Hoofdsponsor

1/25 Chevrolet Bel Air 1957

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
definitief uit de doos
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )
Het chroomeffect behoud je hoe dan ook als je Alclad Aqua Gloss gebruikt.

Overigens kwam ik er vandaag achter dat Alclad van naam is veranderd (HR Hobbies) maar dat terzijde.

Gaat lekker snel deze.
 
Met mijn vernis, Tamiya, geen last en anders even proberen op een test stukje maar denk niet dat het problemen geeft.
 
Ik heb al op youtube gezien dat men 2k vernis over BMF zet zonder problemen. Het is vooral opletten met chrome 'verf' te vernissen me dunkt.
 
Bedankt Michel ik werk zelf niet met 2k vernis dus kon daar niets zinnigs over zeggen.
 
dank u ik moest iets hebben om deze week te vullen de rst van de lopende zaken liggen nog op stukken te wachten
 
Mooi werk al in ieder geval.
 
Dit gaat snel,maar wel een mooi resultaat.
Marc S.
 
Hoi beste vrienden nu de Camper af is kan ik me weer concentreren op de Chevy voor mijn kleindochter
Maar ik heb goed nieuws en slecht nieuws
Om maar meteen met het slechte te beginnen de witte kleur begon vlekken te krijgen ook de groene kleur was na goed bekijken ook niet van de beste kwaliteit , dus had ik besloten om onze kleine vriend zijn badje met remvloeistof klaar te zetten , waar hij een paar uurtjes in verbleef om volledig proper van alle verf weer te voorschijn kwam , na het afspoelen en het drogen even lichtjes opgeschuurd met een versleten schuurpapiertje heb ik hem terug in een nieuw jasje gezet dit keer met nieuw gekochte Tamiya verfjes kwam de Chevy er terug als nieuw uit
Na de gerespecteerde droogtijd heb ik de linker zijde afgeplakt om de zij sierlijsten in de Alclad Chroom verf te spuiten wat zeer goed lukte buiten een soort verzakking in de grote gedeelte van de sierlijst, maar liet het zo een zorg voor later




omdat het zo goed ging ben ik dan verder gegaan met alle chroom af te plakken




alles in de zwarte lak gezet , daar ik op dat moment geen blinkende verf voorhanden had gewoon dan maar in teerzwart gespoten en met een laagje blinkende clear ( vernis ) was dat probleem ook opgelost





na de Alclad chroom laagjes was ik positief tevreden





omdat ik zo tevreden was ben ik terug aan de linkerzijde begonnen , alle verf er terug af gedaan en helemaal opnieuw begonnen en nu was het ok








nu was ik uiterst tevreden , vervolgens heb ik alle chroom delen ontchroomd door deze in onstopper vanuit de Aldi te leggen , je ziet werkelijk in minuten de chroom verdwijnen en kwam in een nieuw obstakel tegen er waren gietnaden die alles lelijk maakte , nu had ik dan toch de mogelijkheid om de naden weg te schuren, alles opnieuw in de zwarte verf gezet , vernis gespoten en de Alclad chroom gespoten






Zo maatekes dat was het voor nu
 
Dat zijn lange teksten van jouw hand Marc. Goed dat je opnieuw kon beginnen en dan beter (en met terloopse verwijdering van een gietnaad hier en daar).
 
Hier ben ik weer , ik ga jullie nu iets tonen waar menig bouwer niet over te spreken is maar toch aardig gelukt is
Wat heb ik gedaan ? Wel om de verchroomde delen te sparen tegen verkleuring heb ik de hele auto in de Alclad Aqua gespoten meerdere mistlagen omdat dat product zo dun is als water en zeer snel aflopers krijgt maar het resultaat was rechtuit verbluffend , blinken als gepolijst en zeer weinig sinaasappelhuid of beter gezet zeer gering








met flits




laatste maar niet zuivere foto



ben er zeer tevreden over en ik hoef geen schrik te hebben dat de verf opgooit met clear lak

Nu kan met gerust gevoel hem afmaken
grt
Marc
 
Ron daar heb je een punt wel een laagje vernis kan er nog over denk ik wel , maar gaat het mooie chroom effect dan niet verloren ?
Dank u
Amaai dat gaat ook niet van een leien dakje. Niet opjagen, het komt nog wel goed. Willy.
 
Lekker bezig zo (y) Even over de vernis over het chroom van Aclad, je zeg tegen verkleuring maar dat klopt niet helemaal, ik heb hier een H-D staan met velgen en voorvork in de Aclad gespoten en zonder vernis want dat was er toentertijd niet en het chroom glimt nog net zo alsof het gisteren is gespoten. Maar een vernislaag bied wel een goede bescherming in ieder geval dus niet overbodig.
 
Mooi auto met de juiste kleuren.
Vind het een knappe auto.
 
Mooie slee, ik heb die wagens met die vinnen altijd prachtig gevonden.
 
Ben geen fan van die aqua gloss , maar op je foto’s ziet het er best ok uit Marc.
veel succes met het vervolg

Greetzzzz Modest.
 
dank u vrienden voor jullie positieve reacties
Wel Anthony ik ook niet maar deze keer durfde ik geen echte clear gebruiken en het is mooi gelukt al moet ik het zelf zeggen
Marc
 
Dames en heren de Chevy is af geraakt weliswaar via een enorme omweg maar het is me dan toch gelukt
100% is hij niet dat weet ik wel , het is een kitje van AMT die al jaren niet meer bestaat
De chroom delen waren om te wenen veel gietfouten in , passen deed deze redelijk goed
Hij is mooi van ver , ik heb geprobeerd er het beste van te maken
Hier enkele beelden













Zo beste collega bouwers dat is het dan , nu een mooie doos vinden om hem in te pakken en hij kan onder de Kerstboom
p.s. op enkele foto's zijn witte vlekjes te zien moet stofjes of iets dergelijks zijn want zo zie je er niks aan
grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan