Hoofdsponsor

1/35 Chevrolet 30cwt LRDG

ERVARING
Beginner
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Afgewerkt
COMMENTAREN
Go for it, but be gentle... :-)
Weer een tijdje geleden dat ik nog iets heb kunnen doen maar de Chevrolet steekt in zijn kleur. De vernis zit erop en straks kan ik de decals erop plaatsen. De standaard slaapzakken vond ik echt niet mooi en ik heb mijn eigen versie gemaakt. Deze kunnen nog beter maar voor de eerste keer echt (Milliput) te modelleren ben ik best tevreden. Ook voor het Boys anti-tank geweer heb ik simpele beugels toegevoegd.
Voorlopig ziet het er zo uit...

Chevy_017.jpg
 

Bijlagen

  • Chevy_018.jpg
    Chevy_018.jpg
    290,9 KB · Weergaven: 13
  • Chevy_019.jpg
    Chevy_019.jpg
    342,4 KB · Weergaven: 13
  • Chevy_020.jpg
    Chevy_020.jpg
    283,9 KB · Weergaven: 12
De slaapzakken zijn mooi gelukt en dat voor de eerste keer.
Mooi voertuig .
Ga je hem nog verweren met woestijn zand of dergelijke vermits hij in dienst is ?
 
Jawadde,

Dat is een ferm voertuig geworden.
Slaapzakken zien er realistisch goed uit hoor.

Grtz.

Luc :cool:
 
De slaapzakken zijn mooi gelukt en dat voor de eerste keer.
Mooi voertuig .
Ga je hem nog verweren met woestijn zand of dergelijke vermits hij in dienst is ?

Bedankt Pascal. Ik ga voor het eerst eens werken met olieverf om strepen te maken en er moet ook nog een pinwash op komen. De Abteilung-502 verf werd besteld en zal begin volgende week binnenkomen. Omdat dit model deel zal uitmaken van (eveneens miin allereerste) diorama zal ik de echte verwering met pigmenten pas doen al het voertuig in het diorama wordt ingepast.
 
Tip: houd de schroefdraad van de tubes uiterst schoon, als daar verf op komt werkt dat als lijm en komt je dop vast te zitten.
 
Ziezo, De matte lak zit erop en de bagage werd ook geplaatst. Bij deze verklaar ik dit model afgewerkt. Als het model in het diorama geplaatst zal worden zal er nog wat extra afwerking gebeuren (stof, etc...)
 

Bijlagen

  • finished1.jpg
    finished1.jpg
    376,7 KB · Weergaven: 16
  • finished2.jpg
    finished2.jpg
    314,6 KB · Weergaven: 15
  • finished3.jpg
    finished3.jpg
    429,3 KB · Weergaven: 17
  • finished4.jpg
    finished4.jpg
    313,1 KB · Weergaven: 16
werkt dat als lijm en komt je dop vast te zitten.
klopt, oplossing is gewoon onder warm water houden. daarna kan je de dop voorzichtig eraf draaien.

Je voertuig vind ik zeer goed, je figuur :unsuree: het uniform oke, de ogen :cry:. Het breekt je werk totaal af en springt ook jammer genoeg direct in het oog. Een tip van mij, gebruik nooit zwart en voor deze figuren 1/35 is een klein bruin streepje genoeg. Het schilderen van een oog is moeilijk en vraagt veel ervaring, zelfs bij grotere figuren.
 
Je voertuig vind ik zeer goed, je figuur :unsuree: het uniform oke, de ogen :cry:. Het breekt je werk totaal af en springt ook jammer genoeg direct in het oog. Een tip van mij, gebruik nooit zwart en voor deze figuren 1/35 is een klein bruin streepje genoeg. Het schilderen van een oog is moeilijk en vraagt veel ervaring, zelfs bij grotere figuren.

Volledig mee akkoord. Ik heb dan ook de figuur niet gelijmd aan het voertuig en in het diorama zal dit figuurtje niet opgenomen worden. Het was mijn allereerste figuurtje ooit en zag het als een oefening. Ik ben tot dezelfde conclusie gekomen. Ik heb nog een paar figuurtjes liggen waarop ik ga oefenen alvorens mij te wagen aan de echte diorama figuren. Bedankt voor de positieve en correcte feedback!
 
Ik zie dat je het bordje PASS hebt gebruikt. Dat bordje of decal is terug te vinden in veel kits van Britse voertuigen.
Die PASS werd enkel gebruikt als het voertuig in panne stond en was een indicatie voor de achteropkomende voertuigen om het betrokken voertuig voorbij te rijden. Het wil zoveel zeggen als "Please pass me, don't wait, I have trouble".
PASS heeft dus niets te maken met enige legereenheid of unit code maar het werd wel aangebracht boven op één der markeringen indien nodig.

Het gebruik van dat bord werd trouwens afgeschaft na 1942.
Misschien kan/wil je dat nog veranderen.
 
Ik zie dat je het bordje PASS hebt gebruikt. Dat bordje of decal is terug te vinden in veel kits van Britse voertuigen.
Die PASS werd enkel gebruikt als het voertuig in panne stond en was een indicatie voor de achteropkomende voertuigen om het betrokken voertuig voorbij te rijden. Het wil zoveel zeggen als "Please pass me, don't wait, I have trouble".
PASS heeft dus niets te maken met enige legereenheid of unit code maar het werd wel aangebracht boven op één der markeringen indien nodig.

Het gebruik van dat bord werd trouwens afgeschaft na 1942.
Misschien kan/wil je dat nog veranderen.
Dat wist ik dus niet... Weer iets bijgeleerd... Dat zal ik dus proberen aan te passen...
 
Knap werk en ook ik heb wat bij geleerd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan