Hoofdsponsor

1/32 BSG Colonial Viper Mk.II [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tomas ik vind het een pracht van een uitvoering...:8:8:8..maar één opmerking in het geheel zijn je uitlaten te nieuw.....gewoon een opmerking...voor de rest...toppie maatje...;););)
 
Tomas,

Toch een heel mooi project geworden tomas, mooi.
 
Heel knap geworden Tomas. De verwering is redelijk zwaar, maar dat past goed bij dit model.
 
Mooi resultaat.
Inderdaad zou ik de nozzles ook iets donkerder en ouder maken maar dat komt vast nog wel. Ik neem aan dat je nog iets in petto hebt hiervoor. :)

Mag ik je vragen hoe je de chips hebt aangebracht?
Ik heb het eerder langs zien komen in topics maar de manier van maken is me nog even onbekend en zou dit graag willen zien en lezen hoe dit te doen.
 
Tomas......wat een decalleke toch kan doen aan meerwaarde he..:D......het is zo iets als ik ben aangekleed..zo zie ik dat en zo ervaar ik dat ook...top man en dan weten dat die decals...het duiveltje van de modelbouwer is..........top man.....;););)

Inderdaad Swa, eenmaal aangekleed en met een bivakmuts achterstevoren op zie ik er ook veel beter uit !
 
Sjonge jonge mooi man , is altijd wat he wat nice strak building , naar damage look :) , toppie !!
 
Tomas,je kan hier duidelijk van een gepaste verwering spreken ,hij staat prima bij dit ruimtemodel.........Well done :)
 
Tomas ik vind het een pracht van een uitvoering...:8:8:8..maar één opmerking in het geheel zijn je uitlaten te nieuw.....gewoon een opmerking...voor de rest...toppie maatje...;););)

Caretaker zei:
Mooi resultaat.
Inderdaad zou ik de nozzles ook iets donkerder en ouder maken maar dat komt vast nog wel. Ik neem aan dat je nog iets in petto hebt hiervoor.

Bedankt mannen, de uitlaten komen jammer genoeg niet tot hun recht op de foto's.
Deze is, denk ik, nog de meest geslaagde.
SAM_0132_zpsd6e1b2e2.jpg

Caretaker zei:
Mag ik je vragen hoe je de chips hebt aangebracht?
Ik heb het eerder langs zien komen in topics maar de manier van maken is me nog even onbekend en zou dit graag willen zien en lezen hoe dit te doen.

Eerst heb ik de randen met een fijn penseeltje en wat donkergrijze verf gedaan. Vervolgens probeerde ik me in te beelden waar er nog schade kan opgelopen worden tijdens onderhoud, gevechten, onzachte landingen.... De donkergrijze chips heb ik dan met lichtgrijs, bijna wit, hier en daar omrand om een 3D-effect te krijgen. Eigenlijk niet zo moeilijk, het is een kwestie van op tijd stoppen. Iets waar ik me gelukkig niets van moest aantrekken bij dit onderwerp :laugh:

Aan alle anderen, het doet deugd om te lezen dat mijn gepruts gewaardeerd wordt ^^
 
Dank voor je uitleg.
Het is dus eigenlijk een laagje verf die je aanbrengt. In diverse kleuren om diepte te krijgen.
Ik dacht dat er met een scherp voorwerp echte beschadigingen werden gemaakt. Of is dat ook een veel gebruikte techniek?

De foto van je nozzles is een stuk duidelijker, zien er goed uit.
 
Hey,

Indd, ik sluit me aan bij de rest, prachtige build man, ik zie mijn jeugd weer voorbij komen met dit toestel.... :)
@caretaker, yep, dit is indd verschillende fijne en zeer dunne laagjes dat je aanbrengt om diepte te creëren. Het tweede dat je aanbrengt kun je doen met de haarlaktechniek of aanverwante oplossingen.
 
Zier er goed uit lekker verweerd en beschadigd.
Ik doe mijn chips/beschadeging net andersom dus eert de lichte kleur en dan iets invullen met een donkere kleur.
 
Thanx Ron. Die methode is misschien wat handiger ja. Sommige van mijn beschadigingen werden ineens veel groter :laugh:
 
Mijn manier is inderdaad iets makkelijker om het formaat chipping in de hand te houden vind ik zelf mar ieder heeft zo zijn eigen methode waar hij tevreden mee is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan