Hoofdsponsor

1/32 BSG Colonial Viper Mk.II [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie vorderingen Tomas.

Plasticard is prima om dit soort kieren dicht te maken. Maar ik had het niet met losse stukjes opgevuld, maar eerst de ronding van de kier afgetekend op een stukje plasticard. Dan uitsnijden of zagen en dan in de kier lijmen, dat scheelt een hoop schuurwerk.

wat ook kan,en weet je mss wel,een reepje miliput en met natte vinger de vorm trekken.is meteen ook alles opgevuld.
 
Dat van die milliput kende ik nog niet.

Ik heb het nu zo gedaan omdat ik veel overschotjes styreen liggen heb. Beetje bijknippen en snijden en veel schuurwerk blijft er niet over.
 
Leuk model Tomas ! en het zorvuldige bouwen en schilderen is ook tof om te volgen,

Ga je het misschien aandurven om de piloot te "verbuigen" zodat hij naast z'n toestel kan staan ?
Per slot is het woord "Milliput" reeds gevallen....
 
Peter; ik weet nog niet wat ik met het figuurtje ga doen. Eerst maar eens kijken of ik dit vliegerke tot een goed einde kan brengen.

Nadat ik de uitsteeksels had weggeknipt/afgesneden moest er nog een hoogteverschil opgevangen worden. Ook hier weer een reepje styreen en dan schuren maar.

SAM_0031_zps03ec566d.jpg

SAM_0026_zps64d32b80.jpg

Veel beter maar nog niet klaar. Ik heb er nog een laagje plamuur overgesmeerd en ga straks verder met schuren :tongue:
 
Ook aan deze wordt nog verder gewerkt, zij het wat traag.

Na enige plamuur- en schuursessies was ik eindelijk tevreden met de motorgondels

SAM_0037_zpsb8c81be6.jpg

Afplakjestijd!

SAM_0051_zps960d393f.jpg

Nog eens de luchtborstel bovengehaald en na een primerlaag de boel overgoten met het enige echte flashy kleurtje dat ze in de serie konden bedenken, wit :|

SAM_0053_zps6e3d8f11.jpg

De canopy heeft een laagje staalgrijsmetaal over zich heen gekregen, langs binnen en buiten. Het voetje heb ik van mat zwart voorzien met een biezeke in koperkleur.

SAM_0052_zpsd5d52d70.jpg
 
Nadat de boel een paar dagen heeft kunnen drogen voorzichtig de vele plakkers verwijdert. Tot mijn verbazing zonder schade deze keer :laugh:

De uitlaten en het achterpaneel nog op hun plaats gezet en van een kleurtje voorzien.

SAM_0079_zps644fbc93.jpg

SAM_0078_zps73b3e74b.jpg

SAM_0077_zps975bbd61.jpg

Ondertussen staat alles te blinken in de parketblink. Dit moet nu nog enkele dagen aan de kant blijven tot ik goesting heb om aan de decals te beginnen :tongue:
 
Ziet er prachtig uit ...Tomas....;););)..........en ja die decals he...de vloek van de Modelbouwer........:D:D:D...maar komt wel goed maatje....zeker weten...;)
 
Ach, ik heb er een haat/liefde verhouding mee. Soms gaat het vanzelf, soms helemaal niet. Echt een werkje om te doen wanneer vrouwlief en de kids het huis uit zijn :laugh:
 
Danke, danke :)

Op zich is het gewoon een simpel uitgevoerd kitje. Alleen jammer van de grote kieren, iets wat voor een recente uitgave eigenlijk niet zou mogen. Misschien omdat het een remould is? :unsure:
 
Eerst plakkertjes :laugh:

SAM_0091_zpscd0fda08.jpg

SAM_0093_zps2c7d81d8.jpg

En natuurlijk niet zonder slag of stoot, want ondanks een glad oppervlak had ik veel last van luchtbelletjes.

SAM_0095_zpse2a2c961.jpg

Ik heb de boel bijna volledig straks gekregen met ongeveer een litertje sol maar toch zijn er een paar hardnekkige bobbelkes achtergebleven. Het neusdeel is ondertussen ook al bijgewerkt, net als een paar kleine beschadigingen.
De boel geseald met parketblink, volgende stap verweren :)
 
Tomas......wat een decalleke toch kan doen aan meerwaarde he..:D......het is zo iets als ik ben aangekleed..zo zie ik dat en zo ervaar ik dat ook...top man en dan weten dat die decals...het duiveltje van de modelbouwer is..........top man.....;););)
 
Merci Spaander :)

Na al die moeite om de decals strak te krijgen, gebeurt er dit :ohmy:

SAM_0102_zps4ba30d02.jpg

De kat heeft zich geamuseerd blijkbaar :dry: :laugh:

Volgende stap, croky, lay's en pringles oftewel chips.
 
En na een rondje of drie het kommetje chips doorgeven

SAM_0112_zps17ae8c8e.jpg

SAM_0113_zps17547ebf.jpg

SAM_0114_zpsf1d1155b.jpg
 
Tomas als je kat daar mee heeft meegeholpen....is zij een meester in het verweren....top man.......:D:D:D
 
Pak maar mee, ik word zot van da beest :laugh: Maar ssssst, niet tegen mijn vrouw zeggen, 't is haar kat :unsure:
 
Pak maar mee, ik word zot van da beest :laugh: Maar ssssst, niet tegen mijn vrouw zeggen, 't is haar kat :unsure:

Tomas...ik heb er hier zo twee rondlopen....gelukkig zijn het twee rustige en brave...en komen zeker niet op tafel als ik bezig ben....gelukkig.......8)8)8)
 
Zo, eindelijk nog eens tijd om dit topic op naar datum te brengen.


Het éénzijdige van de donkere chips een beetje proberen te breken met lichte chips en zo een 3D effect te krijgen.

SAM_0122_zps624c7d88.jpg

SAM_0123_zps64588839.jpg

Om dan vervolgens met pigmenten wat meer stijl aan de inslagen te geven.

SAM_0128_zps37c0d362.jpg

SAM_0132_zpsd6e1b2e2.jpg

De uitlaten hebben aan de buitenkant een beetje blauw poeder gekregen, de binnenkant werd voorzien van zwart pigmentpoeder.

Tijd om het beestje op zijn voetje te plaatsen en de canopy vast te lijmen,

SAM_0134_zps311811ad.jpg

en vervolgens nog wat eindfoto's te maken.

SAM_0138_zpsd2e805b0.jpg

SAM_0140_zps78757791.jpg

SAM_0141_zps1c2e04c6.jpg

SAM_0136_zps355672be.jpg

SAM_0139_zpsf865f5b4.jpg

Zo, dat was het dan alweer, op naar de Galactica. Of neen, de Pegasus.... of de Cylon centurion.... of misschien toch eerst de mk.VII Viper :unsure: Keuzes,keuzes..... :laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan