Hoofdsponsor

1/35 Chevrolet 30cwt LRDG

ERVARING
Beginner
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Afgewerkt
COMMENTAREN
Go for it, but be gentle... :-)

Bitweiser

Well-known member
Registered
Lid geworden
9 aug 2023
Berichten
94
Locatie
Tongeren
Na een drukke professionele periode is het weer tijd voor een nieuwe bouw. Het toeval wil dat ik naar een recente (en aan te raden) serie over de oprichting van de SAS tijdens de oorlog aan het kijken was (voor de geïnteresseerden: SAS Rogue Heroes) toen ik op de befaamde antiekmarkt van mijn thuisstad een verkoper vond die wat oud speelgoed aan het verhandelen was. Tussen de veelal rommel sprong mij deze doos in het oog. Totaal vergeelde karton en dito instructieblad maar de bouwelementen zaten nog in de verzegelde zak en bleken helemaal compleet te zijn. Hij vroeg 25 euro maar na een beetje "gepingel" ging deze kit mee naar huis voor 15 euro. Ik denk een koopje en dus wordt dit de volgende bouw en misschien probeer ik wel ook eens duo bouw met een jeep die @Erwin blijkbaar ook aan het bouwen is.
Op amazon bestelde ik dan ook maar een boekje over de Long Range Desert Group en hun voertuigen et voilà...

20231218_165151.jpg
 
Leuk, nog iemand die naar de serie gekeken heeft.
Heb die bouwdoos hier ook nog liggen in de catacomben, misschien geen slecht idee om deze eindelijk van onder het stof te halen. Zou een mooie aanvulling zijn bij mijn jeeps.
 
IK ben ook een LRDG Jeep aan het bouwen altijd een leuk onderwerp en deze Chevrolet iets groter als een Jeep is ook een leuk onderwerk.
 
Ga deze graag mee volgen.
Heb de serie ook gezien.
 
Met zo'n oude kit is er heel wat bij te werken al sta ik versteld hoe goed nog alles past. Alles is afgeplakt en staat klaar om een laag primer te krijgen. Met het weekje verlof dat er zit aan te komen kan ik dan monteren en de basis laag toevoegen.

Vraagje: Deze kit heeft echte rubberen banden. Laat ik deze of voorzie ik ze toch van een zwart laagje verf (Tamiya XF-69) en moet ik deze dan ook eerst van een primer voorzien?
foto_01.jpg


foto_02.jpg
 

die combinatie heb ik zo een 50 jaar geleden ook eens gebouwd, weliswaar 1/72 en met veel minder detail dan deze natuurlijk.
ga zeker regelmatig eens komen kijken. Veel bouw plezier.
 
De banden kun je een beetje opschieten met fijne korrel, voor realisme.

In plaats van de banden, zou ik de plastic velgen (ook aan de binnenzijde) voorzien van een laag verf, omdat oude ‘rubber’ (vinyl?) bandjes wel eens heel raar willen reageren op plastic. Ze smelten dan het plastic. Sommige doen het wel, andere niet.
 
Sta me toe om te beginnen met iedereen op dit forum te voorzien van mijn beste wensen voor het nieuwe jaar.
Vandaag waren we vroeg uit de veren en ondanks het nieuwe jaar maken we dus wat tijd voor modelbouw en het primen van het model. Ik koos voor een bruine primer die ik later via chipping (chipping fluid of haarlak) terug naar de oppervlakte zal halen voor de roesteffecten.
 

Bijlagen

  • foto_03.jpg
    foto_03.jpg
    80,7 KB · Weergaven: 0
  • foto_04.jpg
    foto_04.jpg
    48,6 KB · Weergaven: 0
  • foto_05.jpg
    foto_05.jpg
    55,5 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Het interieur werd ook al aangepakt. Er is wat gele overspray maar dat is niet erg gezien het hele voertuig deze kleur zal krijgen. Het kompas werd ook aangepast naar een "Bagnold" zonnekompas. De zetel zal ook nog een beige kleur krijgen. Dit is gewoon zwarte primer.

foto_06.jpg

Alles lijkt goed te passen. Nu moet het radioluik nog geplaatst worden en daarna kan de radiokast en de materiaalkast in het bed geïnstalleerd worden. Ook de banden moet ik op aangeven van @Roy vd M. nog wat opschuren. Dat zal voor morgen zijn (hoop ik).

foto_07.jpg
 
En we zijn aan het beschilderen begonnen. Dit gaat hééééél veel tijd kosten om alles perfect en in de juiste kleuren te krijgen denk ik.

foto_08.jpg
 

Bijlagen

  • foto_11.jpg
    foto_11.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 14
  • foto_10.jpg
    foto_10.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 13
  • foto_09.jpg
    foto_09.jpg
    86,6 KB · Weergaven: 12
Vind het toch al goed,
kleine opmerking, de vloer van de laadbak is hout, kan je natuurlijk alle richtingen mee uit
 
Zeer mooie basis al , ook de zitbank is al zeer geslaagd

Greetzzzz Modest.
 
Vind het toch al goed,
kleine opmerking, de vloer van de laadbak is hout, kan je natuurlijk alle richtingen mee uit
Dat klopt. Al ga je niet meer veel van de vloer zien door de massa's bagage, ga ik dit toch aanpassen. Bedankt om me daarop te wijzen.
 
Met het bekijken van de foto's heb ik gezien dat ik hier en daar nog wat kleine correcties moet aanbrengen maar globaal gezien ben ik tevreden. Vooral de radio en het dashboard vind ik persoonlijk heel goed geslaagd. De koptelefoon kreeg een kabel mee en nu denk ik dat we klaar zijn voor een eerste vernislaag waarna we de minimale decals kunnen plaatsen. Dan kunnen we de pinwashes ook gaan toevoegen en vooral het prutswerk, de bagage. Ik heb de bagageruimte net daarom toch niet aangepakt (te veel werk) omdat je er toch niets meer van gaat zien. Het stuur plaats ik pas als ik het figuurtje (chauffeur) beschilderd heb.

foto_12.jpg
 

Bijlagen

  • foto_13.jpg
    foto_13.jpg
    108,8 KB · Weergaven: 7
  • foto_14.jpg
    foto_14.jpg
    79,5 KB · Weergaven: 6
  • foto_15.jpg
    foto_15.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 7
Welke verf heb je gebruikt? Lijkt mij een soort desert pink ?
Mooi geschilderde radio trouwens al waren die bij mijn weten groen en niet zwart maar ik kan mij natuurlijk vergissen hierin.
 
Welke verf heb je gebruikt? Lijkt mij een soort desert pink ?
Mooi geschilderde radio trouwens al waren die bij mijn weten groen en niet zwart maar ik kan mij natuurlijk vergissen hierin.

Ik gebruik verfjes van AMMO-MIG en dit is nummer 29: "Desert Sand"
Voor de chipping gebruikte ik chipping fluid van Ammo rechtstreeks over de roest-bruine primerlaag. Hier en daar voegde ik chipping toe met nr. 42 "Old Rust"

Bedankt voor het compliment voor de radio. In de referentiefoto die ik gebruikte was hij wel degelijk zwart.

36c49bd6c8f984c1394e45cb366d23bd.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan