
Ik zelf gebruik van die plastieken lepelkes voor in de koffie ofzo. En ik neem er altijd eentje bij die ik in gloss black heb gespoten om hem idd naast de chrome tehouden. dan ga je idd het beste zien hoe de chrome werkelijk is.


Tenslotte over de metallic verf. zero paints is een uitstekende keuze, ik gebruik nieks anders meer.
Maar Steve van zero vertelde mij dat hij op basis van de verf fabrikanten 1/1 zijn matches zo best mogelijk doet. Maar de grote van metallic meten is bijna onmogelijk dus alles gebeurd op oog ivm met de metallic schilfers.
wat je wel kan doen om de metallic minder te maken is meer fijnere coats leggen dan een paar natte.
hoe natter je spuit des te meer metallic deeltjes je gaat creëren.
Om dat probleem zijn er ook kleuren bij zero waarvan je 2 potjes krijgt. de basis kleur en dan een potje metallic.
Helaas zijn niet alle metallic kleuren zo bij zero.
 
Hoi Pascal ge weet als ge iets moet vragen doe het gewoon per e-mail of langs hier maat niet uit als ge het langs hier doet is het wel ingewikkelder als er dan foto's bij moeten heb je da hele gedoe he , maar het maakt niks uit
Marc
 
al bij al leuke kar geworden en de minpuntjes komen wel goed,aldoende leert men en een afgewerkt model geeft
toch weer wat motivatie voor een volgende he.veel succes met de volgende.

groetjes,

Yannick
 
Echt wel een mooie ride geworden... Een paar minpuntjes, zoals eerder aangegeven, maar ik ben er zeker van dat dit goed komt bij een volgende build... al doende leert men...

Groetjes,
Kurt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan