Hoofdsponsor

1/35 Centurion 5/2 RAAC (Vietnam Version) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke onderdeeltjes mis je Swa, misschien kan ik je wel verder helpen als ze niet zelf te maken zijn met enig gemak.

Ron

Hey Ron, het zijn de volgende onderdeeltjes ( sleepogen? no.34) die ik mis. Ik heb zelf al zitten kijken om ze bij te maken maar heb het licht hiervoor nog niet gezien. Misschien iemand een lumineus idee, let wel ze zijn maar 3x5mm. In mijn sparebox ook niets gevonden, Duits materiaal is allemaal te groot. Dus als jij of iemand wat heeft hou ik me aan bevolen.

Centurion51.png
 
Laatst bewerkt:
Daar kan ik je wel aan helpen, Pm even je adres naar me toe.

Ron
 
Thanks mate, je hebt PM.
 
Allereerst wil ik onze Ron heel hartelijk bedanken voor het opsturen van mijn kwijt geraakte onderdelen, wat hebben we toch een schitterend forum en dus veel vrienden.

Daarnaast wil ik ook een positieve feedback geven over de aftersales van AFV club, want op dezelfde dag dat ik de onderdeeltjes van Ron ontving. Kreeg ik het volgende uit Italië waar hun Europees distributeur zit:

Centurion62.jpg
Dus Ron (of wie dan ook) die in de toekomst eens iets heeft met de spreus B, weet dan dat ik er nog 2 compleet heb liggen.

Allez nu de update:

Centurion54.jpg
De upperhull wat een lastig in elkaar te lijmen onderdeel was omdat het uit allemaal losse onderdelen bestond. Mooi voor het detail minder voor de pasvorm. Ook was het niet helemaal duidelijk hoe het in elkaar hoorde een walkaround is dan wel verrekte handig.

Centurion55.jpg
Voorstuk van de hull in detail, let op de battledamage van de fenders.

Centurion56.jpg
Achterstuk van de hull in detail.

Centurion57.jpg
Met het naslagwerk kwam ik ook tot de ontdekking dat er de nodige lasnaden ontbraken of ik vond ze niet realistisch genoeg. Daarom heb ik de nodige lasnaden zelf bijgemaakt, wat stretched spreu, Tamiya extra thin cement en een vaste hand en klaar is Kla.....euhh Swa.

Centurion58.jpg
Lasnaden op de achterzijde.

Centurion59.jpg
De turret staat ook in elkaar zo ver, volgende pic in detail. Ondanks het secuur verlijmen van de turret toch wat werk gehad met putty. Meegegoten kabels op de turret heb ik verwijderd om ze zelf met wat leadwire te maken.

Centurion60.jpg

Centurion61.jpg
De mantletcover op zijn plaats hetzij dryfit. Ik verwacht nog het nodige werk om deze netjes op zijn plaats te krijgen. Aan de binnenzijde heb ik het nodige met m'n Dremel moeten verwijderen om een betere "fit" te krijgen.

Centurion53.jpg
Mooie rifling in de loop aanwezig.

Tot zover deze update. Benieuwd wat jullie er van vinden.
 
Dat zijn idd de betere berichten.

Mooi dat je zo weer verder kan. Die lasnaden zijn echt heel mooi gelukt. Ik heb wel geen verstand van tankjes maar als ik die lasnaden bekijk, vind ik ze toch super gelukt. :) Misschien eens in wat stappen uitleggen.
 
Als tussendoortje kan dit wel tellen zeg :D Knap werk en net als Rik vraag ik me ook af hoe die lasnaden juist gemaakt worden.
 
Mannen bedankt voor de complimenten, lasnaden kun je op 2 manieren maken (tenminste die mij bekend zijn hé). Met verdunde putty en zoals ik deze keer gedaan heb met stretched spreu. Ik zal een howto met wat foto's schrijven van allebei de manieren en posten, want het is echt heel eenvoudig en het geeft je kit weer de nodige meerwaarde.
 
Hey, :)

Idd, met sprue gaat het ook, maar ik neem soms zeer fijne evergreen strips die dan ook week gemakt worden met vloeibare lijm. Gaat ook goed. :$
 
kortweg : prachtig !!!!

Mooi detailwerk. Fenders afschuren,zagen,lasnaden.................................. een echten é
Chique Swa, respect !!
 
Dat gaat een echte Centurion worden zo. Een walkaround is een must als je echt wil detailleren. De fabrikanten maken soms onverklaarbare fouten. Ze zouden beter nog een extra beetje onderzoek doen en de moeite nemen om her of der iets te verbeten, maar ja...
 
Hier weer een update van de Cent en ik moet bekennen dat net als bij anderen er toch regelmatig wat aan het model toegevoegd wordt om te trachten het naar een hoger niveau te krijgen. Kabels/handvatten vervangen, zaken opboren, beetje extra detail toevoegen enz....Het nadeel hiervan is dat de build elke keer weer een beetje uitloopt.

Inmiddels de fenders inclusief tool bins aangebracht en aardig opgeschoten met de rest van de hull en de turret.

Nu de pics:

Centurion63.jpg

Centurion64.jpg
Ik heb na bestudering van foto's van the real thing er voor gekozen om de "loopjes" van de rookgranaatwerpers op te boren, tevens is van beide met Leadwire de kabel vervangen.

Centurion65.jpg
De mantletcover definitief op zijn plek, iets wat met het nodige bloed, zweet en....... nee geen gejank maar met andere krachttermen gerealiseerd is omdat de pasvorm niet je van dat was. Met de Dremel heb ik aan de binnenzijde zoveel mogelijk weg gehaald omdat ik de infrarood lamp ook aan wilde brengen. Echter is het zo dat AFV je eigenlijk de keuze geeft of de lamp of de cover, maar niet beide. Eigenwijs als ik ben ga ik dan proberen om het toch allemaal voor elkaar te krijgen en het naar eigen wens te maken.

Centurion66.jpg
In verband met de het voorgaande heb ik bevestiging van de lamp ook wat aan moeten passen omdat het anders niet uit te lijnen was. Hiervoor heb ik een en ander uitgeboord en voorzien van een stukje plastic rod. Als extra detail de kabel gemaakt uit Leadwire.

Centurion67.jpg
Ook weer wat extra detail aangebracht met Leadwire.

Centurion68.jpg
Alle handvatten vervangen voor koperen versies.

Centurion69.jpg
Een van de uitlaten.

Centurion70.jpg
Extra detail op de externe tank.

Centurion71.jpg
De basket voor aan de turret voorzien van zijn PE, een delicaat en fragiel werkje. Niet alleen de PE maar ook de benodigde kitonderdelen, dit zijn er namelijk 6. Zoals je kan zien ook een klein ongelukje gehad, maar met een klein stukje plastic card weer hersteld.

Centurion72.jpg

Putty kun je bij deze kit van AFV club goed gebruiken in verband met de nodige sinkmarks, soms op echt niet leuke plekken. Daar in tegen is het detail van de spuitmallen super.

Een van de volgende stappen gaat zijn het doorzagen van de aluminium barrel, waarom zal blijken uit de volgende update.

Hoop dat jullie deze update weer wat vonden.
 
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjawadde zeg, knap werk geleverd !

Uitgenomen die bouten op de mantletcover , dat vind ik maar een armtierige bedoening, er zitten zelfs misvormde tussen. Ofwel was Swa nog van plan om ze te verwijderen en treffelijke op te zetten .....dat kan ook.

Maar voor de rest is het een prachtbeestje
 
Ja chique bedoening goe gedetaillerd.
En ja enkel de bouten op de mantelcover zoals Famo zegt maar da valt nog weg te werken.

Doe zo verder zou ik zeggen
 
Wow wat een mooie foto's ! Knap werk tot zover !
 
Mannen bedankt voor de positieve geluiden.

Nu over de mantletcover, de opmerkingen van jullie zijn meer dan terecht maar hier was wel meer niet mee in orde. Allereerst was het uitgevoerd in zacht plastic, wat bewerking danig bemoeilijkte. Dat zacht plastic is volgens mij ook de reden dat het detail minder is wat je normaliter mag verwachten. Daardoor had ik ook al wat aanpassingen mogen uitvoeren met putty in verband met de pasvorm en de bouten stonden nog op het verlanglijstje om te vervangen door PE.

Centurion73.jpg
Bij deze de opgegoten boutjes vervangen door maar liefst 50 stuks PE exemplaren. Wat een sh#t werkje zeg, maar het resultaat mag er wezen vind ik.

Ik had natuurlijk ook de turret kunnen vervangen door een resin versie, maar ik had me voorgenomen deze kit recht uit de doos te bouwen of enkel uit te breiden met updates van AFV club zelf.
 
de bouten stonden nog op het verlanglijstje om te vervangen door PE.
Bij deze de opgegoten boutjes vervangen door maar liefst 50 stuks PE exemplaren.

Ik had natuurlijk ook de turret kunnen vervangen door een resin versie, maar ik had me voorgenomen deze kit recht uit de doos te bouwen of enkel uit te breiden met updates van AFV club zelf.

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Wat klopt er niet hier :nowink:

Uiteraard loop ik lekker te dollen maar zijn die PE boutjes niet een beetje aan platte kant?
Je kan die boutjes natuurlijk uit zeskantig profiel staaf maken als je dat wil geen leuk werkje maar ik denk beter dan PE, of je moet een hexonaal Punch&Die hebben dan is het gemakkelijk om die dingen te maken.

Ron
 
Ron, wat ben je toch ook een vlegel hé.:laugh::laugh:

Toen ik het detail zag op de cover, kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om het zo te laten. Dus moest Mr. Aber het maar wat realistischer maken vandaar het verlanglijstje.

En dat ze te plat zijn valt mee mijn inziens, omdat ze nog geen mm groot zijn. En ja, een ronde en hexonaal punch&die set staan bij Swa nog op het verlanglijstje. Alleen de kosten van die dingen, pffff.
 
Inderdaad Swa die dingen zijn aardig aan de prijs maar ze gaan bij goed gebruik een modelbouwleven lang mee, ik bijde setjes en heb er veel profijt van.
Dus als de beurs het eens toelaat zal ik zeker deze twee setjes aan schaffen met de tijd als ik jou was (of drie kitjes minder kopen van het jaar :laugh:)

Ron
 
Dat ziet er al veel beter uit Swa. Het sh#t werkje heeft toch geloond :D:D
 
Yep die punch and die setjes zijn niet goedkoop, want ik heb er in het vorig najaar aangeschaft op een beurs.
Wat je wel kan doen is boutkoppen slaan uit een vel plasticcard. Je kan toch tot een betrekkelijke dikte gaan heb ik al ondervonden.
Met die ronde " doorslagen" kan ik gemakkelijk een koperen rivetje slaan, met die 6-kante gaat het moeilijk in koper. Met die 6-kante is het beter in plasticcard .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan