Hoofdsponsor

1/24 Chevrolet 1950 Pick Up truck - Old Texaco Glory [!]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zillion

Guest
Nu de Bel Air het einde nadert zal ik maar al een topic starten over de volgende Amerikaan waar ik aan bezig ben.

Het betreft deze kit :

PICT0409.jpg

En dit is min of meer het idee, maar dan met een texaco service truck :

6690273057_4fe6420c4c_z.jpg
image for reference purpose only!

Wat er tot nu toe gedaan is :
aanpassing aan chassis om beetje lager te staan :

PICT0481.jpg

PICT0482.jpg

aanpassing aan de neus : roestgaten + roestschade :

IMG_0019.jpg

Custom uitlaat gemaakt :

IMG_0023.JPG


IMG_0021.JPG


overall look :

IMG_0018.JPG


IMG_0017.jpg

Ondertussen ook al begonnen aan de roestonderlaag : 1 kleur ligt er al op, velen zullen nog volgen.
bedoeling is om met de zouttechniek te gaan werken. Indien gewenst wil ik hiervan een duidelijke uitleg schrijven. Let wel : Ik pas deze techniek ook nog maar voor de eerste keer toe...

IMG_0082.jpg

IMG_0083.jpg

IMG_0086.jpg

IMG_0089.jpg

IMG_0093.jpg

IMG_0094.jpg

IMG_0097.JPG


Zo, dat was het voor nu, vanzodra de bel air af is gaan we met deze verder.
tot dan,

Thomas
 
Thomas, ik verzeker mezelf alvast een plek op de eerste rij want ik ben helemaal gewonnen voor dit topic. Goed dat jij gaat voor de zouttechniek, dan kan ik zien hoe dat in iemand anders' handen uitpakt. Een erg mooi model trouwens, kan je me vertellen waar ik dergelijke kits kan aanschaffen ? Ik zou graag eens een oude Chevy pickup oid. willen maken maar mijn leveranciers doen alleen militair spijtig genoeg.

Succes straks met deze ! G.
 
G. ,

Deze kit heb ik op een beurs gekocht bij Domino.

Ik voel me vereerd dat je bij mij wilt aanschuiven voor de vorderingen van deze build, het zal voor mij ook een enorme ontdekkingstocht zijn...
 
Succes met deze wagen en het toepassen van nieuwe technieken, eens moet de eerste keer zijn toch.

Fred
 
Veel succes met deze.
Ik zet me ook alvast op de eerste rij.

Thomas, ik verzeker mezelf alvast een plek op de eerste rij want ik ben helemaal gewonnen voor dit topic. Goed dat jij gaat voor de zouttechniek, dan kan ik zien hoe dat in iemand anders' handen uitpakt. Een erg mooi model trouwens, kan je me vertellen waar ik dergelijke kits kan aanschaffen ? Ik zou graag eens een oude Chevy pickup oid. willen maken maar mijn leveranciers doen alleen militair spijtig genoeg.

Succes straks met deze ! G.

Je kan deze waarschijnlijk ook bij onze sponsors vinden.
Scotty zal zoiets wel liggen hebben of verbrugghe. (krijg je misschien nog forum korting;))
 
Kan je even een woordje uitleg geven over de aanpassing van het chassis? (wat en hoe je het gedaan hebt)
 
ik ga dit zeker volgen ik ken de zout techniek dus dat wordt hier weer leren :)
 
Kan je even een woordje uitleg geven over de aanpassing van het chassis? (wat en hoe je het gedaan hebt)

Wel eigenlijk redelijk simpel. :) Ik heb de steunpunten van de bladveren afgesneden. Zo won ik al 3-4 mm.
En dan heb ik gewoon de as boven de bladveren gehangen in plaats van eronder, nog eens een mm of 2 gewonnen. :D

grtz
 
Next up... Some rust on the chassis and engine ...

IMG_1892.jpg

IMG_1899.jpg

IMG_1903.jpg

IMG_1905.jpg

IMG_1906.jpg

IMG_1907.jpg

IMG_1886.jpg


laat gerust iets horen.. :-)
 
Het vordert mooi hoor.

Goed in stappen je roest toevoegen en niet teveel ineens denk ik zo...
 
Al knap gedaan!!!

misschien zoiets doen met de banden indien mogelijk??? van jaren stilstand

attachment.jpg
 
Mooie vorderingen zillion ! Fijn roest heb je gemaakt op de velgen, echt supergoed resultaat !
 
Tomas, prachtig met dat roest, knap gedaan.
 
Caretaker : het is inderdaad zeer belangrijk van in laagsjes te werken.

frank : er zal al één wiel zijn zonder band aan, en aan een andere zal een plantje omhoog kruipen, dus ik wil niet overdrijven door de andere plat te zetten.

Gunit : Zeer lovende woorden van de heer des roest. :D waardoor mijn dank.

Bart : dank u makker.
 
hallo zillion kan dat zijn dat ik deze zondagmorgen gezien heb in jabbeke met de garage .
soetkin
 
Ja inderdaad. Op de vergadering van On The Road was ik aanwezig ja. :D

En wie ben jij als ik zo vragen mag?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan